Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pytania o wyposażenie w Audi A4 B9


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć formułowicze!

 

Moja A4 B8 (poliftowa) dobija powoli do 290 000 km, nadchodzi też czas zmiany np. paska rozrządu, i postanowiłem, że zanim straci dużo więcej na wartości i też powydaję trochę na naprawy, chciałbym ją sprzedać. Celuję w A4 B9. Korzystając trochę z Waszej wiedzy chciałbym rozwiać swoje rozterki, czy brać bardziej doposażonego przedlifta (co mi się oczywiście bardziej podoba), czy mniej doposażonego, ale polifta.

 

Głównym elementem wyposażenia, jaki sobie wymarzyłem, jest aktywny tempomat. Tutaj moje pytanie - czy ktoś może byłby w stanie określić czy, i jeśli tak, to jak znaczne są różnice między ACC w przedlifcie i polifcie? Dość szczegółowe pytanie, ale jeśli ta różnica jest spora to jestem w stanie poświęcić dużo wyposażenia i wziąć polifta.

 

Drugie pytanie to pytanie o klimatyzację. Widziałem na tym forum, że zdecydowanie polecana jest 3-strefowa. W moim B8 mam klimę 1-strefową i absolutnie niczego mi w niej nie brakuje. Czy są jakies znaczne różnice (poza oczywistymi - brak możliwości regulowania temperatury dla każdej strefy, pewnie brak nawiewów z tyłu) lub różnice, o których warto by było wiedzieć między jedną strefą, a trzema?

 

Trzecie, i ostatnie pytanie, to pytanie o oświetlenie. Bardzo podoba mi się to białe oświetlenie wnętrza (łącznie z cupholderami itd.) i światełka pod klamkami drzwi oświetlające drogę do samochodu. Na YT widziałem filmik, na którym facet mówi, że jest to w "A4 base model", ale chyba miał samochód na Amerykę i chciałbym się upewnić, że to nie tyczy się Europy i takie oświetlenie to w Europie opcja.

 

Podejrzewam, że część moich wątpliwości mogłaby być rozwiana poprzez przeczytanie po prostu jakiejś listy wyposażenia z opisami, ale niestety nie byłem w stanie tego znaleźć. Jeśli ktoś ma do tego dostęp, chętnie przeczytam.

 

Z góry bardzo dziękuję za odpowiedzi i serdecznie pozdrawiam

Opublikowano

A jaki masz budżet na auto? 

Opublikowano

Nie ma różnicy w działaniu ACC między przedliftem a poliftem.

 

3 stefowa klima oprócz możliwości sterowania każdą strefą osobno ma trzy strefy. Czyli w tylnym tunelu masz nawiewy na tylną kanapę, których w jednostrefowej nie masz.

 

Są 2 różne pakiety ambiente, które są jako opcja. 

 

QQ1- biały

QQ2 - kolorowy (RGB)

  • Dzięki 1
Opublikowano
8 godzin temu, CzarnYU_owca napisał(a):

Drugie pytanie to pytanie o klimatyzację. Widziałem na tym forum, że zdecydowanie polecana jest 3-strefowa. W moim B8 mam klimę 1-strefową i absolutnie niczego mi w niej nie brakuje. Czy są jakies znaczne różnice (poza oczywistymi - brak możliwości regulowania temperatury dla każdej strefy, pewnie brak nawiewów z tyłu) lub różnice, o których warto by było wiedzieć między jedną strefą, a trzema?

Mialem A4 B9 z 1 strefowa i mam z 3 strefowa. 

Roznica poza oczywistym faktem ze w 3 strefowej masz 3 strefy to:

1.  nawiew na tylne miejsca (i regulacja z tylu)

2. W 3 strefowej regulacja jest co 0.5 stopnia, a w 1 strefowej o 1 stopien

3. Aspekt wizualny - zdecydowanie 3 strefowa jest ladniejsza, sprawia wrazenie nowoczesniejszej

4. Dodatkowy aspekt przy sprzedazy kiedys

Co do chlodzenia itp to 1 strefowa bardzo dobrze dziala - w sensie mocy chlodzenia itp nie ma sie do czego przyczepic.

  • Dzięki 1
Opublikowano (edytowane)

Należy jeszcze dodać, że klima 3 strefowa ma więcej czjników, które wymagane są przy 3 strefach, aby mieć właśnie możliwość sterowania każdą strefą oddzielnie. Dodatkowo w klimatyzacji jednostrefowej nie ma funkcji automatycznego obiegu wewnętrznego. Ogólnie rzecz biorąc w budowie różnią się one technicznie od siebie.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
1 godzinę temu, Muskel1 napisał(a):

Dodatkowo w klimatyzacji jednostrefowej nie ma funkcji automatycznego obiegu wewnętrznego.

ooo a co to za cudo?

Opublikowano

W klimatyzacja trojstrefowa wyposażona jest w czujnik jakości powietrza, monitorujący jakość zasysanego powietrza. Jeżeli czujnik wykryje stężenie substancji zanieczyszczających przestawia klumatyzacje w obieg zamknięty.

  • Dzięki 1
Opublikowano

Miałem przed lifta z jednostrefową, a mam drugiego polifta z 3-strefową i dokłądnie potwierdzam słowa Muskel1, chłodzi i grzeje wydajnie, brakuje jedynie czasem dokładności regulacji, można się jednak przyzwyczaić. Aktywny tempomat jest niby fajny ale za dużo hamuje (zamiast hamować silnikiem) próbując utrzymać ciągle tą samą odległość i pozostawia dystans akurat do wepchnięcia się dla innych. Generalnie to szukałbym auta nie ze względu na gadżety, a jedynie na stan techniczny czyli krajowy z udokumentowanym przebiegiem i lakierem ori, tylko od osób prywatnych bądź dealerów żeby nie nadziać się jak ostatnio kolega ze skrzynią od handlarza oszusta. I koniecznie sprawdzić auto w serwisie przed zakupem jeśli się nie znasz.

Opublikowano (edytowane)

Panowie, dziękuję bardzo za odpowiedzi.

 

11 godzin temu, Lovely Man napisał(a):

A jaki masz budżet na auto? 

Sądzę, że do 90k, a jeśli będzie bardzo dobra oferta to pewnie dałoby się przycisnąć do 100k.

Skoro o budżecie mowa, to może mi Panowie podpowiecie odnośnie tego, czy w ogóle moje oczekiwania w tym budżecie są realne, bo jeszcze się uczę i sam do końca nie jestem pewien czy są do spełnienia.

Ah, no i celuję w 2.0 TDI z S-Tronic, z przebiegiem do ok. 150.000, coś takiego.
Też nie spieszy się mi z tym samochodem, jestem w stanie sobie przeglądać oferty przez 2-3 miesiące i szukać odpowiedniej.

 

3 godziny temu, Lovely Man napisał(a):

Miałem przed lifta z jednostrefową, a mam drugiego polifta z 3-strefową i dokłądnie potwierdzam słowa Muskel1, chłodzi i grzeje wydajnie, brakuje jedynie czasem dokładności regulacji, można się jednak przyzwyczaić. Aktywny tempomat jest niby fajny ale za dużo hamuje (zamiast hamować silnikiem) próbując utrzymać ciągle tą samą odległość i pozostawia dystans akurat do wepchnięcia się dla innych. Generalnie to szukałbym auta nie ze względu na gadżety, a jedynie na stan techniczny czyli krajowy z udokumentowanym przebiegiem i lakierem ori, tylko od osób prywatnych bądź dealerów żeby nie nadziać się jak ostatnio kolega ze skrzynią od handlarza oszusta. I koniecznie sprawdzić auto w serwisie przed zakupem jeśli się nie znasz.

 

Okej, więc ACC nie jest tak fajne jak reklamują?
Może inaczej, mieszkam w mniejszym mieście i głównie jeżdżę po krajówkach, czasami wskoczę na ekspresówkę / autostradę. Sądzę, że głównie z ACC korzystałbym podczas jazdy poza miastem za jakimś samochodem i czasami w korkach, jeśli samochód będzie miał tą funkcję Stop&Go, choć ten Stop&Go to nie jest mój must-have. W swoim B8 mam tempomat, ale zwykły, i praktycznie wygląda to tak, że jadąc za jakimś samochodem on przyspiesza, zwalnia, później znów przyspiesza i koniec końców z tego tempomatu albo wcale nie korzystam, albo tylko wtedy, gdy nikogo przede mną nie ma. Tutaj szukam nadziei w ACC, że jednak większość czasu będę mógł jechać na ACC i będzie to w miarę spoko. Czy moje oczekiwania są realne?

 

I jeszcze na koniec, mógłbyś pokrótce napisać o co chodziło z tą skrzynią? Albo podpowiedzieć mi gdzie szukać tego wątku?

Edytowane przez CzarnYU_owca
Opublikowano

Tempomat aktywny właśnie tak działa, przyspiesza do zadanej prędkości lub do prędkości pojazdu poprzedzającego i zwalnia oraz zatrzymuje pojazd, a później sam rusza gdy pojazd przed nami rusza. Mnie natomiast wnerwia wszystko co samochód robi sam bez mojego udziału, nawet automatyczna skrzynia :) Kwestia gustu, ale zdrzemnąć się faktycznie można ;) Szkoda że nie masz większego budżetu bo mam w ogłoszeniach wystawioną fajną B9 z przebiegiem 61.000 km i gwarancją. Luknij na dział ogłoszeń.

Kolega Donq kupił auto od handlarza i już na drugi dzień zaczeły się problemy ze skrzynią, a sprzedający wysłał go na drzewo

Opublikowano
12 godzin temu, CzarnYU_owca napisał(a):

Okej, więc ACC nie jest tak fajne jak reklamują?
Może inaczej, mieszkam w mniejszym mieście i głównie jeżdżę po krajówkach, czasami wskoczę na ekspresówkę / autostradę. Sądzę, że głównie z ACC korzystałbym podczas jazdy poza miastem za jakimś samochodem i czasami w korkach, jeśli samochód będzie miał tą funkcję Stop&Go, choć ten Stop&Go to nie jest mój must-have. W swoim B8 mam tempomat, ale zwykły, i praktycznie wygląda to tak, że jadąc za jakimś samochodem on przyspiesza, zwalnia, później znów przyspiesza i koniec końców z tego tempomatu albo wcale nie korzystam, albo tylko wtedy, gdy nikogo przede mną nie ma. Tutaj szukam nadziei w ACC, że jednak większość czasu będę mógł jechać na ACC i będzie to w miarę spoko. Czy moje oczekiwania są realne?

ACC to swietny element wyposazenia, dla mnie na przyklad cos bez czego juz auta nie kupie. Tak bedziesz tego uzywal bardzo czesto. Ja jezdze do pracy droga lokalna, potem krajowa i na kazdej go wlaczam. W korkach to samo. ACC bardzo odciaza kierowce w wielu miejscach - tak jak napisalem, droga lokalna, krajowa, autostrada i korki. Dodatkowo przy aktywnym asystencie pasa ruchu dodatkowo kieruje na trasie ( a takze w korkach jak zalaczy sie tryb korka).

Dziala naprawde bardzo bardzo dobrze i nie rezygnuj za nic z tego elementu - podpowiadam bo pozniej dolozenie tego jest bardzo skomplikowane i drogie. Natomiast przy sprzedazy to jeden z cenniejszych elementow wyposazenia.

Za 90k mysle ze jest szansa kupic nawet polifta (2019) w dobrym wyposazeniu z ACC.

 

15 godzin temu, Lovely Man napisał(a):

Aktywny tempomat jest niby fajny ale za dużo hamuje (zamiast hamować silnikiem) próbując utrzymać ciągle tą samą odległość i pozostawia dystans akurat do wepchnięcia się dla innych.

Nie zgodze sie, moze nie sprawdzales ustawien tempomatu ACC a jest ich calkiem sporo. Od podstawowych (czyli odleglosc jaka ma trzymac) po sposob dzialania (comfort, dynamic, auto), ktory wplywa bardzo na zachowanie, predkosc hamowania, przyspieszania itp.

 

  • Dzięki 1
Opublikowano

To kwestia osobistych preferencji, mnie drażnią wszelkie systemy które decydują i działają za kierowcę, łącznie z automatyczną skrzynią biegów, więc jak pisałem Patrykowi na priv, najchętniej zamówiłbym auto w manualu i bez tych pierdół ale takich nie ma w sprzedaży :) To oczywiście moja prywatna opinia ale wychowałem się bez ABS ;)

Opublikowano
16 minut temu, Lovely Man napisał(a):

To kwestia osobistych preferencji, mnie drażnią wszelkie systemy które decydują i działają za kierowcę, łącznie z automatyczną skrzynią biegów, więc jak pisałem Patrykowi na priv, najchętniej zamówiłbym auto w manualu i bez tych pierdół ale takich nie ma w sprzedaży :) To oczywiście moja prywatna opinia ale wychowałem się bez ABS

ahh rozumiem, Twoj wybor, szanuje oczywiscie :)

Opublikowano
9 godzin temu, Koalakm napisał(a):

Nie zgodze sie, moze nie sprawdzales ustawien tempomatu ACC a jest ich calkiem sporo. Od podstawowych (czyli odleglosc jaka ma trzymac) po sposob dzialania (comfort, dynamic, auto), ktory wplywa bardzo na zachowanie, predkosc hamowania, przyspieszania itp.

 

Sprawdzałem, to co piszesz to są tryby jazdy czyli obroty zmiany biegów, zmiana charakterystyki zawieszenia jak jest adaptacyjne oraz wspomagania kiery. Sam tempomat w systemie nie ma zbyt wielu opcji. Jezdzę w trybie jazdy dynamic, zamula przy ruszaniu i zostawia po 20 m do auta poprzedzającego tak że ładują się goście z pasa obok przed maskę, jego zasięg działania jest kiepski,  np jak z daleka ok. 200 - 500 m widzę czerwone światło czy korek to normalnie redukuje bieg czy ściągam nogę z gazu i wytracam prędkość, a tak musze wyłączyć tempomat bo będzie jechał do końca z zadaną prędkością, a 50 - 100 m przed nagle da po heblach w zależności od prędkości auta. Sam zwalnia prędkość w zakrętach na granicy utraty przyczepności, do tego zamiast najpierw zredukować bieg i dopiero hamować jak być powinno, to jest odwrotnie, najpierw heble, a redukcja dopiero jak wyhamuje, zamula silnik nawet w dynamicu nawet do 1000 obr/min czego raczej nie ma bez tempomatu bo skrzynia wcześniej zredukuje. Generalnie jak dla mnie porażka, tak samo trzeba go włączać i wyłączać jak zwykły tempomat tylko trochę rzadziej, do tego ciągle dohamowuje, idź pan na drzewo z takim durnowatym sprzętem. Najgorsze jednak jest to, że traci się czujność za kierą, przyzwyczajasz się że samo hamuje aż tu nagle zonk i po heblach nagle ciśniesz bo się zapomniałeś, ACC był nie włączony i mało nie wylądowałeś na d*pie gościa przed toba :) Oddałbym to g*wno razem z S-tronicem za dobrego manuala i wzmocnione, najlepiej ceramiczne sprzęgło, chce się ktoś zamienić? ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...