[B5 ARG] Problem z temperaturą

    26 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam

    Auto to Audi A4 b5 z 1998 z silnikiem 1,8 125 km

    Problem zaczoł się jakiś czas temu auto ciężko odpalało na ciepłym silniku, badanie kompem wykazało uszkodzony czujnik temperatury (niebieski) po wymianie wszystko wróciło do normy, ale po pewnym czasie auto wskazywało na zegarach inna temperature niż na kompie, na klimatronicu test 49 pokazuje około 50 a test 51 równe 90. Wyczytałem i mechanik doradził wymiane termostatu. Wczoraj wymieniłem termostat zrobiłem wszystko jak w instrukcji i po 1 odpaleniu jak zaczął płyn schodzić podniosła sie temperatura zgodnie z zaleceniami wyłączyłem silnik dolałem płynu i po odpaleniu wskazówka nawet nie drgnęła. Dziś ponownie wykręciłem termostat i sprawdziłem oryginalny i ten nowy oba w trakcie gotowania sie otwierają. Po złożeniu całego układu i zalaniu go płynem i po długim odpowietrzaniu według wszelkich porad nic wskazówka dalej nawet sie nie podniesie.

    Dodam, że dolny przewód gumowy ten od termostatu jest ciepły, ale nie jest tak gorący jak górny. Powietrza już raczej w układzie nie ma. Dzis na trasie około 100 km na klimatronicu test 49 pokazuje 45 do 47 a test 51 pokazuje 90. Co jeszcze można zrobić i który czujnik odpowiada za wskazanie temperatury na liczniku i gdzie jest on umieszczony? Proszę o pomoc.

    Pozdrawiam LAGU

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wygląda to na czujnik temperatury :mysli: nawet przy niesprawnym termostacie temperatura byłaby wyższa niż 50st

    Czujnik wymieniłeś na ori czy zamiennik??

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wymien czujnik temperatury-jest na gorze bloku,nad wezami idacymi do klimy-nie pomylisz sie bo ma zielone gniazdo

    strzalka pokazane ,gdzie szukac,bedziesz go widziec-zdjecie jest z 1,8T,ale ten czujnik jest wszedzie tak samo-odpowiedzialny za pokazywanie temperatury na wskazniku-kosztuje jakies grosze-wymienisz sam :wink4:

    81708d0d0c4a5a93m.jpg

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    W sumie to czujniki miałem dwa jeden okazał sie nie od tego modelu(kupiony w sklepie) a drugi był dobry zakupiony na allegro więc zamiennik ale na kompie już nie pokazuje żadnych błędów.

    I dodam, że po włączeniu ogrzawania leci naprawde gorące powietrze.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    gorace powietrze bedzie leciec bo to nie jest wina termostatu-wina lezy po stronie tego czujnika,o ktorym napisalem wyzej-wymien i bedzie pokazywac tak,jak powinno :wink4:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czujnik ten niedawno wymieniałem, ale wyminie raz jeszcze, dziś zamowiłem na allegro bo w sklepie nie ma i mówią, że hurtownia też tego nie ma. Ale ten czujnik ma jakieś 2 miesiące, możliwe żeby tak szybko padł ???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czujnik ten niedawno wymieniałem, ale wyminie raz jeszcze, dziś zamowiłem na allegro bo w sklepie nie ma i mówią, że hurtownia też tego nie ma. Ale ten czujnik ma jakieś 2 miesiące, możliwe żeby tak szybko padł ???

    Kup w ASO zamiast ładować kasę w jakiś badziew.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jak kupiłeś na allegro to się nie dziw, że czujnik nie działa :) takie rzeczy to tylko w ASO się kupuje :hi:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    panowie a jesli na 51 kanale mam 70-80st a na blacie wariuje, raz pokazuje 75, pozniej 80, 90 to czujnik czy termostat?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    panowie a jesli na 51 kanale mam 70-80st a na blacie wariuje, raz pokazuje 75, pozniej 80, 90 to czujnik czy termostat?

    jesli jest taka sama temperatura,jak auto jest rozgrzane,woda sie nie gotuje,nie pali za duzo(silnik niedogrzany)-to czujnik

    zprawdz jeszcze,czy jak jest zimny silnik temperatura wzrasta i sie utrzymuje ,jak jest rozgrzany-ale obstawialbym czujnik z tylu bloku-mialem podobnie,pokazywal roznie,na vagu czasem potrafil pokazac -100 stopni...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wygląda na czujnik temperatury, pamiętaj, że przy jego wymianie musisz spuścić płyn, więc zapodaj już nowy

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    panowie a jesli na 51 kanale mam 70-80st a na blacie wariuje, raz pokazuje 75, pozniej 80, 90 to czujnik czy termostat?

    jesli jest taka sama temperatura,jak auto jest rozgrzane,woda sie nie gotuje,nie pali za duzo(silnik niedogrzany)-to czujnik

    zprawdz jeszcze,czy jak jest zimny silnik temperatura wzrasta i sie utrzymuje ,jak jest rozgrzany-ale obstawialbym czujnik z tylu bloku-mialem podobnie,pokazywal roznie,na vagu czasem potrafil pokazac -100 stopni...

    to mam pytanie ile jest tam tych czujnikow? :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    panowie a jesli na 51 kanale mam 70-80st a na blacie wariuje, raz pokazuje 75, pozniej 80, 90 to czujnik czy termostat?

    jesli jest taka sama temperatura,jak auto jest rozgrzane,woda sie nie gotuje,nie pali za duzo(silnik niedogrzany)-to czujnik

    zprawdz jeszcze,czy jak jest zimny silnik temperatura wzrasta i sie utrzymuje ,jak jest rozgrzany-ale obstawialbym czujnik z tylu bloku-mialem podobnie,pokazywal roznie,na vagu czasem potrafil pokazac -100 stopni...

    to mam pytanie ile jest tam tych czujnikow? :mysli:

    dwa-jeden na bloku-drugi na dole chlodnicy na wezu

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Proponuję podłączyć VAG-COMa, otworzyć sterownik deski (17-Instruments) i zrobić Output Test. Wtedy można wykluczyć złe działanie samego wskaźnika. Test jest prosty i polega na wysterowaniu wszystkich wskaźników. U mnie też temperatura skacze (+/- 10 st) na wskaźniku, a stoi na kompie, ale to przy początkowej fazie pracy silnika normalne, bo widać jak działa termostat i przelewa chłodziwo i małego obiegu do dużego. Zresztą sterownik silnika może brać temperaturę z dołu przy chłodnicy, a tam jest zawsze chłodniej niż na wyjściu z bloku.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    panowie a jesli na 51 kanale mam 70-80st a na blacie wariuje, raz pokazuje 75, pozniej 80, 90 to czujnik czy termostat?

    jesli jest taka sama temperatura,jak auto jest rozgrzane,woda sie nie gotuje,nie pali za duzo(silnik niedogrzany)-to czujnik

    zprawdz jeszcze,czy jak jest zimny silnik temperatura wzrasta i sie utrzymuje ,jak jest rozgrzany-ale obstawialbym czujnik z tylu bloku-mialem podobnie,pokazywal roznie,na vagu czasem potrafil pokazac -100 stopni...

    to mam pytanie ile jest tam tych czujnikow? :mysli:

    dwa-jeden na bloku-drugi na dole chlodnicy na wezu

    dlatego możesz na klimatroniku wyświetlić sobie 2 temperatury

    chociaż obawiam się, że Ty możesz mieć wyświetlane inaczej ....(autko z 1995 roku)

    Poczytaj w poście o kodach klimatronika

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam po wymianie czujnika wskazówka zaczeła się podnosić ale niestety tylko do 65 i to samo pokazuje na klimatroniku. Co może być teraz ???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam po wymianie czujnika wskazówka zaczeła się podnosić ale niestety tylko do 65 i to samo pokazuje na klimatroniku. Co może być teraz ???

    czujnik wymieniony,termostat tez ...ja sie poddaje...q***wa jeszcze tylko jeden czujnik zostal,na wezu od chlodnicy,na dole...moze to on jest winien... :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam po wymianie czujnika wskazówka zaczeła się podnosić ale niestety tylko do 65 i to samo pokazuje na klimatroniku. Co może być teraz ???

    Czujnik i termostat ori czy jakaś qupa z allegro?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czujnik i termostat oryginalne wrociłem z trasy 300 km caly czas 65 stopni po zgaszeniu silnika i po 5 minutach jak włączyłem zapłon pokazało około 80 ale po odpaleniu znów spadło do 65 stopni. Jest możliwe żeby termostat jakoś przepuszczał (załorzona nowa uszczelka) ???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wydaje mi sie,ze to moze byc wina termostatu i to wyglada,jakby otwieral sie prawidlowo,tyle,ze troche za wczesnie... :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Raczej nie bo gotowałem go z termometrem w garnku i wszystko było tak jak w książce napisane.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jest jeszcze jedna opcja-moze wskazowka jakos opadla i po prostu jest 90 st,tylko ona zle pokazuje-bo jesli wymieniony czujnik i termostat-to co innego ma na taki stan wplyw... :mysli: zrob test w instrument cluster i zobaczysz,co pokaze,potem moze wrocic do ustawien fabrycznych-moze pomoze...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ale na tescie 49 na klimatroniku pokazuje to samo co wskazówka wiec to raczej nie jest ten problem.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ale na tescie 49 na klimatroniku pokazuje to samo co wskazówka wiec to raczej nie jest ten problem.

    ...to naprawde jest ciekawostka... :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    panowie moze wy mi pomozecie.Mam Audi A4 1.8T 2003r i problem z temperatura.Chodzi glownie o to ze silnik nagrzewa sie bardzo wolno tak pokazuje zegar. objawy sa takie ze na zimnym silniku zaraz po odpaleniu wlaczaja mi sie wentylatory i po kilkunastu minutach sie same wylacza a jak silnik jest juz nagrzany jest juz ok.Wymienilem oba sensory 4 i 2 pinowe komputer zresetowany z bledow.Chodzil moze pare dni i znow robi swoje.Mechanik mowi ze sensory sa ok termostat tez podobno jest ok. Serwis oczywiscie w usa do bani bo chca wymienic ten sam czujnik a moze to termostat a moze pompa wodna i rzecz jasna wymieniamy na wlasny koszt nie majac pewnosci ze znajda przyczyne.jak ktos ma jakies rady to chetnie poczytam.Pozdr. Marek

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    witam

    mam taki problem

    jak już silnik trochu popracuje to temperatura na desce staje równo na 90 stopni i ani nie drgnie, natomiast po pewnym czasie jak autkiem pojeżdżę to na kanale 51 (na 49 nic nie pokazuje) temperatura zaczyna skakać od 90 do 96 w zależności od tego czy autko stoi w korku czy jedzie. czy możliwym jest że te dwa wskazania by się różniły od siebie aż tak? wentylator elektryczny jest sprawny bo przy włączeniu klimy pracuje.

    jeszcze takie pytanko: jak silnik zgaszę po dłuższej jeździe to temperatura na desce rośnie do ponad 100 stopni i podobnie na kanale 51, jest to normalne bo wtedy chłodziwo nie ma odpowiedniego krążenia? jeśli tak to czy nie powinien się załączyć wentylator pomocniczy wtedy gdy nie pracuje wisko przy zgaszonym silniku ??

    od jakiej temp załącza się wentylator elektryczny ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy