don_pepe Opublikowano 28 Lutego Opublikowano 28 Lutego (edytowane) Cześć! Jestem tu od lipca 2024... najwyższy czas "powiedzieć" coś więcej o fakcie czemu tu jestem To moja pierwsza Audi, ale nie pierwsze autko z VAG'a (wcześniej był MK4 z legendarnym 1.9TDI). Autko kupione 09.04.2024 u handlarza z Radomia, sprowadzone z Szwajcarii. Przebieg 240tys z groszem (bynajmniej na blacie). Po oględzinach okazało się że autko było puknięte w prawy tylni zderzak/błotnik (może dlatego nie działa radiowe synchro zegara). Po powrocie do domu, jak to po zakupie od razu wymiana rozrządu, oleju, płynów, filtrów itp. Autko oddane do gościa który miał robić "kompleksowo" (niestety robił to na co sam zwracałem mu uwagę), a po odbiorze poprawek było też kilka. Następnie niedługo po zakupie okazało się też, że skrzynia (ZF 5HP-19) szwankuje - falowanie obrotów podczas jazdy/bujanie/szarpanie autem (nie wyczułem tego przed zakupem). Diagnoza padła na konwerter. Po sporych perturbacjach ogarnięte na 95% - niekiedy jeszcze czasami faluje, szczególnie na 2-3 biegu na tiptronicu. Reasumując - do tej pory zrobione zostało: - rozrząd + nowa pompa, - wymiana wszystkich pasków + filtry (oleju, powietrza, kabinowy, paliwa), - płukanka silnika + olej Valvoline VR1 5W-50, - wymiana oleju w dyfrze, - remont skrzyni (wymiana konwertera, inna hydraulika + wymiana oleju), - wyczyszczona wnęka pod podszybiem, - wymiana klocków przód, - dwa wahacze dolne przednie proste + łożysko koła lewego przód, - regeneracja maglownicy, - wymiana sprężarki klimatyzacji + odgrzybienie/wyczyszczenie + nabicie, - regeneracja mechanizmu wycieraczek przód, - nowe wycieraczki aero przód, - wspawane nowe siatki w tłumiku + nowe łączki przedniego z środkowym, - wymiana linki od maski silnika, - założone felgi ATS DTM 18' + Hankook 235/40/R18 (lato) Do zrobienia: - gruszki podciśnienia (gruszki/wałek, wymiana wężyków i co trzeba będzie), - czyszczenie kolektora i odmy, - sprawdzenie szklanek, - sprawdzenie/czyszczenie smoka, - nowy licznik z ColorMFA, - dołożenie tempomatu, - podmiana modułu parktronica na wyższy model z A8, - wymiana silniczka wycieraczki tył, - regeneracja zacisków hamowania + nowe tarcze/kocki przód tył, - regeneracja lamp xenonów, - poprawa wężyków spryskiwaczy xenonów, - kamerka cofania, - demontaż tylnego zderzaka i diagnoza/naprawa czujnika radiowej synchronizacji zegara, - odpicować środek (regeneracja przełączników/przycisków, poprawić kable od głośników drzwi kierowcy itp.), - odpicować/dołożyć z zewnątrz (nowe podszybie, plastiki, zaślepki/osłony itp.), - lusterko fotochrom (jak się da z MK4), Zdjęcia z oferty przed zakupem: Edytowane 5 Marca przez don_pepe dodanie info
afroo. Opublikowano 28 Lutego Opublikowano 28 Lutego 1 godzinę temu, don_pepe napisał(a): Valvoline VR1 5W-50 Dlaczego 5W50?
don_pepe Opublikowano 28 Lutego Autor Opublikowano 28 Lutego (edytowane) 18 minut temu, afroo. napisał(a): Dlaczego 5W50? Poszperałem po forum i po internetach - i tak z tego co wyczytałem to olej ogólnie polecany (jakościowo dobry) jak również dobry dla tego silnika. Dlatego postanowiłem zalać ten. Tematy: https://a4-klub.pl/topic/419397-zmiana-5w50-na-10w60/ https://a4-klub.pl/topic/401198-wymiana-oleju-jaki-polecacie-do-30-asn/ Edytowane 28 Lutego przez don_pepe
afroo. Opublikowano 28 Lutego Opublikowano 28 Lutego Będziesz po torze jeździł, czy wokół komina? Bez sensu do codziennej, zwykłej jazdy lać 50kę.
don_pepe Opublikowano 28 Lutego Autor Opublikowano 28 Lutego (edytowane) W dniu 28.02.2025 o 14:48, afroo. napisał(a): Będziesz po torze jeździł, czy wokół komina? Bez sensu do codziennej, zwykłej jazdy lać 50kę. Nie, po torze nie..za dużo wiosen już na karku na wygibasy wyścigowe...zwłaszcza te wokół komina Ale dzięki za uwagę. A możesz rozwinąć stwierdzenie "Bez sensu do codziennej, zwykłej jazdy lać 50kę"? Jakieś minusy z tego powodu? Wg mnie jak mam wlać olej tańszy na bańce 4l o 20zł który parametrami będzie gorszy od tego VR1 - to to jest dla mnie bez sensu. P.S. Do poprzedniego auta MK4 (którego tir zabił) lałem Mitasu MJ-112 (za bańkę 4l wychodził prawie 2x drożej niż ten valvoline). Edytowane 5 Marca przez don_pepe
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się