Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Charakterystyczne głośne "prztyknięcie" po wyłączeniu silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od dłuższego czasu po wyłączeniu silnika słychać głośne prztyknięcie z pod maski . Niepokoje się ponieważ wcześniej też występował ten objaw ale wszystko odbywało się dużo ciszej . Mam wrażenie że coś się domyka ale co , gdzie i w jaki sposób nie mam pojęcia . Powiedzcie mi czy w tym przypadku można jakoś zaradzić i co wydaje z siebie taki dźwięk . Czy jest to znak że coś powoli traci swoją żywotność i będzie wymagało naprawy czy może coś wystarczy tylko przeczyścić ?? Mam powody do niepokoju czy poprostu jezdzić ?? :mysli:

Opublikowano

a jako laik pytam :) jak się do tego zabrać ?? i jeśli to on to jak postęować ?? trzeba wymienić czy może są inne sposoby ??

Opublikowano

załącz silnik, otwórz maskę i poproś aby ktoś go wyłączył i jak usłyszysz tyknięcie to będziesz dokładnie wiedział skąd dochodzi.... w ostateczności może ci też dwumas tak się zachowywać ( koło przy sprzęgle ) ale tego by ci nie życzył :hi: :hi:

Gość Solskier
Opublikowano

Klapa gasząca robi takie "pyk" coś jak by wyjmować z butelki na siłę wsadzony palec :naughty:

Opublikowano

Klapa gasząca robi takie "pyk" coś jak by wyjmować z butelki na siłę wsadzony palec :naughty:

da sie zredukować to "pyknięcie" czy czeka mnie wymiana ??

Opublikowano

Zdecydowanie klapa gasząca, wcale się tym nie przejmuj, tak ma być.

To jest ten zawór, który wydaje takie cmoknięcie podczas gaszenia silnika i nie jest to coś czym trzeba się przejmować :)

9116d95b0c83ee2bmed.jpg

Pozdrawiam :hi:

Opublikowano

Grzegorz76 dzięki wielkie :good:

a przy okazji zapodałeś fajny schemacik ... zapodasz jeszcze do niego opis ?? byłbym niezmiernie wdzięczny :hi:

Opublikowano

Proszę bardzo :)

84616e452fcd6ccfmed.jpg

f04d8740b181ed55med.jpg

c7004ff7019407fbmed.jpg

POzdrawiam :hi:

Opublikowano

Klapa gasząca robi takie "pyk" coś jak by wyjmować z butelki na siłę wsadzony palec :naughty:

da sie zredukować to "pyknięcie" czy czeka mnie wymiana ??

Każdy "dobry" disel jest w takie coś wyposażony i faktycznie u niektórych jest to ciszej (prawie niesłyszalne) albo wyraźnie słychać "pyk"

Całkowicie się tym nie przejmuj! Jeżeli klapa gasząca byłaby do wymiany to silnik by Ci po przekręceniu kluczyka (wył. silnika) z sekunde dwie chodził - "dogaszałby" sie...

No chyba że to zawór EGR ale raczej bym obstawiał klapę jednak...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...