Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B7] Montaż sportowej chłodnicy oleju


Patrox

Rekomendowane odpowiedzi

Spróbuje opisać moje doświadczenia z montażem dodatkowej chłodnicy oleju.

Jak może niektórzy z Was już wiedzą w silniku 2,0 16V występuje problem z ze zbyt dużym nagrzewaniem się oleju dochodzącym do 120 C.

Zakupiłem podstawkę pod chłodnice oleju Mocal stąd:

http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=200

Następnie potrzebny nam jest jeszcze nypel bodajże 3/4 cala do połączenia podstawy z oryginalną chłodnica oleju. Nypel należy stoczyc o ok 2mm bo odstaje w stosunku do denka podstawy oleju i niedostatecznie uszczelni przy dokręcaniu.Chłodnica jaką zastosowałem RAcimex-a to odpowiednik MOCALA taki: http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=441 ale do seryjnej sprężaki lub tej od BRD wystarczy taka:

http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=439.

Jeśli kupimy wszystko Mocala wtedy odrazu lepiej jest kupić też węże bo mają specyficzny gwint tzw. amerykański. Ja stosując chłodnice Racimex-a mimo iż wygląda tak samo jak Mocala miała inne gwinty wychodzące na oczka i musiałem dorabiać węże na wymiar. Należy pamiętać , że wąż musi być odporny na olej i temp ok 120 stopni i ciśnienie do 6 bar.

Jeśli zdecyduje się ktoś na umiejscowienie w tym miejscu co ja jest mu potrzebny jeden wąż o dł ok. 150cm a drugi 130cm. Ja dorabiałem węże na wymiar tu:

http://www.hansa-flex.com.pl/

Cena za dwa węże to ok 220-250zł.

Niestety chłodnica nie pasuje plug and play i należy delikatnie podfrezować miskę oleju i jedno ucho w bloku. Nie wpływa to na nic i w niczym nie przeszkadza.

Oto krótki opis co należy podszlifować:

dsc02670osb.th.jpg

dsc02671w.th.jpg

dsc02672mjs.th.jpg

Oto efekt końcowy:

dsc6484.th.jpg

dsc6483.th.jpg

dsc6487.th.jpg

dsc6485.th.jpg.

Dla chcących sprawdzić w swoim aucie temp oleju podaję jak to sprawdzić: Musicie mieć kabel po Can-ie bo te po 30zł nie odczytają nowego B7

17- instrument

nastepnie wchodzicie w block 08

kanał 50- odczyt temp. oleju

Teraz temp na hamowni ociązeniowej to ok. 95-100 stopni. Polecam i wrazie potrzeby służę pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Patryk ładnie :good:

Nie chcę nieskromnie pisać kto Cię namówił na takiego moda :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk widzę, że w deszczową porę zabrałeś się za robótki ręczne hehe

Ciekawe ile teraz wyjdzie na hamowni :mysli:?? Ale to jeszcze chyba trzeba poczekać........generalnie za robotę :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam pytanko odnośnie stoczenia adaptera do podstawki - masz może jakieś foto o którym miejscu mówisz (są też trochę krótsze adaptery i może akurat by pasowały bez problemu).

Co do montażu to jak masz możliwość to załóż wibroizolatory pomiędzy mocowania a chłodnicę - ogranicza to ryzyko rozszczelnienia chłodnicy od drgań po ok roku albo półtora. ma to szczególne znaczenie w przypadku chłodnic prasowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...