mosquitosound Opublikowano 10 Lipca 2009 Opublikowano 10 Lipca 2009 witam mam pytanka czy cały układ chłodzący jest smarowany i dział na bazie czynnika R-134a (smaruje i chłodzi)??? jak powinien przebiegać prawidłowo serwis klimatyzacji w zakładzie który się tym zajmuje: -powinni opróżnić układ ze starego środka i wpompować nowy, -powinni wypompować stary środek i wpompować go wraz z nowym (w odpowiedniej ilości) -powinni dobić układ???
Daimos Opublikowano 10 Lipca 2009 Opublikowano 10 Lipca 2009 Normalnie w serwisie podłączana jest klima pod specjalne urządzenie, które wypompowuje czynnik razem z olejem (po ilości wypompowanego czynnika wnioskuje się o jego brakującej ilości), następnie przeprowadzany jest test szczelności (wytwarzana próżnia w układzie) i na koniec pompuje się do układu nowy czynnik razem z olejem. Całość odbywa się automatycznie i steruje tym komputer. Dodatkowo można wpuścić do układu tzw kontrast który w przypadku nieszczelności pokarze nam ją przy świetle lampy ultrafioletowej.
@vant Opublikowano 10 Lipca 2009 Opublikowano 10 Lipca 2009 Dodam jeszcze że taki zabieg powinno się przeprowadzac raz na dwa lata plus jeszcze odgrzybianie.
majkel_majki Opublikowano 11 Lipca 2009 Opublikowano 11 Lipca 2009 Układ smarowany jest specjalnym olejem, który krąży w nim razem z czynnikiem chłodzącym.
grabson765 Opublikowano 11 Lipca 2009 Opublikowano 11 Lipca 2009 i nie zapominiajmy o wymianie filtra
mosquitosound Opublikowano 13 Lipca 2009 Autor Opublikowano 13 Lipca 2009 dzięki wszystkim za zainteresowanie i za odpowiedź. na razie klima chodzi dobrze (wymieniłem tylko filtr kabinowy-węglowy) przy wymianie oleju, ale chciałem wiedzieć na przyszłość, żeby nie szukać na szybkiego. Jeszcze raz dzięki chłopaki[br]Dopisany: 13 Lipiec 2009, 21:27_________________________________________________dodam jeszcze że wentylator miałem niesprawny, ale już naprawiłem (wymiana łożyska-8zł i 4szt szczotek z dodatkiem miedzi 30zł) :>
domelq Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 dzięki wszystkim za zainteresowanie i za odpowiedź. na razie klima chodzi dobrze (wymieniłem tylko filtr kabinowy-węglowy) przy wymianie oleju, ale chciałem wiedzieć na przyszłość, żeby nie szukać na szybkiego. Jeszcze raz dzięki chłopaki[br]Dopisany: 13 Lipiec 2009, 21:27_________________________________________________dodam jeszcze że wentylator miałem niesprawny, ale już naprawiłem (wymiana łożyska-8zł i 4szt szczotek z dodatkiem miedzi 30zł) :> Pamiętaj o filtrze przeciwpyłkowym i raz na kiedy odgrzyb instalacje
piotrcar Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 a mi koles w zakladzie dobil czynnik z olejem i z jakims srodkiem i mowil ze bedzie dobrze
mosquitosound Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Opublikowano 17 Lipca 2009 co to znaczy z jakimś środkiem??? może coś do sprawdzania szczelności
piotrcar Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 no jakims takim zoltym czynnikiem co pokaze gdzie jest dziura
domelq Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 leje się czynnik tzw. kontrast i pod lampą UV wychodzi gdzie są nieszczelności
mosquitosound Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Opublikowano 17 Lipca 2009 panowie a jeżeli chodzi o osuszacz to czy da się go wymienić bez rozbierania przodu samochodu i czy zrobią to w serwisie klimy??
domelq Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 panowie a jeżeli chodzi o osuszacz to czy da się go wymienić bez rozbierania przodu samochodu i czy zrobią to w serwisie klimy?? w serwisie klimy na pewno to robią
@vant Opublikowano 17 Lipca 2009 Opublikowano 17 Lipca 2009 I bez rozbierania przodu, wymienią go od spodu.
mosquitosound Opublikowano 17 Lipca 2009 Autor Opublikowano 17 Lipca 2009 właśnie o to miichodziło czy się tak da dzięki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się