[B5 APS] Rosnąca temperatura płynu chłodzącego w czasie postoju

    11 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam.Mam od pewnego czasu taki problem, że w mojej A4 np. podczas statnia w korkach temperatura gwałtownie wzrasta do ok 110 stopni a czasem nawet do momentu w którym włącza sie ten alarm i muszę wyłączyć silnik. Na trasie wszystko jest w porządku czy jadę 100km/H czy 160km/h jest ok, ale wystarczy że chwilke postoje w korku to zaraz mi sie płyn gotuje. Termostat wymieniłem na początku roku.Czy to może być pompa wody, czy może uszczelka pod głowicą? Jestem laikiem w tych sprawach. Proszę was o pomoc. Z góry dziękuje.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    uszczelke mozesz wykluczyc,uszkodzona pompa wody-im wyzsze obroty,tym wyzsza temperatura-ja bym obstawial na termostat,lub zapchana chlodnice,dopiero nawiew powietrza powoduje chlodzenie,ja bym przeplukal system :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no a wisko i wentylator pomocniczy się załocza bo może też byc czujnik walnięty. :hi:

    Wisko dziala mechanicznie wiec nie ma czujnika. Trzeba sprawdzic na goracym silniku czy da sie zatrzymac wentylator reka. UWAGA NA PALCE I MANKIETY.

    Odnosnie wentylatora elektrycznego to jest na czujniku tak jak kolega napisal. Sprawdzic przy jakiej temperaturze sie wlacza.

    Moja sugestia. Jak stoisz w korku wlacz klimatronik i tryb manualny i wlacz na maksa goracy nawiew. Zobacz, czy dodatkowe chlodzenie wplywa mocno na temperature. Jezeli tak, to prawdopodobnie masz przytkana chlodnice

    Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja bym postawił niesprawny termostat.

    Identyczne objawy miałem w Voyagerze.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a takie prozaiczne rzeczy jak stan płynu w zbiorniczku sprawdziłes, odpowietrzyłes dobrze układ po wymianie termostatu, na jaki termostat wymieniłes ori?? czy zamiennik?????

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja tez jestem za termostatem - ale rzeczywiscie odpowietrzenie mogloby pomoc - a wiatrak sprawdzales czy hula ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Oba wentylatory załączają się,dziś sprawdziłem, płyn w zbiorniczku także jest.Termostat był wymieniony ale nie mam pojęcia czy wstawili orginalny czy zamiennik :(.Mechanik twierdził że układ był odpowietrzony. A przy okazji wymiany termostatu został wymieniony cały płyn w układzie.

    Ps. Ajax gdy stoję w korku i włącze nawiew gorącego powietrza troche pomaga(już kilka razy musiałem tak zrobić),temperatura troche opada ale przy dłuższym postoju i to nie pomaga.Chyba nie obejdzie bez wizytu u mechanika :(

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dobra, teraz jeszcze musisz sprawdzic czy w korku weze od chlodnicy sa gorace czy zimne. Jezeli zimne to termostat zamkniety na malym obiegu. Jezeli goraca to widze pare mozliwosci :

    - niesprawna chlodnica

    - niedrozny ( czyt. przytkany ) uklad chlodzenia

    - niewydolna pompa wodna

    Mam nadzieje, ze chlodnica bedzie zimna i po wymianie termostatu wszystko wroci do normy :good:

    P.S. Widze, ze wymieniales termo. Ori czy zamiennik? Termostat TYLKO ori. Swoja droga kto go montowal? Byl przypadek na forum podobny do Twojego i okazalo sie, ze kolega zamontowal termo odwrotnie!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Stawiam na termostat miałem takie objawy w escorcie po wymianie na nowy jak ręką odjoł

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Termostat montował znajomy mechanik, i po wymianie wszystko było ok. Wcześniej tzn. przed wymiana temperatura rosła na trasie. Wiec uważam że termostat został poprawnie zamontowany. Nie wiem czy był oryginalny-kosztowało mnie to ok.260 zł a z teogo co pamiętam 100zł to była robocizna.W piątek zaprowadzam autko do mechanika bo dziś postałem troche w korku i znowu to samo. Wyskoczyłem szybko z auta, zajrzałem pod maske i oba wentylatory sie kręciły, płyn też jest. Denerwuje mnie to strasznie.Zobacze co mechanik zdziała. Dzięki chłopaki za porady :rolleyes:[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2009, 23:21_________________________________________________Dziś odebrałem autko z warsztatu. Okazało sie ,że wystarczyło odpowietrzyć. Mechanik mówi, że jest już ok. Autko po odpowietrzeniu dogrzali, sprawdzali na włączonej klimie, włączonym ogrzewaniu, po ponad 2 godzinach takich prób(auto ciągle pracowało) nic sie nie działo, więc wszystko ok. Przy okazji wymieniłem olej i filtr oleju(nadszedł czas). No i cena. Za usługę 50zł :) Zamykam temat. Dzięki wszystkim za rady. Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy