Jump to content
IGNORED

[ALL B5] Teoretyczne zmiany mocy, EGR, katalizator


aju

Recommended Posts

Witam

Interesuje mnie czy ktoś sprawdził czy zaślepienie EGR zmieniło jakoś moc w aucie? tak samo wywalenie KATa chodzi mi o TDI.

Każdy mówi że tak że będzie lepiej itp, ale czy ktoś z tego forum ma poparte to jakimś wtkresem?

Zastanawia mnie czy przed programem nie zaślepieć egra i nie wywalić kata? To coś da?

Jak się bawić to się bawić szczególnie że nic to nie kosztuje a pracę taką mogę wykonać sam :)

Link to comment
Share on other sites

U siebie jak wywaliłem kata przy 193tyś przebiegu to zauważyłem, że lepiej się zbiera przy wyższych prędkościach przekraczających 100km/h.

Natomiast odłączania EGR nie zaleca się, powoduje to twardszą pracę silnika, wydłuża czas jego nagrzewania oraz zwiększa podobno spalanie (o ekologii nie wspominam :wink4:) dlatego darowałem sobie ten zabieg.

Link to comment
Share on other sites

Generalnie nie odpowiem Ci czy dużo pomorze(napewno na +) wywalenie kata. W moim przypadku ja mam cały przelot 2.5 cala i jest różnica. Jeżeli chodzi o EGR to ja bym sobie darował jeżeli zostajesz tylko przy samym CHIP-sie. Ewentualnie możesz wyczyścic kolektor i egr przed softem bo pewnie juz jest mocno zabrudzony.

Link to comment
Share on other sites

Natomiast odłączania EGR nie zaleca się, powoduje to twardszą pracę silnika, wydłuża czas jego nagrzewania oraz zwiększa podobno spalanie (o ekologii nie wspominam :wink4:) dlatego darowałem sobie ten zabieg.

:polew: :polew:

- nie ma nic do spalania,

- "twardsza" praca silnika?? :blink:

- ekologia to też mit (no może trochę)

- do nagrzewania silnika też nic nie ma

Na wolnych obrotach przepuszcza trochę spalin jeszcze raz przez komorę spalania żeby turbinka się nie przegrzewała. Jak wywalisz kata (odblokujesz wydech) to nie ma to większego znaczenia i EGR możesz też śmiało wywalić. Oprócz tego skutecznie zasyfia kolektor ssący. No i ma "wąskie gardło" (blokuje trochę przepływ powietrza)

Link to comment
Share on other sites

skalarx Ale kolega chce tylko samego chipa wiedz wywalanie EGRa to chyba gra nie warta świeczki na tym etapie :wink4:. Ja bym jedynie zaślepił rurkę od recyrkulacji spalin i wsio.

Link to comment
Share on other sites

Dla poprawienia dynamicznosci po chipie ja polecam usunięcie kata :good:

Link to comment
Share on other sites

skalarx Ale kolega chce tylko samego chipa wiedz wywalanie EGRa to chyba gra nie warta świeczki na tym etapie :wink4:. Ja bym jedynie zaślepił rurkę od recyrkulacji spalin i wsio.

:good: - zaślepienie rurki = czysty kolektor (wyłączenie EGR powinno iść w parze z wywaleniem kata)

Dla poprawienia dynamicznosci po chipie ja polecam usunięcie kata :good:

też polecam. jak ja usunąłem kata to nie wiedziałem czy się zatrzymam :polew:

Link to comment
Share on other sites

Panowie a kata nie wywalać przed chipem? :mysli: bo po chipowaniu to chyba się dużo zmieni tak mi wydaje się

Link to comment
Share on other sites

Panowie a kata nie wywalać przed chipem? :mysli: bo po chipowaniu to chyba się dużo zmieni tak mi wydaje się

oczywiście że wywal! do tego wyczyść najlepiej obydwa kolektory

Link to comment
Share on other sites

za kata wstawić rurkę czy jakiś tłumiczek?

Link to comment
Share on other sites

za kata wstawić rurkę czy jakiś tłumiczek?

Podobno rurkę najlepiej. Ja nic nie wstawiałem. Wykręciłem kata, wybiłem środek i zakręciłem z powrotem.

Link to comment
Share on other sites

ja mam tłumik przelotowy :wink4:

Link to comment
Share on other sites

To ja opowiem moje wrażenia po wywaleniu kata który miał przejechane jakieś 260 000km, na próbnej jeździe pierwszy raz autko straciło trakcje (to automat) i mielił kołami jak szalony :D autkiem o wiele lepiej się jeździ :)

Dodatkowo ja zaślepiłem EGR gdyś ten tłoczek co zamyka dopływ spalin był nieszczelny i nawet jak jechałem 100/h to puszczał spaliny do slinika a nie powinien, przy wyższych prędkościach dużo lepiej się zbiera :)

Link to comment
Share on other sites

To ja opowiem moje wrażenia po wywaleniu kata który miał przejechane jakieś 260 000km, na próbnej jeździe pierwszy raz autko straciło trakcje (to automat) i mielił kołami jak szalony :D autkiem o wiele lepiej się jeździ :)

Dodatkowo ja zaślepiłem EGR gdyś ten tłoczek co zamyka dopływ spalin był nieszczelny i nawet jak jechałem 100/h to puszczał spaliny do slinika a nie powinien, przy wyższych prędkościach dużo lepiej się zbiera :)

nie tyle prędkościach co obrotach. Ciągnie jak szalony do samego końca obrotomierza na każdym biegu. Ja niestety miałem jeszcze kata jak byłem u Rogala. Każde zwiększenie dawki powyżej 150PS powodowało zadymienie podwórka. I zostało 150PSów :polew:. Teraz nie mam kata, egr-u, mam kolektor z AWXa, turbo BRD i znowu wybiorę się do Witka :evil:

Link to comment
Share on other sites

Wczoraj usunąłem KAT i różnicy żadnej nie odczuwam. Może dla tego że mam 105 tys przebiegu i nie był zawalony. Przyśpiesza tak samo tylko teraz słychać piękny gwizd turbinki. Dla samego odgłosu warto było go usunąć.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...