czaja77 Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 witam,problem jest następujący ,postanowiłem wymienić termostat na taki http://www.allegro.pl/item676287845_termostat_audi_seat_skoda_octavia_volkswagen_org.html , objawy jakie były to ,spadek temperatury do ok 70 c lub podniesienie się nawet do 105.licznik i klimatronik kanał 49 dodam ze jest zamontowany nowy czujnik cztero pinowy z aso.na vagu temperatura pływała od 82 do 91c.wczoraj po wymianie termostatu ,temperatura dochodzi nawet do 107 c.odpowietrzony układ jest na pewno robiłem według instrukcji na forum,co mnie zdziwiło to to ze dziś/zimny silnik/ przed odpaleniem auta na kanale 49 temperatura jaka mi się ukazała to 54 c?po odpaleniu spadła do 40c.po przejechaniu ok 8km klimatronik pokazywał 100/99/1001c.zgasiłem silnik odpaliłem go po 5 minutach i temperatura jaka się pokazała to 87 c. teraz pytanie co jest usterką czujnik?termostat ?czy może wskaznik w liczniku/? proszę o nie kasowanie wątku /szukałem ale nie znalazłem podobnego przypadku,pozdrawiam
domelq Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 Sprawdź jeszcze temperaturę VAGiem Przy takich skokach temperatury obstawiałbym czujnik
rikardo Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 Kupiłeś czujnik w ASO czy u tego allegrowicza który też ma w swojej ofercie czujniki? Pytam ponieważ kilkakrotnie polecałem tego Pana do którego nie miałem uwag co do jakości kupionych u niego części. Ostatnio jednak znajomy kupił u niego czujnik temperatury i okazało się, że jest wadliwy co wyszło dopiero przy pomiarze rezystencji gdyż na VAG-u w ogóle nie pokazywał żadnego błędu a auto cały czas było nie dogrzane. Podczas próby reklamacji sprzedawca oświadczył, że na czujniki nie ma reklamacji ale gdy znajomy udowodnił mu, że ma prawo go zareklamować to zaczął mnożyć różnego rodzaju problemy żądając wydruku z VAG-a. Znajomemu zaginął paragon i dał sobie spokój.
tomasz-gorz Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 zrob vagiem dwa pomiary, na zimnym i na rozgrzanym silniku, a dowiesz sie gdzie jest bład. opisane masz to w tym watku: http://www.a4-klub.pl/smf/tdi_diagnostyka_aktualizacja_30_vii_2008-t18478.0.html
czaja77 Opublikowano 14 Lipca 2009 Autor Opublikowano 14 Lipca 2009 dzieki,obadam z rana vagiem.czujnik z aso....
audi.wielun Opublikowano 14 Lipca 2009 Opublikowano 14 Lipca 2009 Termostat kupiony niby ori ze znakiem na allegro i jeszcze za 38zł,100% z odrzutu i wadliwy. Takich rzeczy nie kupuje się na allegro!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
domelq Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 38?? W serwisie coś około 80 PLN także coś może być nie tak
czaja77 Opublikowano 15 Lipca 2009 Autor Opublikowano 15 Lipca 2009 witam a więc tak.rano auto zimne odczyt z licznika i klimatronika 57c,vag silnik kanał 7 23c i tyle samo na dworze ,na gorącym silniku vag kanał 7 88c,deska 107c i klima to samo 107c,ale co mnie zadziwiło to ze podczas nagrzewania się silnika na kanale 7 temperatura rosła fajnie do 88c a na desce i klimie doszło do 80c spadła do 40c i znowu skoczyła pomału do 105 co jest grane/???? czujnik?ale i na starym działo się podobnie.
rikardo Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 Nie wiem czy to robiłeś ale należało by też w kostkę która zapinasz na czujnik psiknąć jakimś preparatem do styków. Sprawdź czy dobrze jest dociśnięta ta kostka na czujniku bo też to może mieć wpływ na wskazania. Ponadto my wówczas jak walczyliśmy z tym czujnikiem włożyliśmy ten stary oryginalny do takiego środka WC Sansed który wyczyścił z nalotu tą miedzianą część czujnika a co najdziwniejsze po tej operacji czujnik działa bez zarzutu do dzisiaj. Spróbuj jeszcze sprawdzić rezystencję czujnika włożonego do podgrzewanej wody. Nam wówczas wyszło, że czujnik kupiony na allegro nie działa prawidłowo. Tabela potrzebna do sprawdzenia znajduje się w książce sam naprawiam a4.
tomasz-gorz Opublikowano 15 Lipca 2009 Opublikowano 15 Lipca 2009 czujnik o ktorym mowa składa sie zazwyczaj z 2 połączonych ze sobą czujników - G2 i G62. jak widać G62 działa prawidłowo, niestety G2, który daje sygnał na licznik juz nie. Dobre wiadomości są takie, ze termostat masz dobry i dobra dawkę paliwa spróbuj jak kolega napisał przeczyścić styki, a jak nie to wymiana na nowy - z ASO.
czaja77 Opublikowano 15 Lipca 2009 Autor Opublikowano 15 Lipca 2009 kostkę dopinałem i psikałem ze sto razy.wieczorkiem podczas jazdy przez ok godzinę czujnik działał prawidłowo miałem 93c na klimatroniku a po zgaszeniu i odpaleni znów ok 105c,dodam jeszcze ze jak mam ok pół baku paliwa wskazówka od paliwa sobie powariuje ,może to jednak coś w zegarach?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się