[B5 ARG] Słabe przyśpieszenie silnika

    22 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam, mam mały problem z silnikiem 1.8 ARG

    Gdy chcę przyśpieszyć np. na 2 biegu to autko w okolicy 1500 obrotów mocno zamula (zamiast poczuć przyśpieszenie to wręcz jest odwrotnie jakby chciał zwolnić).

    Gdy przyśpieszam np. na 3, 4 biegu i mam powyżej 4000 obrotów auto nie chce dalej (nie ma siły) przyśpieszyć, odczuwam wtedy dziwne drgania samochodu (ja mu wciskam gaz a on nie chce jechać).

    Dzieje się tak zarówno na benzynie jak i na gazie (dziś założyłem gaz)

    Czy ktoś się spotkał już z czymś takim, jeśli tak to poradźcie coś co można zrobić aby autko odżyło?

    Teraz będę wymieniać jeszcze olej, filtr paliwa, powietrza i oleju może to coś pomoże.

    Dodam jeszcze że silnik (zimny bądź ciepły) pracuje równo, obroty nie falują, nie gaśnie wszystko OK poza objawami opisanymi powyżej.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    musisz jechac do tych co ci gaz zakładali. jeśli przed montarzem było dobrze to ja bym pojechał z powrotem i to zareklamował :thumbdown:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Odepnij przepływkę , zapal, wciśnij gaz do podłogi i patrz czy zamyka płynnie obrotomierz .

    Potem napisz co się działo .

    Aaa jeszcze mogli z zbyt daleka "wziąć podciśnieni" zapytaj ich o to będą wiedzieli o co chodzi .

    Chyba tak to się nazywa :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jeżeli chodzi o to jak autko pracuje to to samo działo się przed założeniem gazu i po więc sam gaz nie ma nic wspólnego z tymi objawami.

    autko zachowuje się tak na benzynie i na gazie.

    a przy okazji to gdzie jest ta przepływka (gdzie ją odpiąć)???

    aha mam odpiąć wtyczkę czy cały element wymontować z autka (gdzie dokładnie znajduje się ta przepływka??)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    heh dziwne bo miałem w tym samym roczniku, tym samym silniku ten sam przypadek, oczywiście uszkodzona przepływka, po wymianie wszystko chodzi bez zarzutu, objawy miałem identyczne, vag nie pokazywał żadnych błędów (ale nie sprawdzałem dokładnie, raz tylko podpiąłem i nie było błędu, potem jeszcze z ze 1000 km zrobiłem i wymieniłem przepływke)

    koszt jakieś 350 pln oryginał regenerowany, kupowałem w intercarsie, nie przyjęli mi starej bo miałem ukruszony plastik przy wtyczce :wallbash: koszt byłby mniejszy o 130pln

    wypnij wtyczke, powinien zacząć normalnie jeździć, tylko spalanie będzie jakieś 3L większe :)

    przepływka to ta rura zaraz za filtrem powietrza (z wtyczką )

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    mowicie o dwoch roznych rzeczach. przeplywka to nie to samo przepustnica

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wypnij wtyczkę od PRZEPŁYWOMIERZA i zobacz czy ci się auto wkręca na obroty bez zająknięcia, najlepiej sprawdzaj na benzynie bo gaz jak masz nowy to nie wiadomo jak go tam ustawili

    no teraz po chwili zastanowienia to jeszcze przychodzi mi na myśl zwalona świeca/kabel ale to byś odczuł najbardziej podczas deszczowej pogody, trzepało by silnikiem no i też były by problemy z wyjściem na wysokie obroty pod obciążeniem

    stawiam na przepływkę, 99%

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    więc tak

    test (odłączenie przepływki) został przeprowadzony dwa razy i za każdym razem efekt był ten sam:

    1. jazda na paliwie i po odłączeniu przepływki auto stało się żwawsze,

    2. jazda na gazie i po odłączeniu przepływki auto stało się żwawsze.

    UWAGA!! przy odłączonej przepływce falują obroty i włączają się kontrolki ESP i ABS

    czy tak powinno się dziać???

    czy przepłyke najpierw spróbować wyczyścić czy raczej nic nie da????

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ja przepływke czyscilem. patyczek do uszu i benzyna ekstrakcyjna. nie wiem czy to cos dalo ale dla wlasnego spokoju wyczyscilem.

    A w ARG Vag nie dziala?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    działa działa tylko teraz nie mam jak się podłączyć.

    jutro pojadę do gazownika to może on podłączy, ale w sumie nie wiem po co mam się podłączyć pod vag???

    Po odłączeniu przepływki autko idzie lepiej.

    W najbliższym czasie (może jutro) zrobię tak:

    -wyczyszczę przepływkę,

    -wyczyszczę przepustnicę,

    -zrobię jej adaptację

    i zobaczymy co wtedy będzie się działo

    tylko nadal nie wiem co z tym

    UWAGA!! przy odłączonej przepływce falują obroty i włączają się kontrolki ESP i ABS

    czy tak powinno się dziać???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Falować zawsze będą a z tym świeceniem to nie mam pojęcia ,

    Kup Bott czy jakoś tak . Jest to zmywacz do gaźników taki zielony za 14 złotych .Kilka razy dokładnie

    przeczyść z każdej strony . Tylko naprawdę dokładnie . I nie żadne waciki !!!

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    mam zamiar przeczyścić pistoletem do malowania z nitro (szybko odparowuje) kilka razy z odległości 10-15cm jeżeli chodzi o ten cały czujnik.

    jeżeli chodzi o te sitko (jeśli takowe jest) to chyba można czyścić normalnie????

    dobrze myślę

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no nie wiem czy ciśnieniem nie uszkodzisz w przepływomierzu elementu pomiarowego (cienka blaszka czy co tam jest )

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jak rozbiorę to obadam sprawę i wtedy zobaczymy co i jak bedzie najlepiej wyczyścić, ale czytałem że gość właśnie tak robi pryska pistoletem w odległości około 15cm.

    a poza tym pistolet można odpowiednio wyregulować do potrzeb.

    dam znać jak to wszystko poszło może porobię fotki

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    daruj sobie pistolety :thumbdown: rozwalisz czujnik w przeplywce bo jest BARDZO delikatny

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jak rozbiorę to obadam sprawę i wtedy zobaczymy co i jak bedzie najlepiej wyczyścić, ale czytałem że gość właśnie tak robi pryska pistoletem w odległości około 15cm.

    a poza tym pistolet można odpowiednio wyregulować do potrzeb.

    dam znać jak to wszystko poszło może porobię fotki

    Człowieku 14 zł preparat NIE STAĆ CIĘ ?

    A stać Cię na nową przepływkę ?

    Umiesz liczyć ?

    http://www.centercar.pl/product_info.php?products_id=372

    https://ssl.allegro.pl/item585368855_585368855.html

    W sklepie jeszcze taniej :tongue4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no super i w ogóle cena miodzio ale i tak uważam że pryskanie pod ciśnieniem czymkolwiek po tym czujniku jest ZŁEM :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    no panowie więc tak, porozbierałem wszystko dziś i wyczyściłem przepustnicę (strasznie ufajdana była), przepływomierz lecz jeszcze nie poskręcałem wszystkiego.

    właśnie wrzucam zdjęcia na fotosik, jak wrzucę to dam linka.

    Mam jeszcze jedno pytanie, znalazłem uszkodzony plastykowy element (wygięta rurka pod kolektorem ssącym) jest cała rozwalona, czy to jest odma???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    to odma i lepiej ja wymien bo podobno klejenie nic nie daje i zaraz znowu sie rozsypuje. w aso cos ok 200-250 zl chyba.to tez moze byc przyczyna slabego auta i falujacych obrotow

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dokładnie to

    f9018bfa08fe03c9m.jpg ae943a60c9357496m.jpg 88275f22cadc91b0m.jpg

    co to jest???

    to cholerstwo było poklejone taśmą a silnik na wysokości tego jest cały zawilgocony olejem

    Czy to jest ta słynna odma????

    wszystkie zdjęcia: http://mosquitosound.fotosik.pl/albumy/646478.html[br]Dopisany: 10 Czerwiec 2009, 23:16_________________________________________________ok, a teraz wyniki mojej pracy:

    1. wyczyszczona przepustnica (była dosyć mocno zabrudzona)-do czyszczenia użyłem benzyny ekstrakcyjnej,

    2. wyczyszczony przepływka-do czyszczenia użyłem pistoletu malarskiego zalanego benzyną ekstrakcyjną,

    3. wymieniona rura odpowietrzająca nr części 058 103 213 (dostępny tylko oryginał)-cena 107zł,

    4. ubytki płynu uzupełniłem wodą destylowaną (mam już 2x1,5litra G12 koncentrat FEBI)-wymienię w najbliższym czasie.

    Po tycz czynnościach autko chodzi prawidłowo, dobrze się wkręca na obroty, nic go nie przymula!!![br]Dopisany: 12 Czerwiec 2009, 18:09_________________________________________________ :good: :good: :good:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy