marcin_gilo 0 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Witam.Mam od pewnego czasu taki problem, że w mojej A4 np. podczas statnia w korkach temperatura gwałtownie wzrasta do ok 110 stopni a czasem nawet do momentu w którym włącza sie ten alarm i muszę wyłączyć silnik. Na trasie wszystko jest w porządku czy jadę 100km/H czy 160km/h jest ok, ale wystarczy że chwilke postoje w korku to zaraz mi sie płyn gotuje. Termostat wymieniłem na początku roku.Czy to może być pompa wody, czy może uszczelka pod głowicą? Jestem laikiem w tych sprawach. Proszę was o pomoc. Z góry dziękuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
domjenick 18 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 uszczelke mozesz wykluczyc,uszkodzona pompa wody-im wyzsze obroty,tym wyzsza temperatura-ja bym obstawial na termostat,lub zapchana chlodnice,dopiero nawiew powietrza powoduje chlodzenie,ja bym przeplukal system Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
irekherba 0 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 no a wisko i wentylator pomocniczy się załocza bo może też byc czujnik walnięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax 1 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 no a wisko i wentylator pomocniczy się załocza bo może też byc czujnik walnięty. Wisko dziala mechanicznie wiec nie ma czujnika. Trzeba sprawdzic na goracym silniku czy da sie zatrzymac wentylator reka. UWAGA NA PALCE I MANKIETY. Odnosnie wentylatora elektrycznego to jest na czujniku tak jak kolega napisal. Sprawdzic przy jakiej temperaturze sie wlacza. Moja sugestia. Jak stoisz w korku wlacz klimatronik i tryb manualny i wlacz na maksa goracy nawiew. Zobacz, czy dodatkowe chlodzenie wplywa mocno na temperature. Jezeli tak, to prawdopodobnie masz przytkana chlodnice Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
truckmaniac 1 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Ja bym postawił niesprawny termostat. Identyczne objawy miałem w Voyagerze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozi_wells 1 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 a takie prozaiczne rzeczy jak stan płynu w zbiorniczku sprawdziłes, odpowietrzyłes dobrze układ po wymianie termostatu, na jaki termostat wymieniłes ori?? czy zamiennik????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Oskaro 0 Opublikowano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2009 Ja tez jestem za termostatem - ale rzeczywiscie odpowietrzenie mogloby pomoc - a wiatrak sprawdzales czy hula ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_gilo 0 Opublikowano 8 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2009 Oba wentylatory załączają się,dziś sprawdziłem, płyn w zbiorniczku także jest.Termostat był wymieniony ale nie mam pojęcia czy wstawili orginalny czy zamiennik .Mechanik twierdził że układ był odpowietrzony. A przy okazji wymiany termostatu został wymieniony cały płyn w układzie. Ps. Ajax gdy stoję w korku i włącze nawiew gorącego powietrza troche pomaga(już kilka razy musiałem tak zrobić),temperatura troche opada ale przy dłuższym postoju i to nie pomaga.Chyba nie obejdzie bez wizytu u mechanika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax 1 Opublikowano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2009 Dobra, teraz jeszcze musisz sprawdzic czy w korku weze od chlodnicy sa gorace czy zimne. Jezeli zimne to termostat zamkniety na malym obiegu. Jezeli goraca to widze pare mozliwosci : - niesprawna chlodnica - niedrozny ( czyt. przytkany ) uklad chlodzenia - niewydolna pompa wodna Mam nadzieje, ze chlodnica bedzie zimna i po wymianie termostatu wszystko wroci do normy P.S. Widze, ze wymieniales termo. Ori czy zamiennik? Termostat TYLKO ori. Swoja droga kto go montowal? Byl przypadek na forum podobny do Twojego i okazalo sie, ze kolega zamontowal termo odwrotnie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekII 0 Opublikowano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2009 Stawiam na termostat miałem takie objawy w escorcie po wymianie na nowy jak ręką odjoł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_gilo 0 Opublikowano 12 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2009 Termostat montował znajomy mechanik, i po wymianie wszystko było ok. Wcześniej tzn. przed wymiana temperatura rosła na trasie. Wiec uważam że termostat został poprawnie zamontowany. Nie wiem czy był oryginalny-kosztowało mnie to ok.260 zł a z teogo co pamiętam 100zł to była robocizna.W piątek zaprowadzam autko do mechanika bo dziś postałem troche w korku i znowu to samo. Wyskoczyłem szybko z auta, zajrzałem pod maske i oba wentylatory sie kręciły, płyn też jest. Denerwuje mnie to strasznie.Zobacze co mechanik zdziała. Dzięki chłopaki za porady [br]Dopisany: 10 Czerwiec 2009, 23:21_________________________________________________Dziś odebrałem autko z warsztatu. Okazało sie ,że wystarczyło odpowietrzyć. Mechanik mówi, że jest już ok. Autko po odpowietrzeniu dogrzali, sprawdzali na włączonej klimie, włączonym ogrzewaniu, po ponad 2 godzinach takich prób(auto ciągle pracowało) nic sie nie działo, więc wszystko ok. Przy okazji wymieniłem olej i filtr oleju(nadszedł czas). No i cena. Za usługę 50zł Zamykam temat. Dzięki wszystkim za rady. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się