aju Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Witam Interesuje mnie czy ktoś sprawdził czy zaślepienie EGR zmieniło jakoś moc w aucie? tak samo wywalenie KATa chodzi mi o TDI. Każdy mówi że tak że będzie lepiej itp, ale czy ktoś z tego forum ma poparte to jakimś wtkresem? Zastanawia mnie czy przed programem nie zaślepieć egra i nie wywalić kata? To coś da? Jak się bawić to się bawić szczególnie że nic to nie kosztuje a pracę taką mogę wykonać sam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daimos Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 U siebie jak wywaliłem kata przy 193tyś przebiegu to zauważyłem, że lepiej się zbiera przy wyższych prędkościach przekraczających 100km/h. Natomiast odłączania EGR nie zaleca się, powoduje to twardszą pracę silnika, wydłuża czas jego nagrzewania oraz zwiększa podobno spalanie (o ekologii nie wspominam ) dlatego darowałem sobie ten zabieg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łaszczu Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Generalnie nie odpowiem Ci czy dużo pomorze(napewno na +) wywalenie kata. W moim przypadku ja mam cały przelot 2.5 cala i jest różnica. Jeżeli chodzi o EGR to ja bym sobie darował jeżeli zostajesz tylko przy samym CHIP-sie. Ewentualnie możesz wyczyścic kolektor i egr przed softem bo pewnie juz jest mocno zabrudzony. Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalarx Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Natomiast odłączania EGR nie zaleca się, powoduje to twardszą pracę silnika, wydłuża czas jego nagrzewania oraz zwiększa podobno spalanie (o ekologii nie wspominam ) dlatego darowałem sobie ten zabieg. :polew: - nie ma nic do spalania, - "twardsza" praca silnika?? - ekologia to też mit (no może trochę) - do nagrzewania silnika też nic nie ma Na wolnych obrotach przepuszcza trochę spalin jeszcze raz przez komorę spalania żeby turbinka się nie przegrzewała. Jak wywalisz kata (odblokujesz wydech) to nie ma to większego znaczenia i EGR możesz też śmiało wywalić. Oprócz tego skutecznie zasyfia kolektor ssący. No i ma "wąskie gardło" (blokuje trochę przepływ powietrza) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łaszczu Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 skalarx Ale kolega chce tylko samego chipa wiedz wywalanie EGRa to chyba gra nie warta świeczki na tym etapie . Ja bym jedynie zaślepił rurkę od recyrkulacji spalin i wsio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kowi87 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Dla poprawienia dynamicznosci po chipie ja polecam usunięcie kata Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalarx Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 skalarx Ale kolega chce tylko samego chipa wiedz wywalanie EGRa to chyba gra nie warta świeczki na tym etapie . Ja bym jedynie zaślepił rurkę od recyrkulacji spalin i wsio. - zaślepienie rurki = czysty kolektor (wyłączenie EGR powinno iść w parze z wywaleniem kata) Dla poprawienia dynamicznosci po chipie ja polecam usunięcie kata też polecam. jak ja usunąłem kata to nie wiedziałem czy się zatrzymam Link to comment Share on other sites More sharing options...
aju Posted July 16, 2009 Author Share Posted July 16, 2009 Panowie a kata nie wywalać przed chipem? bo po chipowaniu to chyba się dużo zmieni tak mi wydaje się Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalarx Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 Panowie a kata nie wywalać przed chipem? bo po chipowaniu to chyba się dużo zmieni tak mi wydaje się oczywiście że wywal! do tego wyczyść najlepiej obydwa kolektory Link to comment Share on other sites More sharing options...
aju Posted July 16, 2009 Author Share Posted July 16, 2009 za kata wstawić rurkę czy jakiś tłumiczek? Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalarx Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 za kata wstawić rurkę czy jakiś tłumiczek? Podobno rurkę najlepiej. Ja nic nie wstawiałem. Wykręciłem kata, wybiłem środek i zakręciłem z powrotem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kowi87 Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 ja mam tłumik przelotowy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daimos Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 za kata wstawić rurkę czy jakiś tłumiczek? możesz wspawać do środka rurkę a na temat egr można poczytać tutaj: http://www.a4-klub.pl/smf/empty-t62664.0.html;highlight=usuni%C4%99cie+egr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lishoo Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 To ja opowiem moje wrażenia po wywaleniu kata który miał przejechane jakieś 260 000km, na próbnej jeździe pierwszy raz autko straciło trakcje (to automat) i mielił kołami jak szalony autkiem o wiele lepiej się jeździ Dodatkowo ja zaślepiłem EGR gdyś ten tłoczek co zamyka dopływ spalin był nieszczelny i nawet jak jechałem 100/h to puszczał spaliny do slinika a nie powinien, przy wyższych prędkościach dużo lepiej się zbiera Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalarx Posted July 16, 2009 Share Posted July 16, 2009 To ja opowiem moje wrażenia po wywaleniu kata który miał przejechane jakieś 260 000km, na próbnej jeździe pierwszy raz autko straciło trakcje (to automat) i mielił kołami jak szalony autkiem o wiele lepiej się jeździ Dodatkowo ja zaślepiłem EGR gdyś ten tłoczek co zamyka dopływ spalin był nieszczelny i nawet jak jechałem 100/h to puszczał spaliny do slinika a nie powinien, przy wyższych prędkościach dużo lepiej się zbiera nie tyle prędkościach co obrotach. Ciągnie jak szalony do samego końca obrotomierza na każdym biegu. Ja niestety miałem jeszcze kata jak byłem u Rogala. Każde zwiększenie dawki powyżej 150PS powodowało zadymienie podwórka. I zostało 150PSów . Teraz nie mam kata, egr-u, mam kolektor z AWXa, turbo BRD i znowu wybiorę się do Witka Link to comment Share on other sites More sharing options...
migdalek1985 Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Wczoraj usunąłem KAT i różnicy żadnej nie odczuwam. Może dla tego że mam 105 tys przebiegu i nie był zawalony. Przyśpiesza tak samo tylko teraz słychać piękny gwizd turbinki. Dla samego odgłosu warto było go usunąć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now