[ALL] Ciśnienie?
0

    52 postów w tym temacie

    Jakie macie ciśnienie w oponach? Jakie wg was powinno byc w letnich 205/60/15? Fabrycznie powinno byc 2.0 Ba... Chodzi o malo obciazony samochod :grin:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    do 2,2 jest chyba optymalnie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    qubar, w klapce wlewu paliwa powinieneś mieć tabelkę ;)

    Ja mam ok. 2.2 w każdym kole :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    qubar, w klapce wlewu paliwa powinieneś mieć tabelkę ;)

    sprawdzilem, sprawdzilem i jak napisalem wczesniej jest 2.0 Ba, podczas wymiany ustawili mi na 2.4 Ba :mrgreen: Chyba jednak zejde do 2.2 ba i bedzie git :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    sprawdzilem, sprawdzilem i jak napisalem wczesniej jest 2.0 Ba, podczas wymiany ustawili mi na 2.4 Ba Chyba jednak zejde do 2.2 ba i bedzie git

    Mi jak opony na felgi zakladal to pompowal to 2,3

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    2,3 wydaje mi sie optymalne, 2.0 jest napewno za niskie, 2.5 za wysokie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie po pierwsze to cisnienie zalezy od rozmiaru opony, po drugie od wagi samochodu a tu wchodzi w rachube jaki jest silnik i tak:

    dla rozmiaru 205/60 15R i dla silnikow do 110 koni polowa obiazenia przod 0,2 tyl 02 na obciazonym przod 2,3 tyl 2,6

    dla tego samego rozmiaru i silnikow do 128kW przod 2,2 tyl 2,2 obciazony przod 2,8 tyl 2,9.

    Nie chce mi sie wypisywac dla wszystkich samochodow i rozmiarow opon ale tak to mniej wiecej wyglada.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ...mowimy o tym samym silniku, ktory ja mam i o identycznych oponach :D

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No to skoro tak to wydaje mi sie, ze silnik 115 nie jest duzo ciezszy od 110 wiec wartosci podalem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dokladnie sa takie same paraetry, ale przy takim profilu i nie obciazonym aucie warto dodac 0,2-opona lepiej uklada sie na zakrecie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No ale wtedy zamiast na prostej drodze przylegac cala powierzchnia przylega czescia srodkowa i ma mniejsza przyczepnosc. I po pewnym przebiegu opona na srodku nie ma prawei bierznika a po brzegach jak nowa. :mrgreen:

    Chyba wiecej sie jezdzi po prostych niz w zakretach i raczej takie cos to chyba mozna stosowac przy sportowej jezdzie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    masz racje, ale tak sie dzieje przy duzo wiekszym cisnieniu. przy roznicy 0,2 nie ma takiego zjawiska

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Oj zebys sie nie zdziwil. Mialem juz taki przypadek i lepiej tak nie robic. W ksiazce mam napisane zeby tych wartosci nie przekraczac o 0,02 0,03 wiec 0,2 to juz naprawde bardzo duzo.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja pompuje 2.0 na kazde kolo ze względu na Krakowskie dziury :neutral:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ja daje tak jak Audi podaje po 2,0. No i raczej tyle powinno być skoro na klapce wlewu pisze.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    a ja ile powinienem mieć?? 225/45 17" bo na wlewie paliwa nie ma takiej oponki :) najwieksza jest 16 wypisana :) no i nie wiem. coś tam wpompowałem ale na oko ;)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    a ja ile powinienem mieć?? 225/45 17" bo na wlewie paliwa nie ma takiej oponki :) najwieksza jest 16 wypisana :) no i nie wiem. coś tam wpompowałem ale na oko ;)

    Z tego co pamiętam to 2.2 :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    a ja ile powinienem mieć?? 225/45 17" bo na wlewie paliwa nie ma takiej oponki :) najwieksza jest 16 wypisana :) no i nie wiem. coś tam wpompowałem ale na oko ;)

    Z tego co pamiętam to 2.2 :wink:

    dzięki, ale przecież Ty miałeś 18" z tego co kojaże :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    a ja ile powinienem mieć?? 225/45 17" bo na wlewie paliwa nie ma takiej oponki :) najwieksza jest 16 wypisana :) no i nie wiem. coś tam wpompowałem ale na oko ;)

    Z tego co pamiętam to 2.2 :wink:

    dzięki, ale przecież Ty miałeś 18" z tego co kojaże :wink:

    Ale ja odpowiedziałem na Twoje pytanie o ciśnienie w 225.45.17 :wink: Później zerkne na naklejke w aucie i się upewnie czy dobrze pamiętam

    A ja w 225.40.18 mam dmuchnięte 2.3 :mrgreen:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Mi w 225/45/17 dmuchneli tez kolo 2.3 ... :roll:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Panowie po pierwsze to cisnienie zalezy od rozmiaru opony, po drugie od wagi samochodu a tu wchodzi w rachube jaki jest silnik i tak:

    dla rozmiaru 205/60 15R i dla silnikow do 110 koni polowa obiazenia przod 0,2 tyl 02 na obciazonym przod 2,3 tyl 2,6

    dla tego samego rozmiaru i silnikow do 128kW przod 2,2 tyl 2,2 obciazony przod 2,8 tyl 2,9.

    Nie chce mi sie wypisywac dla wszystkich samochodow i rozmiarow opon ale tak to mniej wiecej wyglada.

    Od rozmiaru opony?? pierwsze słysze.

    znam gościa który w kombajnie pompował koło. Przy 8 atmosferach jak się go zapytali "dizel ile już jest?? tyle to chyba za dużo!!" odpowiedział duże koło dużo atmosfer. i przy 14 czy 16 wybuchło!! Miał szczęście że nie przewrócił się na niego pojazd i nie zabiły go kawałki opony.

    Ciśnienie w oponie 12" to takie same ciśnienie w oponie 18" więc nie wydaje mi się że od rozmiaru opony. z resztą tu jest link do sprawdzenia

    http://www.autoforum.com.pl/24.cms

    najlepiej to widać na przykładzie bmw e36 323 tam jest najwięcej rozmiarów opon podanych

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    ludzie nie mylcie cisnienia z objetoscia!!!

    ja mam u siebie 2.0 atm.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    205/60 15R

    2,0 przód

    2,2 tył

    dla małego obciążenia tzn 2 osoby przód + dwa "maluchy" tył i siatka z zakupami.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    grzesioo zle mnie zrozumiales, chodzilo mi, ze u siebie przy autku chyba nie bedziesz jezdzil przy rozmiarze 195/65/15 z 2 atmoswerami i przy rozmiarze 215/ 50/17 czy podobnym z tym samym cisnieniem. Traz kapisz o co biega :?: :mrgreen:

    A co do tego kumbajnu to niezly debil bo tam chyba 1,5 atmosfery nie wiecej.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    A co do tego kumbajnu to niezly debil bo tam chyba 1,5 atmosfery nie wiecej.

    no chyba jednak sporo więcej

    wystarczy spojrzeć na opone w dobrym góralu to widać zakres ciśnień

    ja u siebie mam przedział 4,5 do 6 atmosfer

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    zdeniu, nie porownuj gorala do kumbajnu. Wiem, ze w najwiekszym Ursusie w tylnich kolach chyba nie ma wiecej niz 2 atmosfery. Jutro jak da rade to z ciekawosci bede mogl to sprawdzic.

    No i dzisia sprawdzilem i w Ursusie z tylu jest 1,8 a przy Kombajnie wiekszym od Bizona 1,6. :razz:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Pikuś zobacz na ten link który podałem i przykład bmw e36 323ti. Rozmiary gumy od 15 do 17 a ciśnienie te samo

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A ja sprawdzałem ostatnio u siebie (bo niedawno kupiłem) i miałem przód: 0.235, 0.23 a tył 0.235 i 0.185

    Napompowałem wszedzie rowno po 0.235 [MPa]

    Czy to nie za dużo? Może powinienem zmiejszyć?

    Koła mam 205/55 R16

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    grzesioo, alew Audi nie ma tak samo dla kazdego rozmiaru. Wiadomo co lepsze. hihihi

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie mam opony 205/55/16 i mam 2.2 na każdym kole. Wcześniej miałem 2.8 bo tak mi barany w niemczech napompowały jak zmieniałem oponki. I na stacji diagnostycznej wyszło mi że mam amorki szmelc. A wszystko przez za duże ciśnienie w kołach. Facet zmniejszył do 2.2 i już było normalnie. Tak więc 2.2 to chyba optimum.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members