Jump to content
IGNORED

[B5 AFN] Co to za wężyk i dlaczego nie jest podłączony ?


kls

Recommended Posts

Co tu dużo pisać, zobaczcie:

zdjeciek.th.jpg

Czy to jest połączenie EGR? Jakie są konsekwencje braku połączenia? Dodam, iż wężyk jest zaślepiony.

Link to comment
Share on other sites

powinien być podłączony do zaworka N18 miedzy silnikiem, a ścianą grodziową pod rurą intercolera

Link to comment
Share on other sites

powinien być podłączony do zaworka N18 miedzy silnikiem, a ścianą grodziową pod rurą intercolera

powinien nie powinien szło by się kłócić :gwizdanie:
Link to comment
Share on other sites

Jest to wężyk od EGR.

Sprawdź czy zawór jest zaślepiony aby pompa vacum nie ciągnęła syfu.

Link to comment
Share on other sites

Jest to wężyk od EGR.

Sprawdź czy zawór jest zaślepiony aby pompa vacum nie ciągnęła syfu.

Zaślepiony, nic nie ciągnie. Dlaczego poprzedni właściciel odłączył ten wężyk?

Link to comment
Share on other sites

Jest to wężyk od EGR.

Sprawdź czy zawór jest zaślepiony aby pompa vacum nie ciągnęła syfu.

Zaślepiony, nic nie ciągnie. Dlaczego poprzedni właściciel odłączył ten wężyk?

napewno do Greenpeace nie należał :decayed:
Link to comment
Share on other sites

Zaślepiony, nic nie ciągnie. Dlaczego poprzedni właściciel odłączył ten wężyk?

może i zaślepiony ale zależy z której strony bo jeśli zaślepiony jest koniec wężyka widoczny na fotce to robił to ktoś bez zrozumienia tematu, zaślepić należy koniec wężyka lub króciec plastikowy wychodzący z elektrozaworu N18 - wtedy ma to sens.

Link to comment
Share on other sites

Zaślepiony, nic nie ciągnie. Dlaczego poprzedni właściciel odłączył ten wężyk?

może i zaślepiony ale zależy z której strony bo jeśli zaślepiony jest koniec wężyka widoczny na fotce to robił to ktoś bez zrozumienia tematu, zaślepić należy koniec wężyka lub króciec plastikowy wychodzący z elektrozaworu N18 - wtedy ma to sens.

Zaślepiony jest na samym początku przy N18. Wydaje mi się, że jest tam jakaś kulka, która blokuje dostęp powietrza podczas zasysania.

Link to comment
Share on other sites

No ale jaki jest efekt zaślepienia tego wyjścia z zaworku N18?

o efektach i przyczynach zaślepiania EGR jest ogrom info w sieci, ja wkleję tylko przykładowy temat, negatywne skutki dla silnika jakie powoduje niezaślepiony EGR dobrze opisał Bogumił, ogólnie z aktywnego EGR mamy więcej szkody niż pożytku i dlatego zaleca się jego zaślepianie :

http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=325&start=0

Link to comment
Share on other sites

Czy dobrze rozumiem, że jeśli zawór jest zaślepiony to czyszczenie EGR mija się z celem bo jest on nieużywalny?

Link to comment
Share on other sites

jeśli zawór jest zaślepiony to czyszczenie EGR mija się z celem bo jest on nieużywalny?

jeśli był wyczyszczony przed zaślepieniem to nagarem po zaślepieniu nie będzie zarastał ale trzeba też brać pod uwagę, że zaślepienie EGR idzie zazwyczaj w parze z wywaleniem odmy z dolotu aby do kolektora ssącego nie dostawał się olej z odmy, wtedy będziemy się cieszyć czystym od oleju i nagaru dolotem a z drugiej strony, po takim zabiegu, wszelkie oznaki pojawienia się ponownie oleju w dolocie dają nam 100% pewność, że olej pochodzi z turbiny, w której zaczyna siadać uszczelnienie jej wałka po stronie zimnej i należy się nią wtedy zainteresować - ułatwia to wtedy postawienie diagnozy odnośnie turbiny.

Link to comment
Share on other sites

ulala. poczytalem o tym sprytnym urzadzeniu i widze ze zatkanie tej rurki nie jest takie glupie... :)

Link to comment
Share on other sites

Sztomel, czyli jak masz zaślepiony EGR to trzeba zaślepić dolot z odmy?

Czy będzie się wtedy odpowietrzał korbowód?

Nie chciałbym aby silnik wciągnął cały olej... :decayed:

Link to comment
Share on other sites

czyli jak masz zaślepiony EGR to trzeba zaślepić dolot z odmy?

nie napisałem aby zaślepić dolot z odmy tylko :

zaślepienie EGR idzie zazwyczaj w parze z wywaleniem odmy z dolotu

wywalenie odmy z dolotu to nie to samo co jej zaślepienie, zaślepia się wtedy tylko wejście wężyka odmy do rury idącej z filtra powietrza do turbiny a odmę (z zaworu ciśnieniowego) puszcza się, w zależności od opcji wybranej przez właściciela samochodu, ponownie do dolotu przez Oil Catch Tank lub do butelki (jestem za tym rozwiązaniem gdyż mamy wtedy pełną kontrolę ubytków oleju przez odmę) albo pod spód silnika bezpośrednio do atmosfery wraz z drobinami oleju.

Link to comment
Share on other sites

No tak, o to mi chodziło :kox:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...