paplanski Opublikowano 4 Lipca 2009 Opublikowano 4 Lipca 2009 Mam wielki problem z autem silnik na wolnych obrotach cały sie trzęsie chociarz trzyma ładnie 900 obrotów auto jest bardzo słabe do 3000 tyś obrotów przy dodawaniu gazu szarpie i co najciekawsze nie chce sie przełaczyc na gaz. Byłem dzisiaj u mechanika ipowiedział że centralny komputer jest zablokowany kod błedu 17978 :confused4: i podaje złe sygnały do silnika dlatego silnik sie trzęsie a auto nie przelacza sie na gaz. Mówile że najprawdopodobniej komputer głowny jest do wymiany albo przepustnica. Jak szukałem opisy tego błedu to w wiekszosci pojawia sie problem immobilajzera u mnie ten problem też wystepuje od czau do czasu silnik gasnie zaraz po odpaleniu ale te trzesienie silnika i inne niedomagania zachodza podczas jego pracy więc wiec immobilajzer raczej odpada. Czy moze ktoś wie czy konieczna jest wymiana komputera sterujacego silnikiem czy może to jest wina przepustnicy albo czegos innego?
szogun0 Opublikowano 5 Lipca 2009 Opublikowano 5 Lipca 2009 A może cewka. Trzeba do doświadczonego elektromechanika, niech porządnie zdiagnozuje.
adamq Opublikowano 5 Lipca 2009 Opublikowano 5 Lipca 2009 17978/P1570/005488 - Engine Start Blocked by Immobilizer Mechanik źle zinterpretował błąd. Ten błąd nie ma nic wspólnego z pracą silnika. Informuje tylko, że kiedyś zadziałał Immobilizer (mrugała na desce kontrolka samochodu z kluczykiem - Immo) i unieruchomił silnik.
paplanski Opublikowano 5 Lipca 2009 Autor Opublikowano 5 Lipca 2009 Najdziwniejesze est to ze silnik trzyma bardzo ładnie wolne obroty około 900 ale trzęsie sie tak że az sie kabina rusza plus przerywa przy przyspieszaniu. Moim zdaniem jak by byla cewka to silnik nierowno by pracowal na wolnych obrotach i dlaczego nie che sie przełaczyc na gaz???. Mechanik mówil że padl główny komputer i daje zle sygnały do komp. gazowego który głupieje a że szarpie to poprostu czasami kom. podaje czas zapłonu w nieodpowiednim momencie ( za wczesnie albo za poźno) dlatego silnik sie tak trzęsie. Taka byla jego diagnoza kazal mmi wymienić komputer albo przepustnice...... Macie jakis inny pomysl od czego by tu zacząc?
szogun0 Opublikowano 5 Lipca 2009 Opublikowano 5 Lipca 2009 A sprawdził chociaż te cewki, albo chociaż wykręcił świece, żeby zobaczyć jak spala się mieszanka? Jeśli nie, to zmień mechanika, bo jest wielce prawdopodobne, że po wymianie komputera silnika efekty nie ustąpią.
grzanek85 Opublikowano 6 Lipca 2009 Opublikowano 6 Lipca 2009 Ja bym zaczął ale od odpięcia instalacji gazowej od normalnej(samego sterowania) bo to ona najczęściej miesza. Komputery w 1.8T są strasznie ubogie i nie zapisują błedów uszkodzenia cewek, modułów zapłonowych itp
paplanski Opublikowano 6 Lipca 2009 Autor Opublikowano 6 Lipca 2009 Diagnoza Cewka na 2 cylindrze jest najprawdopobnie przepalona wnioskujem po sciagnieciu przewodu podczas pracy silnika prrzy zdejmowaniu przewodów z innych cewek silnik zaczą kulec ale z 2 cylindra nie. Komputer nic nie wykazał. Zastanawia mnie tylko fakt dlaczego pomimo uszkodzonej cewki komputer nie chce przełaczyc sie na gaz?????
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się