Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Ocierające klocki ?


perman

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z popiskiwaniem hamulców. Po wymianie wszystkich klocków w prawym przednim kole podczas jazdy słychać popiskiwanie ( bez wciskania hamulca) jeśli zahamuję popiskiwanie cichnie. Podczas delikatnego skrętu w prawo hamulec cichnie a gdy skręcę w lewo jest jeszcze głośniej. Dodam jeszcze że przed wymianą klocków mogłem przegrzać tarczę bo aż leciał dym z koła, ale mechanik nie kazał wymieniać tarcz bo nie są w złym stanie. Co mi koledzy poradzicie ? :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba rozebrać zacisk, oczyścić tłoczek, przesmarować prowadnice.

takie odgłosy są oznaką tarcia klocka o tarcze.

sprawdź czy koło się nie grzeje.

Albo jednak tacza się skrzywiła wtedy jak dym z niej leciał i jakaś jej część trze o klocek.

Bez rozkręcenia tego zacisku się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło się grzeje ale nie tak mocno. A hamulec raczej nie trzyma bez wciskania pedału bo na niewielkim wzniesieniu samochód się stacza. A tarcza raczej się nie dotrze? Od razu po wymianie tego nie miałem ale czułem że klocek lekko trzyma bo się nie staczał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam dokładnie ten sam problem tylko że jak hamulce są zimne to nic nie słychać a podczas jazdy przy nawet delikatnym skręcaniu czy to w prawo czy w lewo cichnie, tak samo przy hamowaniu.

Kupiłem ten samochód dopiero 2 tygodnie temu i dopiero go sprawdzam. Po przejechaniu 5 tyś na razie tylko to mnie męczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Możliwe że się dotrze. U mnie też popiskiwała prawa przednia strona... skończyło się na wymianie tarczy bo się skrzywiła. Okazało się że tłoczek się zaciął i klocek wewnętrzny był lekko dociśnięty do koła (auto toczyło się bez większych oporów, tak jak wspomniałeś staczało się z leciutkich wzniesień), jeśli koło się grzeje to przeczyść i przesmaruj prowadnice z tłoczkami. nic nie kosztuje a pomoże. (u mnie tłoczek nie pracował i pojawiły się na nim wżery z rdzy...) koszt tłoczka ok.50zł tarcza ok100zł i nowe klocki... Lepiej opłaca się przeczyścić układ i nie wydawać kasy na naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie, że lepiej przeczyścić i zapobiegać

Ale faktem jest, że jak tarcza się skrzywi to już lipa. Można ja spróbować przetoczyć, ale nie zawsze się to udaje. Tak na marginesie, żeby tarcza się skrzywiła (zagrzała) to nieźle trzeba przyciskać (uzyskanie odpowiedniej temperatury)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechaniory co wymieniali klocki mówili że przesmarowali i że jest ok. A tarcze nie były tak mocno przegrzane, dymiły się, ale nie były gorące aż do czerwoności (przed wymianą klocków). Jeszcze trochę pośmigam jak samo nie przejdzie to zareklamuję wymianę klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym jest tak: jeżeli tarcza jest prosta a mechanizm działa prawidłowo to na 100% wina leży po stronie klocków (zawsze). A u mnie no to temperaturka była a jak jeszcze została (tarcza) schłodzona wodą podeszczową to moment się krzywią tarcze. Co do mechaników to ja mam swoje zdanie, czyściłem sam :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym jest tak: jeżeli tarcza jest prosta a mechanizm działa prawidłowo to na 100% wina leży po stronie klocków (zawsze). A u mnie no to temperaturka była a jak jeszcze została (tarcza) schłodzona wodą podeszczową to moment się krzywią tarcze. Co do mechaników to ja mam swoje zdanie, czyściłem sam :good:

Jak miałeś przegrzanie + deszcze to jak małe hartowanie... Zajmuję się odlewnictwem, więc Ci powiem, że oprócz pokrzywienia właściwości mechaniczne już są inne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szczęście nie było deszczu jak przegrzałem więc ostygły samoczynnie. Byłem u mechaników, od wewnątrz klocek wyciera miejsce na tarczy które wcześniej było zanieczyszczone i nie wytarte przez poprzedni klocek (sam widziałem lekkie ślady). Poradził mi pojeździć jeszcze i jak nie przejdzie to przetoczy tarcze. Swoją drogą koło kręci się luźno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie przednich prowadnic sie nie smaruje :cool1:

zobaczcie jak jest skonstruowana osłona gumowa prowadnicy przód a tylna, różnica jest widoczna

przednie prowadnice chodzą w gumie na sucho

tylne są tak skonstruowane żeby smar (do prowadnic) nie wyciekał

w przednich gdybyśmy dali smar szybko przykleiłby się piasek i inny syf i doszłoby do zatarcia lub nie równomiernego dociski jarzma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...