Skocz do zawartości
Przerwa techniczna od 18:00. Wracamy najszybciej jak to będzie możliwe. Przepraszamy za niedogodności.
IGNOROWANY

Problem po wymianie kół w Audi A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zimowe felgi mam rozmiar 18x8 rozstaw - 5x112 a ET- 35 40 srednica otworu centrujacego to 66,45 na oponach 245/45/18 a letnie mam rozmiar 18x8,5 rozstaw 5x112 a ET 35 srednica otworu centrujacego to 66,6 na oponach 215/50/18 i teraz po zalozeniu letnich pojawil sie jakis problem ktory czuc przy manewrowaniu na parkingu. Tzn bylo czuc wczoraj przy ruszaniu i dzis. Auto bylo za kazdym razem po dlugim postoju. Nie wiem czy to kwestia ulozenia sie tego zestawu? czy moze te felgi sa za szerokie? przed zmiana nie bylo tego problemu. Felgi sa nowe. Na wczesniejszych felgach na ktorych byly te opony nie bylo zadnego problemu. Teraz nie wiem czy zalozenie nowych kol sprawilo ze wyszedl jakis problem z zawieszeniem? Czy tak jak pisalem sa za szerokie? a moze ten lekki naciag powoduje takie rzeczy? Ogolnie dwa razy startowalem po dluzszym postoju i dwa razy bylo to czuc i slychac. Pojezdze dzis jeszcze to bede wiedzial czy to sie pojawia caly czas? moze jakies dystanse trzeba dac?

Opublikowano

Ale co konkretnie się dzieje, bo z informacją: "założeniu letnich pojawił się jakiś problem który czuć przy manewrowaniu na parkingu" to do wróżki 🧙‍♂️ 

Napisz co się konkretnie dzieje

  • Lubię to 1
Opublikowano

215 na 8.5 feldze to niezły naciąg masz.

Opublikowano

 

Godzinę temu, Rob@k napisał(a):

215 na 8.5 feldze to niezły naciąg masz.

Chyba trochę zbyt przekombinowane jak na 18 calową felgę i oponę o profilu 50. 

Opublikowano
2 godziny temu, Hugo napisał(a):

Ale co konkretnie się dzieje, bo z informacją: "założeniu letnich pojawił się jakiś problem który czuć przy manewrowaniu na parkingu" to do wróżki 🧙‍♂️ 

Napisz co się konkretnie dzieje

Bez nerw:) narazie napisalem tyle co sam wiem. Moze zbyt szybko. Chcialem uzyskac odpowiedz czy moze felga nie jest za szeroka czy lub jak koledzy nizej napisali ten delikatny naciag moze powodowac takie rzeczy. Moze delikatna roznica w srednicy otworu centrujacego to powoduje? nie wiem i chcialem uzyskac jakies odpowiedzi. Jesli chodzi o ten naciag to jest tylko dlatego ze mialem dobre opony i chce juz je dojezdzic i mysle ze dwa lata tak zostanie. Nie zrobilem tego dla efektu. Pozniej kupie 245/50. Nie jest to duzy naciag wedlug mnie i moge wrzucic zdjecie jakby ktos chcial. No ale ja sie na tym nie znam. Jesli chodzi o to co sie dzieje to po prostu slychac cos z pod kol z przodu i raczej z prawej strony. Czuc to tez na kierownicy. Dlatego myslalem ze moze powiecie ze za szeroka felga i ma ciezko czy cos. No co ja bede tu wymyslal jak nie wiem. Kola byly zmieninane przed wczoraj i zrobilem na nich doslownie 20km. Dwa razy manewrowalem na parkingu wiec tez nie mam za duzo informacji. Jest zalozony tez gwint ale to chyba nie ma znaczenia bo na zimowych felgach nie bylo tego problemu. Ide najpierw dokrece i zobacze czy cos sie zmieni ale watpie bo naprawde dobrze dokrecilem. Recznie kluczem ale mocno. 

 

1 godzinę temu, Rob@k napisał(a):

215 na 8.5 feldze to niezły naciąg masz.

No wlasnie taki umiarkowany:D nie jest za duzy moim zdaniem. Nie zrobilem tego specjalnie ale ze mialem dobre letnie opony i drogie to juz chce je dojezdzic do konca. Pozniej kupie 245/50 czyli za dwa lata

Opublikowano
2 minuty temu, lukpie napisał(a):

Bez nerw:) narazie napisalem tyle co sam wiem.

W którym miejscu mojego wpisu zauważyłeś nerwy? :)

Wiesz, że napisałeś kolejny post i dalej nie wiemy co czujesz konkretnie? Drgania, szarpnięcia, przeskakiwanie? Cokolwiek...

Opublikowano
30 minut temu, Hugo napisał(a):

W którym miejscu mojego wpisu zauważyłeś nerwy? :)

Wiesz, że napisałeś kolejny post i dalej nie wiemy co czujesz konkretnie? Drgania, szarpnięcia, przeskakiwanie? Cokolwiek...

Doprezycuje. Moj pierwszy post tyczyl sie tego zebys mi powiedzial czy parametry nowych felg i opon moga powodowac jakiekolwiek problemy. To co napisalem o tych dolegliwosciach ktore czulem na kierownicy i takie dziwne jakies no jakby wlasnie felga przesuwala sie na otworze centrujacym. Nie wiem jak mam to opisac bo bylo to dla mnie dziwne ze wieczorem zakladam kola. Dokrecam je z calej sily i na pewno wiecej niuta niz trzeba a rano wsiadam i krece na parkignu i slysze i czuje to cos. Z gory zalozylem ze po nocy nie ma mozliwosci poluzowania sie srub gdy auto stalo. Jak juz wyjechalem z parkingu to zrobilem z 20km i wrocilem i jak wrocilem na ten sam parking to slyszalem te same dolegliwosci. Wiec w wolnej chwili napisalem post zeby zweryfikowac czy parametry moga powodowac cokolwiek. Tyle. Teraz juz po napisaniu tego postu nastepnego dnia wyszedlem zeby sprawdzic te sruby i jednak moglem troche dokrecic ale to doslownie 0,5cm. Nie wszystkie sruby ale na wszystkich kolach. Po dokreceniu i zrobieniu rundy po osiedlu po parkinach chyba juz nic nie slychac. Czyli wstepnie mozna zalozyc ze sruby po nocy sie poluzowaly same i tyle. Czyli pewnie nowa felga musiala sie ulozyc bo ja tu innej mozliwosci nie widze. No chyba ze problem wroci. Lub np beda sie odkrecac sruby bo np ta felga jest zla co chcialem sie dowiedziec piszac pierwszy post. No juz jasniej tego nie wytlumacze:) Masz racje nerwow nie bylo:) No i nadal mam pytanie czy ta felga nie jest za szeroka? z Czym wiaze sie jazda na takim umiarkowanym naciagu? czy moze to powodowac jakies problemy? czy musze na cos uwazac? Czy wplywa to na zawieszenie? na bezpieczenstwo? itd. Moze to sa lamerskie pytania ale ja sie nie znam i w sumie zebym wiedzial wczesniej to kupilbym ta felge normalnie w 8j. Ale nie przemyslalem sprawy i trudno.

Opublikowano

8.5J to normalny rozmiar do tego auta i nic się nie dzieje. Profil i szerokość opony trochę przekombinowane. Jeździj i się nie bój :)

Opublikowano

A teraz pytanie. Miałeś Ori felgi i tam jest osadzenie śrub kuliste. A w nowych felgach? Jak jest stożek to musisz zmienić śruby. Źle dobrane mogą się luzować.

Opublikowano
1 godzinę temu, Rob@k napisał(a):

A teraz pytanie. Miałeś Ori felgi i tam jest osadzenie śrub kuliste. A w nowych felgach? Jak jest stożek to musisz zmienić śruby. Źle dobrane mogą się luzować.

o i to jest informacja ktora musze zweryfikowac:) 

 

2 godziny temu, NervaR napisał(a):

8.5J to normalny rozmiar do tego auta i nic się nie dzieje. Profil i szerokość opony trochę przekombinowane. Jeździj i się nie bój :)

no i mnie uspokoiles:) dzieki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...