Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Centralny z pilota nie działa


rbs2360

Rekomendowane odpowiedzi

Co to może być. Centralny z pilota nie dział, kluczykiem od drzwi kierowcy nie działa, kluczykiem od drzwi pasażera działa. Centralny na pilota był dorabiany przez znajomego ale teraz nie mam możliwości kontaktu i jestem zdany na siebie. Proszę tylko o odpowiedzi gdzie szukać przyczyny, a nie że było nie zakładać albo takie tam. A jeśli ktoś uważa że problem jest ukryrty w drzwiach kierowcy to prosiłbym o instrukcję demontażu.

Dziekuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jakiś czas temu zaczęło się od podobnych objawów (między innymi), teraz centralny zupełnie zdechł. Jutro jestem ustawiony u elektryka, dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Prosta sprawa.Po zamontowaniu sterownika pilota zostały odpiete drzwi kierowcy - dokladnie jeden przewód na ktorym na przemian jest masa lub 12V , zeby nie zakłócaly pracy sterownika ( czesto odpina sie w przypadku tanich centralek , lub po prostu instalator nie potrafil sobie z tym poradzic ) .I w momencie gdy przestala działac centralka masz taki a nie inny efekt.Jesli masz 2 piloty i na zadnym z nich nie chce dzialac centralny to dobierz sie do sterownika pilotów i zobacz co sie z nim dzieje.Powinniem dawac na jednym przewodzie raz minus raz + 12 V.

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobny problem Nie moge przekręcic kluczyka w zamku ani w prawo ani w lewo Centralny z pilota normalnie otwiera Co jest ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zrozumiałem, że u kolegi rbs centralny wcześniej działął normalnie a teraz przestał.... Tak czy inaczej, u mnie okazało się, że wszystkimu winne były zimne luty na przekaźnikach... Kilkanaście minut badania płytki za pomocą lupy i jakiegoś sprayu, a później kilka minut lutowania, 30zł - i wszystko działa.. Czary :D...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po Pierwsze: Pilot nie działa ani jeden ani drugi. (Wyjąłem sterownik alarmu i centralnego zamka podczas przyciskania przycisku na pilocie coś w nim pyka także reaguje)

Po drugie: Przekręcając kluczyk w drzwiach od kierowcy zamykają sie tylko drzwi kierowcy, a pozostałe nie.

Po trzecie: Przekręcając kluczyk w drzwiach pasażera zamyka się wszystko również drzwi kierowcy (także pompka jest sprawna). Bezpieczniki w alarmie sprawdziłem są wszystkie sprawne.

Co to może być. Alarm zakładany przez kolegę z którym niestety nie mam kontaktu – przypuszczam że to bardzo Błacha sprawa

Jak by ktoś się zainteresował sprawą to mogę przesłać zdjęcia na email jak to podłączył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jest tak jak pisałem.Masz odciety przewód żółto/niebieski znajdujacy sie wiazce w drzwiach kierowcy i podłączony do Twojej centralki od pilota.To że w centralce pykaja przekazniki jeszcze nie oznacza faktu ze jest z nia wszystko OK.Jak masz miernik zrób tak - odszukaj ten przewód idacy z wiazki do drzwi i sprawdz czy jest nma nim na przemian masa lub 12V.Pytanie pomocnicze - jak podłączyl Tobie ten kolega ta centralke to czy centralny zamek reagowal na przekrecenie kluczyka w drzwiach kierowcy ?? Jesli tak to sygnal idacy przewodem zólto/niebieskim idzie przez moduł dodatkowy ( sa w nim 2 przekazniki ) i którys z tych przekazników dostał przerwy.Najlepiej jak zrobisz zdjecia sterownika swojego i miejsca przy lewej nodze kierowcy ( oczywiscie przy zdjetej oslonie ) .Jesli dziala centralny zamek z drzwi pasażera to jest to łatwy temat do opanowania.

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jest tak jak pisałem.Masz odciety przewód żółto/niebieski znajdujacy sie wiazce w drzwiach kierowcy i podłączony do Twojej centralki od pilota.To że w centralce pykaja przekazniki jeszcze nie oznacza faktu ze jest z nia wszystko OK.Jak masz miernik zrób tak - odszukaj ten przewód idacy z wiazki do drzwi i sprawdz czy jest nma nim na przemian masa lub 12V.Pytanie pomocnicze - jak podłączyl Tobie ten kolega ta centralke to czy centralny zamek reagowal na przekrecenie kluczyka w drzwiach kierowcy ?? Jesli tak to sygnal idacy przewodem zólto/niebieskim idzie przez moduł dodatkowy ( sa w nim 2 przekazniki ) i którys z tych przekazników dostał przerwy.Najlepiej jak zrobisz zdjecia sterownika swojego i miejsca przy lewej nodze kierowcy ( oczywiscie przy zdjetej oslonie ) .Jesli dziala centralny zamek z drzwi pasażera to jest to łatwy temat do opanowania.

Krzysiek

Mamy coraz więcej elektryków, wiedzących co piszą :good:

PS. Kolego spotkałeś się może z czymś takim:

Jak otwieram drzwi to na krańcówce powinienem mieć albo 0V albo 12V (to nie ważne), a ja mam 7V, przez ten incydent alarm widzi cały czas drzwi otwarte. Próbowałem z diodą i nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jest tak jak pisałem.Masz odciety przewód żółto/niebieski znajdujacy sie wiazce w drzwiach kierowcy i podłączony do Twojej centralki od pilota.To że w centralce pykaja przekazniki jeszcze nie oznacza faktu ze jest z nia wszystko OK.Jak masz miernik zrób tak - odszukaj ten przewód idacy z wiazki do drzwi i sprawdz czy jest nma nim na przemian masa lub 12V.Pytanie pomocnicze - jak podłączyl Tobie ten kolega ta centralke to czy centralny zamek reagowal na przekrecenie kluczyka w drzwiach kierowcy ?? Jesli tak to sygnal idacy przewodem zólto/niebieskim idzie przez moduł dodatkowy ( sa w nim 2 przekazniki ) i którys z tych przekazników dostał przerwy.Najlepiej jak zrobisz zdjecia sterownika swojego i miejsca przy lewej nodze kierowcy ( oczywiscie przy zdjetej oslonie ) .Jesli dziala centralny zamek z drzwi pasażera to jest to łatwy temat do opanowania.

Krzysiek

Mamy coraz więcej elektryków, wiedzących co piszą :good:

PS. Kolego spotkałeś się może z czymś takim:

Jak otwieram drzwi to na krańcówce powinienem mieć albo 0V albo 12V (to nie ważne), a ja mam 7V, przez ten incydent alarm widzi cały czas drzwi otwarte. Próbowałem z diodą i nie działa.

jest tak jak piszesz, przewód żółto - niebieski jest przerwany od strony kostki i do niego podłączone sa dwa białe przewody do centralki. Tylko nie mogę znaleźć gdzie jest dalsza część tego przewodu żółto niebieskiego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Zainteresuj sie co sie dzieje na tym przewodzie co masz dołączone do niego te 2 przewody..Sprawdz , jesli masz miernik , czy w momencie zamykania lub otwierania z pilota zmienia sie na tym przewodzie napiecie !!!. Ważne jest to w dalszej diagnozie - bedziesz wtedy wiedział czy masz problem z centralka pneumatyczna czy tez ze sterownikiem na pilota . Możesz na próbe odciac te 2 przewody i podac przy zamknietych drzwiach na ten przewód mase lub 12V i zobaczysz co sie dzieje.Jesli centralny zareaguje to masz juz odnaleziona przyczyne .Do "MILY" - gdzie sprawdzasz to napiecie .Na przewodzie brązowo/białym w kostkach przy lewej nodze kierowcy czy w drzwiach ( bo mysle ze rozmawiamy o drzwiach od kierowcy ) .Jesli masz problem na tym przewodzie to kłania sie niestety sprawdzenie - rozebranie zamka i sprawdzenie czy nie masz odlutowanego włacznika.Czasem masa ucieka z włacznika w kostce od zamka i jest taki klopot póżniej.

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie pamiętam ale chyba to były te kolory co opisujesz (tak mi się kojarzy). Jeżeli chodzi o połączenia to jest wszystko ok. Wielu kolegów ma taką sytuacje ale sobie nie zdaje z tego sprawy. Dodam że mam jakiś modół który wolno rozjaśnia światło w środku i wolno ściemnia, ja podejrzewam że to on coś miesza, na tych krańcówkach, tylko pytanie jak to obejść, bo normalnie daje sie diodę i już, a tu coś sie dzieje czego nie rozumiem (szkoda że nie mam dokładnych schmatów)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec tak .Wiec pewnie masz podpiety alarm pod przewód lampki.Podepnij w obwod lampki przekaznik na 12V tak zeby lampka zaswiecajac sie załączała przekaznik a styki NO tego przekaznika wykozystaj do obwodu alarmu , czyli bedzie on krancówka drzwiowa.Robie tak zawsze w Audi A4 i czesto w PAssacie B5.Wiem ze jest patent z dioda ale część alarmów wymaga żeby czujka drzwiowa była podpieta do dobrej masy a na przewodzie od lampki czesto nie ma tej masy.

Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...