Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Akumulator w Audi A4 B9 2.0 TDI rozładowuje się raz w miesiącu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry!

(Przepraszam za nieścisłości, jestem z Ukrainy i korzystam z tłumacza)
Cztery miesiące temu kupiłem Audi A4 B9 Allroad 2020. Około miesiąc po zakupie, pewnego ranka samochód nie otworzył się z pilota, tylko kluczykiem mechanicznym. Po zmierzeniu napięcia na akumulatorze, uzyskałem około 4-5 V. Akumulator był nadal oryginalny, więc stwierdziłem, że jest uszkodzony (zwarcie wewnętrzne) i wymieniłem go na nowy, Varta, o całkowicie odpowiedniej charakterystyce, i zarejestrowałem go przez VCDS. Około miesiąc później uzyskałem ten sam wynik – po około 20 godzinach postoju akumulator ma około 4-5 V. Akumulator został wymieniony ponownie około miesiąca później, ten sam problem.

Po tym przeprowadziłem kilka testów i ponownie zapoznałem się z wieloma informacjami. Skontaktowałem się również z elektrykami samochodowymi, którzy nie znaleźli żadnych usterek w moim samochodzie.
Prąd upływu wynosi 30-40 miliamperów w trybie uśpienia. Napięcie akumulatora praktycznie nie spada w nocy.
Z tego co rozumiem, problem polega na tym, że okresowo jedno z urządzeń wychodzi z trybu uśpienia i pobiera z akumulatora duży prąd (ponad 1 amper). Spośród stałych błędów, tylko jeden to U142100 – jednostka sterująca modułu połączeń alarmowych i modułu komunikacyjnego – brak komunikacji.

Powiedz mi, jak mogę zidentyfikować urządzenie, które pobiera z akumulatora akumulator z tak rzadką częstotliwością? Może mogę sprawdzić coś innego?

Opublikowano

Sterownik telematyki pewnie uszkodzony. 

Tutaj podobny temat i objawy.

 

 

 

 


 

Opublikowano (edytowane)

Dziękuję!
 

Spróbuję sprawdzić, które opony pozostają aktywne po zablokowaniu samochodu i dam znać, co z tego wyszło.
 

Grzebiąc w samochodzie, odkryłem również, że trzy niebieskie przewody u dołu tylnej szyby były przecięte. Nie znalazłem jednak odpowiedniej części przewodów, która powinna wchodzić do wiązki i dalej do samochodu.

Monitorując prąd upływu, zauważyłem, że utrzymuje się on na poziomie 30-40 mV, ale okresowo wzrasta do 160-170 mV na kilka minut. I spada do 30 mV po wyjęciu bezpiecznika AdBlue w bagażniku.

Edytowane przez Frost1712

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...