maniak66 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Witam padła mi sonda lambda!i mam pytanko czy ta będzie pasowała do mojego auta!!?? kolory w mojej sondzie są take same!! tylko nie wiem o co chodzi z tym napięciem?? pomocy!! poniżej link http://www.allegro.pl/item187074770_sonda_lambda_skoda_audi_vw_seat_orginalna_nowa.html
ma-ciej Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Podany numer katalogowy jest nr części OEM, a nie katalogowym NTK. Ważne jest aby sonda miała właściwą moc grzałki - 18W, co wykrywa ECU. Ja kupiłem dwie tego typu sondy na allegro i musiałem je wyrzucić po kilkuset km. Dopiero oryginalny Bosch za 250 zł załatwił sprawę. Gwarancja jest ważna tylko przy montażu sondy w warsztacie samochodowym - trzeba przedstawić fakturę za tą usługę przy ew. reklamacji.
igor24 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Jakie miałeś objawy uszkodzonej sondy lambda, jak to zdiagnozowałeś ?
ma-ciej Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 1. Bardzo duże spalanie - 20l/100km 2. DTC w pamięci sterownika - brak aktywności sondy lambda 3. Brak cyklicznych zmian napięcia zmierzony na wyprowadzeniach sondy 4. Brak zmian napięcia sondy widoczny również w VAGCom'ie Po założeniu taniej sondy z allegro dodatkowo pojawiał się DTC: uszkodzenie układu podgrzewania sondy lambda, a po krótkim czasie: 1. 2. 3. 4. Po założeniu kolejnej taniej sondy z allegro i przejechaniu kilkuset km pojawiły się objawy: 1. 2. 3. 4. W sondzie, po wykręceniu, latał urwany kawałek ceramiki. Oczywiście sondy montowałem sobie sam, tracąc na własne życzenie gwarancję.
igor24 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 A jak się miała uszkodzona sonda lambda do ewentualnego falowania obrotów. Jeśli falowały to jak to dokładnie wyglądało .
ma-ciej Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Nie falowały mi obroty. Sonda lambda nie może wpływać na obroty. Jedynie przepustnica i przepływomierz, ew. czujnik obrotów.
marewel Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Opublikowano 19 Kwietnia 2007 Teraz z innej beczki,podpinam VAGA nie ma bledow,wiec jaka jest szansa ze sonda jest uwalona?
ma-ciej Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Opublikowano 20 Kwietnia 2007 Niewielka, przy uruchomionym silniku sprawdź odczyty z grupy odp. dla twojego silnika, jest tam % korekcji wtrysku, napięcie z sondy, obroty, i wsp. Wartości muszą się mieścić w wyznaczonych przedziałach. Sonda zaczyna działać po kilkudziesięciu sekundach od uruchomienia silnika. Możesz też sprawdzić na stacji diagnostycznej skład spalin - czy wsp. lambda=1.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się