starcode Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 Witam! Pojawiły się u mnie niedawno takie oto problemy: 1. Wymieniłem olej w samochodzie (+filtry oleju, paliwa) i od tego momentu (być może przypadek) zauważyłem większe kopcenie przy uruchomieniu silnika (jak jest w trasie ciężko mi stwierdzić). Z pewnością jednak wcześniej tego nie było. 2. Co więcej przy postoju, silnik pracuje nierówno - tj. oborty spadają poniżej 1tys (niewiele) i wzrastają do 1tys (wahają się), przez co budą nieco trzęsie. W przypadku gdy silnik jest już rozgrzany na postoju obroty spadaja nieco poniżej 1tys i również trzęsie. 3. Kolejnym niepokojącym elementem jest szarpanie / trzęsienie silnika (szkrzyni czy czegokolwiek innego) przy przyspieszaniu w okolicach 2 tys obrotów (bieg 5, 6). Nie dzieje się tak zawsze, tylko sporadycznie. Nie sądzę abym przeciążał silnik, ponieważ poniżej idzie ładnie, i właśnie w oklicach 2 tys szarpie... poszarpie i dalej już normalnie (albo wysprzęgle na chwile - to również pomaga). Zalany olej: Shell 5W-40. Wymianę robiłem w BatCar w Zielonej Górze, gdzie zresztą nie wyzerowali serwisu, bo mieli za stary soft i nie mogli się podłączyć (próbowali kilka razy). Zastanawiam się czy czegoś nie namieszali. Ma ktoś jakiś pomysł przyczyny owych problemów? P.S. Gdzie w Zielonej Górze można wyzerować serwis z komputera oraz wyregulować silnik? (pomijając serwis VW)? Pozdrawiam.
GRazny Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 wyzerować licznik możesz na spocie... a ten olej to z czego lali?
starcode Opublikowano 4 Lipca 2009 Autor Opublikowano 4 Lipca 2009 Z oryginalnego karnistra (zamkniętego wcześniej), gdzie "resztkę" dostałem, więc olej z pewnego źródła. (tj. nie z beczki)
WiesiekM Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 Podjedź jutro na spot w Zielonej, to wykasujemy serwis i sprawdzimy błędy.
ArkadiuS Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 wszystkie te objawy są takie jak przy padających PDkach...niestety
starcode Opublikowano 5 Lipca 2009 Autor Opublikowano 5 Lipca 2009 VAG zrobiony... zero błędów. Kupiłem płyn do czyszczenia STP (polecany w którymś z tematów). Sprawdzę i opiszę co i jak.
mxzibi Opublikowano 5 Lipca 2009 Opublikowano 5 Lipca 2009 Ja miałem podobny przypadek i kupiłem STP to tylko przestał mi kopcić przy odpaleniu a dalej była kicha. Zakupiłem niedawno środek do pdk w skodzie- FORTE i muszę powiedzieć ze jestem zaskoczony bo nic nie rzuca ale poczekamy zobaczymy. Pozdrawiam mxzibi
WiesiekM Opublikowano 5 Lipca 2009 Opublikowano 5 Lipca 2009 Starcode, sprawdziliśmy tylko błędy. Nie robiliśmy logów. Z nich o wiele więcej dowiedzielibyśmy się, ale na spocie nie było aż tyle czasu. Jeśli chciałbyś, moglibyśmy się umówić ma zlogowanie autka, ale to już na PW.
starcode Opublikowano 5 Lipca 2009 Autor Opublikowano 5 Lipca 2009 Wiem, że robiliśmy tylko sprawdzenie błędów. mxzibi ten środek tylko w Skodzie do nabycia jest, czy też gdzieś indziej (np. stacje paliw, sklepy motoryzacyjne)? WiesiekM teraz przez tydzień potestuje płyny - jak nie pomoże (oby jednak pomogło ) - uśmiechnę się do Ciebie w sprawie logów. Logi również robi się poprzez VAG? Pozdrawiam.
mxzibi Opublikowano 9 Lipca 2009 Opublikowano 9 Lipca 2009 Z tego co wiem to ten środek FORTE możemy dostać tylko w skodzie . Ja po wlaniu tego środka jeżdze już parę dni i naprawdę jest o niebo lepiej . STP mi nie pomógł jeżeli chodzi o drgawki tylko dał radę na kopcenie . Forte kosztuje co prawda 59 zł ale wydaje mnie się, że naprawdę warto bo drgawki ustały , zobaczymy dalej jak będzie. Pozdrawiam
Jarol Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Czy to chodzi o preparat Forte Diesel Fuel Conditioner
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się