Jump to content
0
Zbigniew_Majkowski

[B5 AJM] Turbina i brak mocy powyżej 2500RPM

Recommended Posts

Witam

To pierwszy mój post i mam nadzieję że nie strzelę gafy. W szukajce szukałem ale mam złe zdanie na temat forumowych szukajek, nie pomagają. Wracam do sedna sprawy.

Mam niedawno kupione B5 AJM z 2000r. Problem wygląda następująco: auto jedzie równo i ciągnie tylko do 2500 rpm.

Wyżej spodziewałem się dalszego przyśpieszenia i przyrostu mocy ale właśnie jakoś słabnie. Ciężko to opisać ale czuć wyrażnie. Porównuję swoją B5 z moim służbowym Oplem Astra 1,7CDTI. Ten idzie równo w całym zakresie obrotów aż do 4000rpm, audi jakby słabło mimo że moc podobna (115 do 110 KM). Czy oznacza to koniec mojego turbo czy może wystarczy jakiś drobny zabieg??

A i jeszcze jedna sprawa, gdzie jest gniazdo do kabla VAG?? jedyne co przychodzi mi na myśl to tylna popielniczka (bo tam takie gniazdo widać)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego na 100% masz cos z turbo. Ja swoja a4 i łeb w łeb z 1,9 cdti (150 km). Sprawdz logi i bedziesz wszytko wiedział. Może powietrze gdzies przez rure ucieka. Podepnij vaga. zgadza sie, to kostak pod vag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wszystkich, podepnę się pod ten temat żeby nie zaśmiecać.

Mój teść ma bardzo dziwną przypadłość w A4 B5. którym sam mam okazję często jeździć. To ten silnik 90 konny TDI z 96 roku, skrzynia w automacie. Co zaobserwowałem niepokojącego to że autko się zbiera elegancko (jak na swoją moc) natomiast w momencie gdy silnik osiągnie 90st to jakby turbinę odłączalo. Po prostu traci moc. W Niemczech na autostradzie musiałem uciekać na prawy pas parokrotnie i przy około 90 kmh do 110 trzymał i nie chciał nic przyspieszyć. Natomiast jak nas deszcz złapał i silnik spadł z temperaturą do 60-70 stopni to znowu ciągnął i przyspieszał elegancko (aż przy 160 kmh się znów zagrzał do 90st i znowu zaczął zwalniać)

Pomocy! ;/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba podpiąć auto pod kompa i zrobić logi, bo gdybać co może byc przyczyną to mija sie z celem :gwizdanie:


Si vis pacem, para bellum

J.S.W. !!! :kox: :kox: :kox:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobno był podpięty i wywalało błąd przepływomierza. Ale czytam tu na forum o tym przepływomierzu i jakoś mi nie pasują te objawy. :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie,

Jednak ta wasza szukajka to nawet poprawnie działa!! kwestia wpisania odpowiedniej frazy !!

Poczytałem i znalazłem niemal identyczny przypadek, a powodem był padnięty przepływomierz.

Koniec OT!!

Kabel VAG już zamówiłem i prawdopodobnie w przyszłym tygodniu coś popatrzę :) i wtedy dam logi do sprawdzenia.

Dziękuję wyrozumiałym za odpowiedź, dziękuję tym mniej wyrozumiałym za wskazanie odpowiedniej drogi!!

Pozdrawiam!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koledzy mam pytanie czy silnik tdi audi a4 rok 95 , 90 KM ma turbosprężarkę czy pompe?

Ma to i to :tongue4:


A4 B5 Quattro+ AVF/GTD20/HF100/SDI/diff-lock/AVIC980BT

Prawdopodobnie najmocniejsze 1,9TDI w budzie B5 308KM/570NM by Spanky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...