Labiel Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Witam. Zastanawiam się nad wpływem temperatury na osiągi silników benzynowy. Wcześniej miałem TD więc tam akurat temperatura zewnętrzna miała dość duży wpływ. Jak wiadomo im cieplej tym powietrze jest rzadsze a co za tym idzie mniej nasycone tlenem, czyli proces spalania jest mniej efektywny. Tak więc czy temp zewnętrzna ma taki sam wpływ w przypadku silników benzynowych jak i diesla?
Labiel Opublikowano 25 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2009 w benzynach turbodoładowanych na pewno To raczej tak, ale interesuje mnie benzyna wolnossąca. Bynajmniej w Dieslach wolnossących też to odczuwałem. Szczególnie jak w upale postał na słońcu i wszystko pod maską nieźle się nagrzało. Czuć było tego muła. Co innego w chłodne poranki, nagle 10 kucy więcej w porównaniu z upalnym dniem.
tomcio1600 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Tak więc czy temp zewnętrzna ma taki sam wpływ w przypadku silników benzynowych jak i diesla? Bardzo duży wpływ ma temperatura i sama wilgotnośc powietrza. Kazdy silnik będzię żwawszy przy "zimnym" powietrzu. I jest to odczuwalne. (chociaz bardziej daje sie to we znaki przy małych silnikach - kiedys mając Fieścine o potęznej pojemnosci jaka bylo 1.1i a takze 50 wyrywających sie do truchtu kucykach po deszczu w zimny dzień to był ogień w szopie w porownaniu do upalnego dnia gdzie powietrze było gorące )
michal_g84 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 np. jak masz włączoną klimę to ona zabiera minimalnie mocy
Labiel Opublikowano 25 Czerwca 2009 Autor Opublikowano 25 Czerwca 2009 np. jak masz włączoną klimę to ona zabiera minimalnie mocy To jest jasne i oczywiste. Wszystko co obciąża silnik zabiera mu trochę mocy. Dziś właśnie u mnie w regionie był mega parny dzień. Taka duchota że z człowieka woda leciała i nie było czym oddychać. I właśnie wydało mi się jak by autko nie co osłabło. Stąd też moje pytanie.
tomcio1600 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 Taka duchota że z człowieka woda leciała i nie było czym oddychać. I właśnie wydało mi się jak by autko nie co osłabło. Stąd też moje pytanie. Wszystko opiera sie o temperature powietrza i zawartosc tlenu. Czym powietrze zimniejsze i o wiekszej zawartosci tlenu co za tym idzie mieszanka bardziej kaloryczna tym silnik będzie żwawszy
domjenick Opublikowano 25 Czerwca 2009 Opublikowano 25 Czerwca 2009 z tego powodu w doladowanych benzynkach stosuje sie wiekszy IC do max schlodzenia-a w wolnossacych,odgradza sie filter powietrza od kolektora wydechowego i/lub stosuje sie dodatkowe wloty powietrza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się