Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z uruchomieniem regeneracji DPF poprzez obdeleven w Audi A4 B9 2.0 TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Powtórzę pytanie, jakie masz wartości sadzy?

Opublikowano

przepraszam za spóźnioną odpowiedź.

szukałem w live data, znalazłem tylko coś takiego poniżej :

 

1.png

Opublikowano

mam takie wartości odnośnie DPF;a jak w załączniku. nie wiedziałem dobrze czy to co wysłałem jest poprawne:

 

2.png

Opublikowano

To nie to. Nie wyszukuj pod wyrażeniem "DPF".

Szukaj soot mass. Masy sadzy, zarówno zmierzonej, jak i obliczonej oraz wartości graniczne do regeneracji serwisowej.

Opublikowano

znalazłem takie dwie wartości:

 

1.png

2.png

Opublikowano

Poszukaj jeszcze wyrażenia  regeneration, powinno pokazać jaka jest max. wartość sadzy aby móc przeprowadzić regenerację serwisową oraz zwykłą.

 

Opublikowano

nie za bardzo wiem które live data mam wybrać, 

ja mam u siebie jakie jak na obrazkach:

 

1.png

2.png

Opublikowano (edytowane)

Ustaw język w aplikacji na polski jak nie rozumiesz.

 

Screenshot_20250908_170530_OBDeleven.jpg

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

spokojnie, dobrze znam angielski problem w tym że często spolszczenie jest zupełnie inne w tłumaczeniu.


jak dla mnie to chyba powinno być:
- service regeneration phase
- charge limit for service regeneration while driving

 

mylę się czy nie ?

Opublikowano

Zaznaczyłem na powyższym screenie.

Opublikowano

przełączyłem się na język polski, bo z tym tłumaczeniem jest różnie.

znalazłem tylko granicę zapełnienia podczas jazdy, oraz dodatkowo (nie wiem czy poprawnie) zapełnienie popiołem.

 

1.png

2.png

Opublikowano

Na screenie widoczna granica regeneracji serwisowej, a piszesz, że znalazłeś tylko podczas jazdy.

Wartość graniczna popiołu to co innego. 

Opublikowano

chodzi mi o to że podawałeś mi dwie wartości z live data a ja znalazłem tylko granicę podczas jazdy,

czy możesz mi napisać co to oznacza że mam 40g i w jaki sposób mogę przeprowadzić regenerację ?

Opublikowano

Nie masz 40g.

 

Mylisz pojęcia kolego. 

 

Silnik produkuje sadzę. Sadza gromadzi się w DPF. 

 

Jeżeli wartość sadzy, obojętnie czy obliczonej czy zmierzonej osiągnie pewną wartość w idealnych warunkach jest to ok. 23g dla tego silnika, to sterownik rozpoczyna regenerację. Podczas regeneracji sadza zostaje wypalona na popiół, a popiół pozostaje w DPF i należy go kiedyś (gdy osiągnie 80g) oddać do czyszczenia.

Jeżeli z pewnych powodów regeneracja nie mogła wystartować lub zakończyć się, sadza nadal gromadzi się w DPF. I tu jest właśnie pierwsza granica, granica zapełnienia podczas (normalnej) jazdy i z tego co pamiętam, jest ona dla tego silnika ok. 30g (dlatego prosiłem abyś odczytał tę wartość).

Do osiągnięcia tej wartości sterownik nadal próbuje wystartować regeneracje. Jeżeli granica ta zostaje przekroczona, jest jeszcze druga granica. Granica zapełnienia dla regeneracji serwisowej i wynosi ona 40g sadzy. Do tych 40g można zainicjować regenerację serwisową. Po przekroczeniu tych 40g już kapota i tegeneracji serwisowej nie wystartujesz.

 

U Ciebie problem zainicjowania regeneracji ma związek z błędami w sterowniku, gdyż masz uszkodzony EGR. Z tego względu sterownil silnika blokuje regenerację serwisową.

 

Opublikowano

Muskel1

dzięki za odpowiedź, 

czyli czeka mnie wizyta w warsztacie, naprawa EGR'a i wtedy sterownik może dopiero inicjować regenerację czy tak ?

czy ten EGR to mogę samemu wymienić czy jest to na tyle skomplikowane że muszę jechać do warsztatu ?

Opublikowano

Musisz najpierw EGR ogarnąć, dopiero regeneracja serwisowa.

Nie znam Twoich możliwości, umiejętności oraz wyposażenia. Wymiana EGR to nie wymiana klocków hamulcowych. Trzeba mieć najlepiej podnośnik widłowy, narzędzia i odpowiednie doświadczenie i umiejętności. Jest dużo grzebania.

Opublikowano (edytowane)

możliwości techniczne mam dobre, doświadczenie słabe, 

mam jednak ograniczone warunki - mieszkam na osiedlu i nie mogę się dostać pod auto.

wypatrzyłem sobie gdzieś na youtube że EGR jest za przepustnicą koło silnika - więc chciałbym Ciebie zapytać o opinię i o to czy EGR znajduje się z góry auta czy pod nim.

użycz proszę trochę swojego doświadczenia

 

jeśli chodzi o EGR to znalazłem nowy na allegro i z tego co rozumiem montowany jest z boku silnika:

ALLEGRO.PL

 

Edytowane przez dominbdg
Opublikowano

Myślę, że chłodniczka EGR będzie u Ciebie zapchana. Jest to częste w tych silnikach.

Opublikowano

znalazłem taką chłodniczkę nową, ona chyba jest montowana koło silnika na grubej gumowej rurze prawda ?

znalazłem taką na allegro. Kupić i zamontować ?

 

https://allegro.pl/oferta/chlodnica-spalin-2-0-tdi-audi-a4-b9-15-04l131512a-17765437582?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=NGJjYzc2NDAtNmRhNC00ZjU0LTg0NjEtYWZkODFiNWI2MmExAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=e2375365-10b3-4889-8173-0ff3cb01bc8c

 

napisz mi proszę gdzie ona jest zamontowana i postaram się ją wymienić

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...