[B5 AFN] Siłownik sprzęgła zagadka
0

    5 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam kolegów kończyło mi się sprzęgło biegi ciężko wchodziły bardzo wysoko brało sprzęgło. Diagnoza wymiana sprzęgła :decayed: w sobotę wziąłem się za wymianę, wymieniłem tarcze, docisk, łożysko oporowe, łożysko podtrzymujące wałek ze skrzyni oraz uszczelniacz wału i oczywiście olej w skrzyni biegów, dwumas był w bardzo dobrym stanie więc został :naughty: Siłownik sprzęgła musiałem rozebrać bo mój genialny kolega nacisnął na sprzęgło jak siłownik był luzem i nie muszę mówić co się stało :polew: oczywiście sprawdziłem sobie od razu stan sprężyny i uszczelniaczy wszystko w jak najlepszym porządku, całość poskładane i odpowietrzone. Sprzęgło chodziło o wiele lżej ale brało nisko prawie na samym dole po odkręceniu odpowietrznika trochę powietrza wyleciało więc koleje odpowietrzenie pedał sprzęgła dalej chodzi lekko ale już bierze w 1/3 długości skoku pedału więc jest dobrze. Pojeździłem tak jeden dzień biegi wchodzą idealnie bez najmniejszego oporu sprzęgło zachowuje się normalnie. Ale że byłem nauczony do tego że brało bardzo wysoko więc postanowiłem odpowietrzyć go jeszcze raz. I teraz co ciekawe bierze w połowie skoku czyli idealnie ale pedał sprzęgła chodzi podobnie jak przed wymiana (chodzi o siłę jaka trzeba włożyć w wciśnięcie pedału no może trochę lżej ). I teraz zagadka jak to możliwe że pedał chodził lekko na początku i brał nisko po wciśnięciu wracał do normalnego położenia czyli normalnie działające sprzęgło a po kolejnym odpowietrzeniu zmiana. Dodam że zauważyłem, że jak odpowietrzałem siłownik za pierwszym i drugim razem płyn wylatywał ale nie było ciśnienia tak dużego jak przy ostatnim odpowietrzaniu. Więc przypuszczam że powietrze zrobiło swoje (chyba) ale w dalszym ciągu dziwi mnie dlaczego jak pedał zaczął brać wyżej zmieniła się twardość pedału. Teraz sprzęgło chodzi normalnie wręcz idealnie ale skąd ta różnica może ktoś wie i mnie uświadomi :cool1:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Każde nowe sprzęgło będzie twardsze (bynajmniej przez jakiś czas) bo masz nowy docisk! To,że sprzęgło było "miękkie" i brało od samego dołu- normalka przy nie do końca odpowietrzonym układzie.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Miałem podobny feler, sprzęgło brało raz nisko potem wysoko i tak do białej gorączki. Wynikiem tego było to że pompka ( czy jak to się zwie) ta która jest przy pedałach po cofnięciu tłoczka pobierała za mało płynu co powodowało obniżanie się pedału sprzęgła

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    po tym ostatnim odpowietrzeniu wszystko śmiga jak talala :naughty: czyli to było powietrze w siłowniku sprzęgła :decayed:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    po tym ostatnim odpowietrzeniu wszystko śmiga jak talala :naughty: czyli to było powietrze w siłowniku sprzęgła :decayed:

    dokladnie - jesli w ukladzie bylo powietrze to jego sprezenie jest duzo latwiejsze niz wcisniecie sprezyny w docisku stad wlasnie odczucie bardziej miekkiego pedalu sprzegla :)

    po dokladnym odpowietrzeniu sila jaka przykladales na pedal dzialala juz tylko na sprezyne bo jak wiadomo plyn (jakikolwiek) jest niescisliwy :wink4:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy