Pieniący Się Płyn Wspomagania
0

    33 postów w tym temacie

    Witam Wzystkich-Mam mały problem otóż wczoraj cos zaczęłą mi halasowac pompa wspomagania,zacząłem od sprawdzania poziomu płynu i jak sie okazało było go minimalnie mniej niż minimum,braki oczywiście uzupełniłem i pompa przestała buczeć,ale zdziwił mnie jeden fakt że płyn okropnie był spieniony,chcialem zaznaczyć ze plyn wymienialem jakies 4 tyś.km temu na oryginalny Audi.Moze wiecie co może byc przyczyną pienienia sie płynu i czy to coś poważnego??Z góry dzięki za porady i pozdrawiam serdecznie klubowiczów

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Nie wiem czy tak ma byc czy nie ale u mnie tez sie pieni, a jest to chyba tym spowodowane ze w TDI nie kladli chlodnicy plynu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No ale pieni sie okropnie,kolega ma Paska z tym samym silnikiem i nic sie nie pieni :roll:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No ale byl spieniony przed dolaniem czyli bylo go za malo i moze dlatego. Ja az dzisiaj jak nie zapomne to sprawdze jak u mnie jest.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    mam pytanko, a jak wymieniłeś płyn? chodzi mi dokładnie czy spuszczałeś go z przekładni?? no bo ze zbiornika to nie problem, bo i tak poziom mam min a jest (wydaje mi się) brudny w sensie przerobiony i pomyślałem ze lepiej od razu wyminić niż dolewać, i tak jak mam teraz to sie nie pieni

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Miałem to samo - pompa hałasowała a przy skrętach jeszcze bardziej, w zbiorniczku był wielki szum. Gdy dolałem do zbiorniczka ok pół szklanki świeżego płynu (do poziomu normy)= hałas odleciał a piana przeistoczyła się w nic. Piany brak.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    mam pytanko, a jak wymieniłeś płyn? chodzi mi dokładnie czy spuszczałeś go z przekładni?? no bo ze zbiornika to nie problem, bo i tak poziom mam min a jest (wydaje mi się) brudny w sensie przerobiony i pomyślałem ze lepiej od razu wyminić niż dolewać, i tak jak mam teraz to sie nie pieni

    Wymiana to maly problem. NAjlepiej jakbys mial samochod na podnosniku przynajmniej przod. Odlanczasz od zbiorniczka ten grubszy waz i dajesz go na dol. Przed jednak zatkaj sobie otwor bo bedzie z niego lecialo no i ze zbiornika zleci. Pozniej na dole podstawiasz miske i krecisz kiera to w jedna strone to w drugo az splynie. Polecam pozniej jeszcze zalac czystym i przepukac caly uklad. Pozniej skrecasz wszystko dokladnie zalewasz na max i odpalasz i patrzysz ile jest bo pewnie ubedzie i to duzo. Ja zbiornik wykrecilem i wymylem dokladnie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Moze troche bardziej jeszcze sprecyzuje swoja odpowiedz.

    Jak juz bedziesz mial waz na dole i bedziesz krecil kiera oczywiscie na wlaczonym silniku to dolewaj plynu swiezego do zbiorniczka. I tak az do momentu jak z tego przewodu bedzie lecial czysty plyn to zapobiegnie zapowietrzeniu ukladu.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    trafiłem na ten post i zastosowałem sie do niego a dokladnie do rady Pikusia :mrgreen:

    po rozgrzanie sie silnika czyli i płynu wspomagania zaczynała wyć pompa wpomagania

    pierwsza mysl byla ze trzeba ją wymienic

    lecz pomogła wymiana samego płynu który faktycznie mimo właściwego poziomu był juz bardziej podobny do oleju silnikowego :twisted:

    tak wiec koszt to tylko płyn a nie pompa :lol:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    To który płyn jest prawidłowy do B5 Tdi 96 r.bo chyba wymienie sobie sam bo ostatnio zmienialem razem z olejem i nie wiadomo co wlaly patałachy(w kazdym badz razie plyn mam koloru zielonego :!: ??Pozdrawiam aha.ma ktos moze namiar na jakis warsztat prawdziwego zdarzenia w Krakowie??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Co do koloru plynu czy tam rodzaju juz byla dyskusja i niby ma byc zielony. Tylko podobno zielony byl ale do starszych Audiczek i udowodnil to chyba koles na AKP i z tego co pamietam to ma byc chyba pomaranczowy.

    Ja osobiscie wlalem czerwony Mobil ATF 220 jak dobrze pamietam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    smiech czasami bierze

    olej ma byc taki jaki przewidzial producent

    a to wyraźnie mozna odczytac ze zbiorniczka od płynu

    u mnie i w dziesiątkach innych audiczek widzialem wyraźnie zawsze napisane ze ma byc mineralny

    czy np. z FEBI bedzie to nr 06162, nr oryginału G 002000

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zdeniu nie przesadzaj az tak bardzo. Bo jesli olej spelnia normy to czemu nie mozna go niby zalac :?: To jakby nie patrzyl to chyba wiekszosc plynow w autko to bys musial miec Castrola a zaloze sie ze tak nie jest. :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    kolorek plynu to albo zielony albo pomaranczowo/czerwony ......

    osobiscie mam ten drugi ,taki został wlany w serwisie Audi u helmutów.....

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Zdeniu nie przesadzaj az tak bardzo. Bo jesli olej spelnia normy to czemu nie mozna go niby zalac :?: To jakby nie patrzyl to chyba wiekszosc plynow w autko to bys musial miec Castrola a zaloze sie ze tak nie jest. :wink:

    ale chyba nie rozumiesz tego co napisałem :mrgreen:

    a napisałem wyraźnie ze jak jest napisane na zbiorniczku ze ma byc mineralny to ma byc mineralny i dla przykładu podałem nr oryginalnego płynu i zamiennika FEBI

    wiec zupelnie nie wiem o czym piszesz ale chyba nie zqmales tego co ja napisałem :mrgreen:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Pikuś, ale jezeli chodzi o plyn hamulcowy i wspomagania to vw/audi ma inne plyny i jednak wszyscy zalecaja stosowanie orginalu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    jezeli chodzi o plyn hamulcowy i wspomagania to vw/audi ma inne plyny i jednak wszyscy zalecaja stosowanie orginalu

    Jak mi podasz gdzie tak wyczytales i uwierze w to, to moze sie zgodze. Bo chca miec na to monopol. A plyn hamulcowy to zwykly DOT4 tak jak i do wspomagania zamiennik to chyba FEBI.

    Ja hamulcowy wymienilem na jakiejs tam firmy i nie narzekam, tak samo wspomaganie zalalem Mobilem i tez nie narzekam. :mrgreen:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Pikuś, nigdzie nie wyczytalem, ale juz mialem kilka aut w zyciu i jezdze tylko do najlepszych mechanikow (obecnie mam kolesia ze stajni Kuziego i sw pam. Kuliga) do wszystkich poprzednich aut lalem co chcialem, a do A4 kazali mi lac orginaly...cos w tym musi byc

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Murzyn nie chce sie tu klocic ale sa o wiele lepsze plyny i co nie wlalbys jakbys mial kase :?: :smile: Dla mnie to takie dziwne gadanie. Podobno MOTUL robi bardzo dobre rzeczy i ja bym je stosowal ale sadze, ze moj samochod nie wymaga az takich specyfikow bo ani nie jest on sportowy ani bardzo obciazony.

    I raczej podchodze do tego tak, ze jezeli jakas dobra firma sprzedaje produkt, ktory spelnia normy producenta to czemu mam go nie zalac.

    Ale na ten temat mozna by dyskutowac i dyskutowac. Kazdy ma swoje zasady i ich sie raczej trzyma. :mrgreen:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Pikuś, wszystko racja, ale...jak mi tak mowia to ja tak robie, bo mechanikiem nie jestem,

    (to tak jak koles sie ze mna sprzecza (jakis murarz lat 60-70)ze on stropy tak zbroi i te domy mu stoja i sie nic nie wali, a ja mu tlumacze ze z obliczen wychodzi tak i tak i jak tego nie poprawi to niech zapomni o odbiorze domu)

    kazdy zna sie na swoim fachu, a jak dam 30 pln wiecej to naprawde mnie to nie zaboli jakos starasznie

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    kolorek plynu to albo zielony albo pomaranczowo/czerwony ......

    osobiscie mam ten drugi ,taki został wlany w serwisie Audi u helmutów.....

    zgadza sie ze masz pomaranczowo-czerwony ale zdajesie do roku 97 ma byc zielony a po tym roku juz ten drugi ale nie wiem dokładnie :???:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Cenne informacje na temat usterek ukladu wspomagania:

    http://www.hydrosystem.pl/usterki.html

    Przydaloby sie jakies porządne fotostory o wymianie plynu. :confused:

    Przekopalem cale forum i najwięcej informacji jest na temat kolorów: zielony, czerwony czy miodowy. :smile:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    trzeba było wczesniej napisac o tym fotostory bo jak raz wczraj wymienialem płyn w ukladzie bo pompa wyła niemiłośiernie a zlany płym przypominał olej silnikowy po 15 tys km

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Wymiana to maly problem. NAjlepiej jakbys mial samochod na podnosniku przynajmniej przod. Odlanczasz od zbiorniczka ten grubszy waz i dajesz go na dol. Przed jednak zatkaj sobie otwor bo bedzie z niego lecialo no i ze zbiornika zleci. Pozniej na dole podstawiasz miske i krecisz kiera to w jedna strone to w drugo az splynie. Polecam pozniej jeszcze zalac czystym i przepukac caly uklad. Pozniej skrecasz wszystko dokladnie zalewasz na max i odpalasz i patrzysz ile jest bo pewnie ubedzie i to duzo. Ja zbiornik wykrecilem i wymylem dokladnie.

    Czy krecenie kierownicą wykonuje się na wylaczonym silniku?

    Czy przed zalaniem zielonego febi mozna przeplukac uklad naszym Boxolem?

    (na forum audiklub ktos polecal ten srodek

    http://www.orlen-oil.pl/modules/kat_show.php?id=6

    lukasgo3: moze jeszcze chcesz cos dodac do tego co napisał Pikuś ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    radziłbym trzymać się porad innych i przepłukać zielonym febi lub swag.Koszt 20 zł nie jest adekwatny do ewentualnych uszkodzeń pompy itd.!!

    jeśli ktos nie chce lub nie potrafi sam wymienić na raz całego płynu proponuję chociaż podmianke w ten sposób:

    -kupić płyn zielony/odpowiedni/ i duzą szczykawkę/ok.2zł/ ;0,5m wężyka ok 4 mm śred.wewn.Zaciągnąć szczykawką przez wężyk ze zbiornika wyrównawczego /najlepiej po jeżdzie,bo jest ciepły a tym samym rzadszy/ płyn i przelać do butelki;np.po pepsi.Wyciągnąć jednorazowo cały płyn ze zbiorniczka/nie zapowietrzy się!!/,Dolać nowego do stanu/kreska na boku zbiornika.Po przejechaniu się znowu/ja to zrobiłem na drugi dzien po powrocie z pracy/ powtórzyć manewr kilka razy ;az do skonczenia sie płynu nowego.Niestety nie jest to ten sam efekt co po jednorazowej podmianie z wypłukaniem,ale napewno pomoże pompce i przekładni!!!

    pozdro :smile:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zalozę sie, ze moim mechanicy nigdy w zyciu nie wymieniali plynu od wspomagania w audi a4. I dlatego chyba zawine rekawy i sprobuje zrobic to sam. Tym bardziej, ze pod pokrywą zbiorniczka gazownicy zamontowali jakas czesc z instalacji. Jak mam sie niepotrzebnie denerwowac to zrobie to powoli, ale dokladnie.

    Wojtek75: Ile plynu miesci sie w calym ukladzie?

    Ile starego plynu udalo ci sie zassac za jednym zamachem ?

    Rozumiem, ze rurkę do zassania wkladasz gleboko w grubszy przewod jak tylko się da ?

    W zbiorniczku na dole sa 2 rurki, jedna gruba i 1 cienka. Gruba rura wpompowuje plyn do zbiornika, a ta cienka go wciaga? Jezeli zalejemy nowy plyn, to wszystkie stare farfocle mieszają się z nowym i dalej puszczają go w obieg ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    maciekg:

    -nie wiem ile sie miesci w całym ukł.

    -za kazdym razem sciągnąłem nie całe pół butelki po małej pepsi.

    miałem taka końską szczykawke/nie wiem o jakiej poj./i na raty wysysałem płyn ile sie dało.Zgadza się,włożyłem głęboko w jeden przewód.W drugi i tak nie włożysz,bo broni go drobniutkie sitko/w zbiorniczku od strony "budy"/,po to własnie,że powracajace syfy i te ze zbiorniczka nie maja iść do pompy itd.

    Ja w ten sposób podmieniłem cała butle płynu "na raty".Wyszło to kilka razy/licząc pojemnosci to ok.5razy/,nie pamietam ile razy bo robiłem to co dzień,dwa dni po przejechaniu i wymieszaniu sie płynu!

    Butla o ile się nie myle ma 1L.Kupiłem w hurtowni -firma SWAG-18zeta

    Powiem Wam tylko,ze pytałem się mechanika,jak po kupnie auta np.;sprawdzić czy płyn jest stary tak "pod blokiem",skoro odrazu odbarwia się?

    stary płyn poprostu smierdzi przepalonym olejem,po otwarciu butelki nowego odrazu mozna te dwa zapachy odróznić!!

    U mnie był juz lekko "przepalony" wiec go podmieniłem.

    pozdrawiam

    Wojtek75

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Dzisiaj robilem badania techniczne, a przy okazji wymienili mi plyn do wspomagania. Tak jak myslalem mechanicy robili to po raz pierwszy w zyciu. Zdjeli rurke, wylecialo moze ze 100-200 ml i zabieraja sie do skrecania :))) Ja mowie Paaaaanowie, trzeba pokrecic kierownicą, zeby plyn zleciał w calosci, a powinno go byc okolo 600-800 ml.

    Wreszcie wszystko wypłynęło i zabrali się do zalewania nowego. W tym czasie pompa na sucho straaasznie wyła. Co dziwne po zalaniu wszystko zaczelo się pienic. Pokręciłem kierownicą w jedną i drugą stronę, układ się odpowietrzył i w koncu mam juz jedno zadanie z głowy. Dokladnie weszło jakies 650 ml i dziwne, ze zielony plyn od razu zmienil swoj kolor na brazowy. Tak sobie myslę, że za parę dni wyciągnę go strzykawką ile sie da i zaleję nowy z butelki, bo zostało go okolo 350 ml.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Latest Registered Members