Kontrolka smarowania i cykanie w silniku
0

    27 postów w tym temacie

    Wczoraj w koncu odebralem auto od mechanika. Po wymianie oleju (shell helix 10-40)

    silnik na wolnych obrotach zaczal cykac. Podczas jazdy (zwłaszcza podczas gwałtownego ruszania) zapala sie kontrolka smarowania. Po ok 1 minucie gasnie. Stan oleju jest w normie.

    W czym moze byc problem ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    cykanie to typowy objaw popychaczy

    natomiast co do kontrolki to tak jak by było słabe cisnienie:

    moze konczy sie pompa oleju

    moze za rzadki olej

    moze jakis kanał olejowy gdzies sie przytkal i przy wiekszych obrotach jest nie wyroba

    :cool:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Wczoraj w koncu odebralem auto od mechanika. Po wymianie oleju (shell helix 10-40)

    silnik na wolnych obrotach zaczal cykac. Podczas jazdy (zwłaszcza podczas gwałtownego ruszania) zapala sie kontrolka smarowania. Po ok 1 minucie gasnie. Stan oleju jest w normie.

    W czym moze byc problem ?

    dokładnie to samo ostatnio przerabiam. Nie wiem co to może być. Pisałem na forum tutaj i AKP i nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi. Trzeba się wybrać do mechaniora.

    Maciekg jak byś coś się dowiedział to daj mi znać.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a dzieje sie tak bez wzgledu na to czy silnik jest cieply czy zimny??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Cykanie slychac na cieplym silniku, przy samym uruchomieniu jest OK

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Cykanie slychac na cieplym silniku, przy samym uruchomieniu jest OK

    wychodzi na to ze za rzadki olej :neutral:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czy to cos groznego ? Czy z tym mozna dalej jezdzic ? Jaki olej mam kupic ? zalany byl shell helix 40 - A4 1995, 1.8) 180 tys.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    wychodzi na to ze za rzadki olej

    10-40 i za rzadki ?? Cos tu innego jest chyba przyczyna. Ale dziwne jest, ze podczas gwaltownego ruszania zapala sie kontrolka, gdzie obroty wzrastaja wiec i cisnienie oleju tez.

    Czy to cos groznego ? Czy z tym mozna dalej jezdzic ? Jaki olej mam kupic ?

    Proponowalbym Ci podjechac do kogos kto Ci zbada cisnienie oleju.

    Jezdzic z zapalajaca sie kontrolka to nie bardzo. Albo jak cos to zalej mineralnym i zobaczysz.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    wychodzi na to ze za rzadki olej

    10-40 i za rzadki ?? Cos tu innego jest chyba przyczyna. Ale dziwne jest, ze podczas gwaltownego ruszania zapala sie kontrolka, gdzie obroty wzrastaja wiec i cisnienie oleju tez. ?

    Ale siła bezwładności oddziałuje na olej i przesuwa się do tyłu, przez co pompa pompuje go mniej. To samo dzieje się podczas gwałtownych hamowań, gdzie też spada ciśnienie smarowania.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Ale siła bezwładności oddziałuje na olej i przesuwa się do tyłu, przez co pompa pompuje go mniej. To samo dzieje się podczas gwałtownych hamowań, gdzie też spada ciśnienie smarowania.

    Co Ty za glupoty gadasz. To jakbys gwaltownie hamowal z predkosci 220 to az do zatrzymania moze wcale by nie bylo smarowania bo olej by sobie uciekl do przodu?? hihihi. Inzynierowie napewno tak zaprojektowali miske i umieszczenie pompy oraz obliczyli ilosc oleju zeby nie dochodzilo do takich sytuacji.

    I jak moze mniej pompowac jesli jest dosc oleju i jest zasysany przez pompe??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Fiat 125 miał tak , że przy ostrym hamowanku zapalała się lampka :mrgreen:

    Ale A4 to nie 125 z technologią sprzed 40 lat :mrgreen: :razz:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Fiat 125 miał tak , że przy ostrym hamowanku zapalała się lampka :mrgreen:

    Ale A4 to nie 125 z technologią sprzed 40 lat :mrgreen: :razz:

    W nowej BMW M5 chwalą sie że wlasnie maja taki system ktory zapobiega zasysaniu powietrza przez smok przy ostrych zakretach itd , myslisz ze w A4 to juz jest od 10 lat ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    W nowej BMW M5 chwalą sie że wlasnie maja taki system ktory zapobiega zasysaniu powietrza przez smok przy ostrych zakretach itd , myslisz ze w A4 to juz jest od 10 lat ?

    No moze w Audi jeszcze nie bylo ale to sie tyczylo tez wczesniejszych wypowiedzi.

    Wiec dla mnie jest smieszne, ze kontrolka by sie zapalala przy ostrym ruszaniu.

    No a jesli sie myle to chyba w wiekszosci tych silnikow by sie zapalala, a juz na pewno jakby byl olej np. 0-40.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie no jasne że kontrolka nie powinna sie zapalać. Napisalem tylko że przy duzych przechylach jest taki problem.Więc po rondzie dlugo latac nie wolno bo silnik zatarty hehe

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Wczoraj w koncu odebralem auto od mechanika. Po wymianie oleju (shell helix 10-40)

    silnik na wolnych obrotach zaczal cykac. Podczas jazdy (zwłaszcza podczas gwałtownego ruszania) zapala sie kontrolka smarowania. Po ok 1 minucie gasnie. Stan oleju jest w normie.

    W czym moze byc problem ?

    A więc ja wymieniłem u siebie olej i jest już OK zalałem Mobil 1 10 W40.

    A już myslałem że bedzie mnie czekał remoncik:)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    szogun0 napisał/a:

    Ale siła bezwładności oddziałuje na olej i przesuwa się do tyłu, przez co pompa pompuje go mniej. To samo dzieje się podczas gwałtownych hamowań, gdzie też spada ciśnienie smarowania.

    Co Ty za glupoty gadasz.

    to nie sa glupoty tylko 100% prawda, mialem teraz minimum oleju i przy gwaltownym hamowaniu zapalala sie kontrolka (na komputerze (!) )

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    zapalala sie kontrolka (na komputerze (!) )

    Moze Ci sie klocki koncza??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    nie, nie mam jeszcze ponad 50%

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A to nie powinna Ci sie zapalic kontrolka z symbolem oleju?? Bo z tego co ja wiem to tak.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    A to nie powinna Ci sie zapalic kontrolka z symbolem oleju?? Bo z tego co ja wiem to tak.

    hehe to sie zle zrozumielismy. Oleju jest minimum, ale nie ponizej minimum. Jezeli byloby ponizej to faktycznie zapalala by sie kontrolka z symbolem oleju

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A to ten wykrzyknik niby o czym Cie poinformowal?? Ze male cisnienie oleju?? Bo czegos tu nie kumam. Wytlumacz jeszcze raz od poczatku. hihihi

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Ze male cisnienie oleju??

    No tak mi sie wydaje...ale moge oczywiscie sie mylic.

    Dawno nie kasowalem bledow i juz mam olej do wymiany(w AJM wymiana jest co 15k wiec ten olej jest juz troche przepracowany) wiec zobaczymy co bedzie po przegladnie.

    A jak myslisz o czym innym mogloby mnie to informowac?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Myslac logicznie ale moge sie mylic to jezli kontrolka oleju sie zapala z powodu min. poziomu oleju to wydaje mi sie, ze jesli by smok zaciagnal powietrza to tez by Ci sie ta kontrolka zapalila.

    A tak wogole to wydaje mi sie, ze czy maly poziom, czy brak cisnienia to ta sama kontrolka czyli kontrolka oleju. Przynajmniej koledze w pierwszym poscie ona sie zapalila, a mial poziom oleju w normie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no to ja juz nie wiem :/ chyba sie wezme za dokladne tlmaczenie instrukcji z D->PL ...ale mi sie tak bardzo nie chce tego robic...nie ma ktos instrukcji w jezyku polskim??

    [ Dodano: 2006-06-03, 16:23 ]

    najlepiej po 99

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mam male info ale to tyczy sie do roku chyba 98 przed liftem.

    Kontrolka oleju jak miga oznacza, ze nalezy bezwzględnie zatrzymać silnik. Jak miga mimo, ze poziom oleju jest ok ale cisnienia nie ma niezaleznie od oleju.

    Moze olej byc ok ale ciśnienie słabe.

    Lampka sygnalizacyjna ciśnienia oleju nie spełnia jednoczesnie roli sygnalizatora poziomu oleju ale tu wiem, ze pozniej bylo, ze jak sie zaswieci chyba na żółto to znaczy, ze jest niski poziom oleju. Przynajmniej wiem na 100%, ze tak jest w golfie 4 01r. wiec mozeliwe, ze w A4 po lifcie tez juz tak bylo.

    Wykrzyknik w kółku oznacza, ze poziom płynu hamulcowego obnizył się ewentualnie niesprawność układu ABS.

    Po pojawieniu się symbolu czerwonego migającego odzywaja sie trzy sygnały ostrzegawcze, a to oznacza niebezpieczeństwo - natychwiast wyłączyć silnik.

    W nowszych samochodach oczywiscie moze to sie roznic.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members