Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Słabo działające wspomaganie kierownicy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!

Chcę dołączyć się do problemu.Jak1s mam dokładnie to samo co TY z jednym wyjątkiem. Założona pompa ZF-oryginał, magiel po regeneracji, i wymienione przewody na używane oryginały, płyn Febi (zielony-odpowiedni z oznaczeniem zbiorniczka), zaworek nowy z ASO, a wspomaganie działa tylko przy porannym odpaleniu. Po chwili (jak się autko zagrzeje) kierownica chodzi ciężko. Dodam że mam opony 235, teraz założyłem oryginale koła z oponami zimowymi 195 i chodzi równie ciężko. Czy myślicie, że powodem mojego problemu może być zbiorniczek? Jak na postoju dam gazu na 2 tyś obrotów wspomaganie chodzi super. Na wolnych obrotach jest masakra. Pomocy

P.S. W zbiorniczku mi się nie gotuje, nie pieni się...

Opublikowano

Witam,

posiadam audi a4 1.8 125KM ADR. Być może mój tekst będzie komuś pomocny.

W moim aucie miałem wyciek z przekładni kierowniczej, występował luz na jej zazębieniu słyszalny stukaniem podczas naprzemiennego kręcenia kierownicą prawo/lewo (niewłaściwie zdiagnozowane przez jednego mechanika jako kulista końcówka drążka). W okresie występowania wycieku zmuszony byłem uzupełniać stan płynu, dolewając Preston (ze stacji paliw), nie odczułem wówczas żadnych zmian w funkcjonowaniu układu wspomagania. Kilka miesięcy później, już w ostatnim czasie jazdy z tą przekładnią pojawiał się czasami zanik wspomagania przy niskich obrotach, wówczas BARDZO trudno było kręcić kierownicą.

Brak wspomagania występował pomimo poprawnego stanu płynu w zbiorniczku, pompa podczas tego zaniku nie wyła, nie było żadnych wycieków.

Wspomaganie wracało po zwiększeniu obrotów silnika, a kierownicą kręciło się tak jak zazwyczaj, sprzed wystąpienia tego uszkodzenia - lekko.

Wymieniłem w końcu tą przekładnie na inną używaną. Oznaczenie przekładni kierowniczej zdemontowanej z mojego auta: 8D1 422 065 J, natomiast oznaczenie używanej (za 350 zł z 6 mc gwarancją): 8D1 422 066 F. Płyn SWAGa do wspomagania dobrany do mojego auta.

Po wymianie przekładni, zalaniu i odpowietrzeniu układu, jeszcze w warsztacie u mechanika, wspomaganie pracowało lekko, tak jak sprzed wystąpienia uszkodzenia. Jednak zaraz po wyjechaniu z budynku - zanikło i wracało tak jak już doświadczalnie to wcześniej sprawdziłem - po dodaniu gazu.

Po przejechaniu ok. 100km być może w wyniku wpływu jakiegoś czynnika, wróciło jednak kierownicą kręci się po dziś dzień wyraźnie ciężej. Dodatkowo mechanik mówił, że filtr znajdujący się w zbiorniczku płynu był luźny, więc go zamontował poprawnie (ze względu na wymiary wyjąć nie można). Nadal jeźdżę autem w tym stanie (wspomaganie działa, ale ciężej), jednak czytając poprzedni opis odnośnie wymiany zbiorniczka, przypuszczam, że być może powodem jest właśnie ten filtr wewnątrz zbiorniczka. Przypuszczam, że pompę mam sprawną, nie wyje, nie cieknie, podobnie jak przekładnia.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...