[B5 AFN] Plecionka czy dwumas ?

    16 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam.

    Dziś zauważyłem pewną rzecz, a mianowicie jak jest na zewnątrz ciepło tak jak dziś (powyżej 20 st.) to po nagrzaniu silnika jak się zatrzymam to na wolnych obrotach drży silnik i drążek zmiany biegów, natomiast jak jest chłodno tak jak parę dni temu ok. 10st i mniej to nie ma w ogóle tego problemu. Czy Waszym zdaniem jest to wina dwumasa (dodam że przy ruszaniu wszystko jest ok, przy gaszeniu silnika nie słychać metalicznego dzwonienia ale czasami zatelepie autem, nie zawsze i nie za mocno, często biegi haczą) czy może plecionka (układ wydechowy jest nastawiony na temperaturę zewnętrzną). Proszę o jakieś sugestie.

    Pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Może to być plecionka. Jak nie wymienisz to się nie przekonasz, a trzeba zacząć od rzeczy najtańszych, sprawdź też mocowanie wydechu czy wieszaki nie są powyciągane.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam.

    Dziś zauważyłem pewną rzecz, a mianowicie jak jest na zewnątrz ciepło tak jak dziś (powyżej 20 st.) to po nagrzaniu silnika jak się zatrzymam to na wolnych obrotach drży silnik i drążek zmiany biegów, natomiast jak jest chłodno tak jak parę dni temu ok. 10st i mniej to nie ma w ogóle tego problemu. Czy Waszym zdaniem jest to wina dwumasa (dodam że przy ruszaniu wszystko jest ok, przy gaszeniu silnika nie słychać metalicznego dzwonienia ale czasami zatelepie autem, nie zawsze i nie za mocno, często biegi haczą) czy może plecionka (układ wydechowy jest nastawiony na temperaturę zewnętrzną). Proszę o jakieś sugestie.

    Pozdrawiam.

    plecionka :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    chłopaki mam pytanie odnośnie dwumasa bo nie wiem czy to aby na pewno on mam takie objawy jak właśnie telepanie buda przy predkosci ok120 do 140 na wolnych obrotach elegancko chodzi kolega powiedział żeby rozpędzić autko zwolnic do ok 56-60 dać piątkę i gas w podłogę i tak zrobiłem i tez nic po prostu powoli zaczął się rozpędzać czy te drgania mogą być spowodowane źle wyważonym kołem albo np uwalonym wahaczem bo przy wahaczach przerabiałem zabieg ze strzykawka bo już mi piszczały zdeczka proszę o pomoc bo jak to dwumas to już większy wydatek niż np wyważenie kół pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam

    to nie kolo 2 masowe sprawdz wywazenie kol zawieszenie tarcze hamulcowe i opony jesli na jalowym nie zoca buda i sprzeglo dziala normalnie to problem nie tkwi w kole 2 masowym a w rzeczach ktore wymienilem, umnie przyczyna bylo wadliwa prawa opona nie dalo jej sie wywazyc i prawa tarcza hamulcowa

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    tarcze na przodzie mam nowe jakies 3 mies tylko z tylu sa juz do wymiany i musze kola wywazyc jak znajde co to bylo to dam znac ale juz sie troche uspokoilem

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Plecionka wymieniona jakiś miesiąc temu. Po wymianie objawy ustąpiły.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie jest podobna sytuacja, gdy silnik jest nie nagrzany (temp. silnika poniżej 65-70 stopni) nie ma drgań w kabinie, natomiast gdy się nagrzeje to pojawia się lekkie drżenie na kierownicy i lewarku zmiany biegów, PD-ki sprawdzałem i korekcje są w zakresie 0-0.2 , przy gaszeniu silnika nie trzęsie budą. Miał ktoś podobne objawy w silniku AJM ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mam takie pytanko koledzy u mnie czasami występują drgania przy ruszaniu na pierwszym biegu ale tylko przy włączonej klimatyzacji normalnie bez klimy nic takiego nie odczuwam autko spisuje się rewelacyjnie od roku czasu :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja wymieniałem plecionke jakis czas temu i nowe wieszaki z ASO i mam małe wibracje na lewarku skrzyni zwłaszcza po mocnym rozgrzaniu silnika, butowanie itd. :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja wymieniałem plecionke jakis czas temu i nowe wieszaki z ASO i mam małe wibracje na lewarku skrzyni zwłaszcza po mocnym rozgrzaniu silnika, butowanie itd. :mysli:

    może masz za małe dawki :gwizdanie:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dawki??

    mam logi robione jakis czas temu i było wszystko okej.

    moze jest luz na krzyzakach i dlatego przenosi sie na silnik i skrzynie :mysli:

    mocne butowanie i na jałowym mi delikatni lata lewarek

    przed wymiana na nowa było mocniej ale jak spr. u kolegi to u niego jest spoko nic nie lata

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Malew27

    u mnie jest tak:po rozgrzaniu się silnika do 90 stopni auto całe wibrowało i wręcz bujało Całą Budą!!!Wymieniłem poduchy skrzyni,poduchy silnika na nowe oryginalne nic nie pomogło.Potem powiedziano mi ze to kolo dwumasowe...Po zdjęciu skrzyni i obejrzeniu kola okazało sie ze zeczywiscie nie odbija i jest uszkodzone.Kupilem caly komplet VALEO(Nowe)kolo jednomasowe plus sprzęgło dedykowane do teo modelu...Po załozeniu i jezdzie juz tydzien ustąpilo bujanie buda i bardzo mocne wibracje,ale w dalszym ciagu czuc mocne wibracje na postaju pod tylkiem na siedzeniu na karoserii i lewarku.Dodam ze silnik dziwnie sie trzesie i lata tak na boki tak sztywno pracuje ale tylko na postoju...jezeli dodam tylko troszke gazu tak powyzej 1100 obrotow wszystko ustepuje.W czasie jazdy wszysko jest wporzadku.Gdy redukuje np z 3 na 2 i puszczam sprzeglo i gaz spadaja obroty i dojda do 1000 wskazowka jakby na chwile sie zawiesza i schodi powoli na 860 obrotow przy czym w zakresie od 1000 do 860 obrotow nie milosiernie trzesie buda....Na postoju silnik wprawia w ruch caly uklad wydechowy tak ze sie trzesie....jak nacisne go stylu drgania troszke maleja ale ewidetnie nierowno chodzi silnik....Przy duzych predkosciach tak po szybkim strzeleniu w pedal gazu czuc szarpniecie silnikiem a po szybkim odpuszczeniu gazu tez....Wszyscy mówią że Plecionka po jej nacisnieciu np:srubokretem wibracje i drgania ukladu wydechowego ustają...Jutro jestem umówiony do wymiany...mam nadzieje że pomorze i dam znać...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Daj znac bo mam podobny problem, nie w dieslu ale tez trzesie silnikiem i czuc na fotelu wibracje... uklad wydechowy rowniez nie jest sztywno. Wymienione 3 poduszki silnika - bez zmian... czasem wsteczny ciezko wchodzi i podczas wbijania czuc jakby skrzynia sie delikatnie ruszala... ehhhh, plecionka jest u mnie w innym miejscu niz w dieslu ale licze ze to ona albo uklad wydechowy moze powodowac jakies drgania. Daj znac jak bedzie po wymianie i ile Cie skasowali.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Gość Malew27

    witam plecionka wymieniona i wszystkie niepokojace drgania ustapily...lekko jeszcze zamiatalo koncowym wydechem ale wieszak byl wyciagniety po zmianie jest wszystko wporzadku...jest latwy sposob rzeby sprawdzic ta plecionke mianowicie na kanale odpal samochod tylko zeby byl rozgrzany do 90 stopni i delikatnie nacisnij na owa pleconke srubokretem albo czym kolwiek i sprawdz czy przestaje bujac wydechem a 2 osoba niech siedzi w srodku i sprawdza czy wibracje ustaja...Ja po wielkich walkach z fura zrobilem ten tescik i okazalo sie ze to to... :good:[br]Dopisany: 22 Wrzesień 2009, 22:26_________________________________________________witam ponownie po 2 dniach od wymienonej plecionki znowu pojawily sie drgania a silnikiem zaczelo rzucac 2 razy mocniej niz przed tem...Co sie okazalo:Mianowicie podjechałem do zaprzyjazninego fachowca od tuningu silnikow,gosc podpiol fure pod komputer i co sie okazalo:kupilem samochod po chip tuningu ktory ma 130 koni zamiast 110 i ktos zle ustawil dawki paliwa na biegu jalowym dostawalem drgan i silnik sie meczyl po wlaczeniu np klimy gdy dawka wzrosla bylo troszke lepiej!!!Przy uzyciu kompa zostaly zmienione dawki i jest wreszcie spokoj!!!!moge odetchnac,komputer wskazal jeszcze ze do wymiany mam czujnik temperatury i nastawnik pompy co zostalo naprawiane od reki...Ale wreszcie da sie jezdzic tym samochodem...Jednak bez kompa nie podchodz! : notworthy: :good:

    pozrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie komp nie pokazuje zadnych bledow. Poduszki silnika wymienione, obroty nie skacza (VAG pokazuje +/-14 od czasu do czasu) wiec to napewno nie powoduje drgan. Juz sie przyzwyczailem do tych wibracji jednak jak znajde chwile i kanal to nie odpuszce :) Napewno wydech zrobil mi sie 'luzny', na jalowym lata :(

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy