Skocz do zawartości

Flaha

Pasjonat
  • Postów

    335
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Flaha

Informacje

  • Imię
    Andrew
  • Miasto
    podlasie

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2006
  • Silnik
    1.2 TFSI
  • Kod silnika
    1B
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Flaha

3

Reputacja

  1. Koledzy, może trochę odgrzewam kotleta, ale mam taki problem: coraz częściej pojawia mi sie alarm o tym, że mam niezapięty pas kierowcy, chociaż go zapiąłem. Chwilowe rozpięcie i zapięcie pasa powoduje, że alarm się wyłącza. Czytałem, nawet tu na forum, że pod fotelem kierowcy nie ma czujnika zajęcia/nacisku, ale np szarpanie za wtyczkę pasa nie powoduje załączenia się alarmu a wystarczy tylko poruszyć się na fotelu i już mam alarm. Ponadto jeśli nie zapnę pasów i odczekam, aż po jakiś czasie alarm sam się wyłączy, to wystarczy lekko poruszyć się na fotelu a alarm znowu się włącza, czyli wygląda jakbym jednak miał pod fotelem kierowcy jakiś czujnik nacisku. Auto niebite, niegrzebane, nic mi nie wiadomo aby cokolwiek było zmieniane w kablach fotelach itd. Ktoś ma jakieś pomysły czy porady? W trasie moźna zwariować...
  2. Marcinie, po raz kolejny dzięki za mega szybką przesyłkę (w środę przelałem wieczorem kasę a w czwartek w południe był u mnie kurier ). Do następnego!
  3. i ja po raz kolejny polecam Marcina. Dziku, jesteś wielki, czas realizacji zamówień to mistrzostwo świata
  4. Flaha

    Audi a4 b7 8V czy 16V

    Bardzo dobrze napisał ktoś wcześniej - forum to oprócz wymiany informacji, szukanie pomocy w razie jakiejś lipy, więc ciągle ktoś się żali, że auto mu "klękło".... Ja kupiłem swoją w DE z autoryzowanego serwisu, świadomie przepłacając w porównaniu do innych autohausów i podobnych autoszrotów, po lekturze forum celowo szukałem 2.0TDI 8V z silnikiem BPW i napędem wałków już na kołach zębatych, pewniaka, niebitego i z wypasem, przy czym najbardziej mi zależało na skórach, RNS-E, S-line i niskim zawiasie... Przy zakupie miała 5 lat temu 143kkm, teraz ma ponad 230kkm. Olej wymieniany co 10kkm, przy każdym rozrządzie kontrola stanu zabieraka... Jakiś czas temu wywaliłem DPF (w sumie profilaktycznie niż z musu bo moja żona stosuje na tyle emerycki styl jazdy, że w końcu zaczęłoby się coś dziać), zaślepiłem EGR (blaszka z otworkiem)... i tyle... Odpukać,nic się nie dzieje , auto lata codziennie i bliższe i dalsze trasy i jest git . Z czasem pewnie coś padnie bo nie ma już aut bezawaryjnych... A z poprzednią b5 1.9 TDI (1Z) a to zawieszenie się sypało, a to coś w silniku się jeb...ło, a to coś z klimą, wciąż coś się działo.... Tak więc nie ma co się bać tych 2.0 Tdi, (czy to 8V jak mój czy 16V) a przyjemność z jazdy jest bo i inna kultura pracy i wyposażenie lepsze niż w jakimś 'podobno-bezawaryjnym-golasie' Pozdro dla wszystkich audimaniaków!
  5. Dziku! Wielkie dzięki, pozdrowienia i ukłony ! Oleje i filtry zamówiłem popołudniu, a następnego dnia ok. godz. 12.00 kurier pukał mi do drzwi. Szok!
  6. Przestrzegam przed takimi praktykami, jak DPF jest jeszcze na pokładzie, bo po pewnym czasie dolewanie oleju do paliwa doprowadzi do jego zapełnienia popiołem ze spalanego oleum. Jak DPF już na skupie , wtedy nie ma przeciwwskazań, oczywiście w bardzo rozsądnych proporcjach, ponieważ dodatek oleju do napędu powoduje podniesienie temperatury zapłonu ON-u i zwiększenie gęstości paliwa, co z kolei pwoduje zwiększenie obcążeń mechanicznych w układzie napędu pompowtryskiwaczy. Piotr, spokojnie ... Już nie mam DPF i wywaliłem go celowo nie czekając aż sie zapcha na max, przestanie oczyszczać i będzie tylko przeszkadzać..Generalnie nie ma większych przeciwwskazań nawet gdy DPF jest - z tego co wyczytałem na naszym forum i na forum Toyoty oraz na jakimś niemieckim (tu u nas było nawet kilka linków do róznych artykułów). Dobry półsyntetyczny olej 2T (np. LiquiMolly, ale takie same parametry ma nasz polski Orlen) daje taką samą ilość popiołu po spaleniu jak zwykły ON i w żaden znaczący sposób nie podnosi temp. spalania. NIe mówimy to oczywiście o jakimś Mixolu ... A i dawki są znikome, mieszanka 1:250. Nic się nie zagęszcza itd... Jakby miało klęknąć to by już padło, a tak jakieś 70kkm na takiej 'mieszance' przekulałem i korekcje wtrysków idealne. Sorry za OT.
  7. sorry, zamuliłem się... EGR był wyłączony programowo wcześniej przez jakiś czas i zaślepiony (bo lekko poszarpywało autem przy przyspieszaniu) ale przy wywalaniu DPFu pogadałem z moim mechanikiem, poczytałem też forum i zrobilem tak jak radzi Piotrsob (chodziło mi o szybsze nagrzewanie się silnika). Teraz EGR jest tylko zaślepiony blaszką z otworem o średnicy 8mm, nie jest wyłączony, żadnych błędów mi nie pokazuje, auto przyspiesza normalnie bez szarpania. DPF wywalony, została tylko pucha, nic nie jest głośniej chociaż dźwięk jest nieco inny, nie zauważyłem żeby mocniej kopcił, ale przy okazji ma lepsze przyspieszenie. Pozdr.
  8. BPW, 2006, kupiony z 148kkm w 2010, teraz cos lekko ponad 230kkm, zeby nie wykrakac - zero problemow.
  9. nooo, ja sie kulam czwarty rok 2.0 TDI z oznaczeniem silnika BPW (celowo szukalem BPW, naped na kolach zebatych), kupiona w Niemczech od dealera Audi z potwierdzonym ori przebiegiem i bezwypadkowa (cena byla dlatego odpowiednio wyzsza ale wiedzialem co robie, nie szukalem okazji zeby nie wlezc na mine). Kupilem z 148kkm na blacie, teraz ma 230kkm. Zero jakichs powazniejszych problemow, wywalilem tylko EGR i DPF kilka miesiecy temu, zalewam oliwke i zakladam filtry z gornej polki, paliwo z pewnych i wiarygodnych stacji wzbogacone dawka polsyntetycznego oleju 2T, od czasu do czasu dolewam cos do czyszczenia wtryskow, przy kazdej wymianie rozrzadu (zaraz po kupnie i ostatnio) za kazdym razem wymieniam profilaktycznie zabierak napedu pompy oleju... Tak wiec (zeby tylko nie wykrakac), nie demonizowalbym tych 2.0 TDI i nie opisywalbym jako jakies straszne padaki... Jaki model kupisz i jak dbasz - tak masz. Poprzednio mialem przez 6 lat (zrobilem nia jakies 150-180kkm) A4 z podobno niezawodnym silnikiem 1Z i kilka razy mnie zaskoczyl malo pozytywnie powaznymi awariami... Pozdr!
  10. Silnik 2.0 TDI 140KM oznaczenie BPW, koła 235/45/17, od roku wywalony DPF, EGR zaślepiony blaszką posiadającą 8,5mm otwór za podpowiedzią Piotrsoba. Teraz gdy niemal cały czas gdy jeździ nim moja żona (cykl mieszany ale głównie podmiejska trasa) spalanie wychodzi na FIS 6,3-6,6, gdy dopadnę do auta ja, spalanie jest 6,7-6,9 (ta sama trasa). Latem gdy cały czas włączona jest klima pokazuje mi coś ok 7,2-7,3. Co do rzekomych wymagań tych silników jeśli chodzi o jakość paliwa - z uwagi na bliskość granicy wlewam białosruską ropkę, którą mam w cenie 4,5zł, przywiezioną pod dom i spuszczoną przez brata słowianina prosto baka jego beemki (8 letnie BMW serii 5). Skoro to białoruskie auto już tyle na tej ropie jeździ bezawaryjnie przez granicę zarabiając na siebie to i ja nie widzę obaw. Robię tak już któryś tam z rzędu rok (roczne przebiegi ok. 30kkm) i nic złego się nie dzieje, auto jeździ czy to lato czy zima bez żadnego problemu tak samo jak wcześniej jeździło na ropce z Orlenu...
  11. zgadzam sie z Toba... ale mowa jest o 1700-1800 a nie 1000, wiec dlatego zaczalem sie zastanawiac. Niewazne, juz sie ustawilem na ta robote. Dzieki za opinie!
  12. no właśnie dlatego się zastanawiam. Bo dbam o auto i nie oszczędzam na nim, ale nie chciałbym być przysłowiowym "jeleniem"... dzięki za dotychczasowe opinie!
  13. Panie i Panowie. Pytanie do kogos kto siedzi w temacie (mechanicy itd) albo niedawno to robil? Czeka mnie wkrotce wymiana rozrzadu. Jednoczesnie chce zapobiegawczo wymienic zabierak. Z tego co mowi mechanik cena uslugi wyniesie 1700-1800zl (plus czesci) bo trzeba zdejmowac sanki, miske itd. Czy to troche nie za duzo, jak sadzicie?
  14. BPW avant, DPF wycięty, skrzynia manual, jeździ najczęściej w trybie mieszanym (14 km do pracy z czego 10 trasa i 4 miasto/miejscowości): 7,3 - 7,8 ltr/100km
  15. u mnie pojawił się błąd, chociaż auto jeździ jak dzikie, naprawdę lepiej się zbiera z dołu i jest żwawsze. Zaświeciła się ikonka "silnika" i migała od czasu do czasu ikonka świec żarowych. Nie lubię takiej dyskoteki, więc rozwierciłem z 7,5 na 10. Jest ok, bez błędów, nic nie szarpie, auto jedzie dobrze.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...