Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 AHU] Zgrzyty na 4 biegu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam! od pewnego czasu podczas wrzucania 4 biegu słychać delikatny zgrzyt w skrzyni albo gdzieś przy lewarku (nie wiem). stało się to nagle, z dnia na dzień. jeżeli przełączam bieg dwuetapowo (tj, z 3 na luz, poczekać 1-2 s. i dopiero na 4 - wtedy nie ma zgrzytu). zo to może być? bardzo prosze o pomoc.

Opublikowano

prawdopodobnie synchronizator 4 biegu

Opublikowano

kolego możesz jaśniej [jestem laikiem]

Opublikowano

w moim poprzednim audi miałem tak z 3 biegiem i nie naprawiałem...

...aż skrzynia padła

nawet nie pytałem się jaki byłby koszt naprawy, jak się sypnęła to kupiłem drugą, założyłem i matka jeździ do tej pory

Opublikowano

jak długo pojeździłeś z tym zgrzytem

Opublikowano

ponad 1/2 roku[br]Dopisany: 20 Lipiec 2009, 12:35_________________________________________________i kupiłem skrzynie identyczną jak miałem za 900PLN[br]Dopisany: 20 Lipiec 2009, 12:35_________________________________________________u mnie zaczęło zgrzytać gdy szybkim ruchem zredukowałem z 4 na 3 przy prędkości ok 80 km/h[br]Dopisany: 20 Lipiec 2009, 12:37_________________________________________________aha i dodam żeby niebyło...

opisuję teraz moje stare AUDI 80 B4 TDI

bo jak będę chciał sprzedać A4 to ktoś sypnie mi tym wątkiem i powie, że skrzynia była zmieniona :decayed:

Opublikowano

dzięki kolego za informacje!

ktoś może wie ile kosztuje taki synchronizator?

Opublikowano

powiem szczerze, że chyba nie warto naprawiać...

koszt wyjęcia skrzyni, rozebrania, zakupu i wymiany uszkodzonej części, złożenia i założenia spowrotem do auta wyniesie pewnie tez nie małą sumę

Opublikowano

powiem szczerze, że chyba nie warto naprawiać...

koszt wyjęcia skrzyni, rozebrania, zakupu i wymiany uszkodzonej części, złożenia i założenia spowrotem do auta wyniesie pewnie tez nie małą sumę

Powiem tak: ja naprawilem skrzynie 3 razy ( piatkę, trójkę i piątkę) wszystko na ORYGINLYCH synchor z ASO (około 150zł za sztukę) i w końcu kupiłem druga skrzynię za 600zł (kod GFL od Passata 2004r - dla ciebie też będzie spoko, ja długo czekałem na Allegro żeby tak tanio kupić) i śmigam.

I na przyszłość nie będę naprawiał!!!

Uwaga: skrzyni poszukaj np. od Skody SuberB lub Passata z roczników 2002-2004 bo to jest troche nowszy towar niz ten z roczników 95-97 ;-)

Nie kupuj szrotu o nieznanym przebiegu bo kolega tak kupił i się rozwaliła ...

Naprawa skrzynie + olej + synchro to koszt około 700-1000zł więc sam widzisz.

Pozdr

Pozdr

Opublikowano

a jaka jest przyczyna że te synchornizatory padają?

Opublikowano

Ja napisze tak. Naprawiać się nie opłaca. Mimo że mam warunki w domu na rozebranie w domu tej skrzyni i wymienić synchronizator to nie opłaca się jednak. Zrobiłem raz i myślałem że jest OK. Póżniej padł kolejny synchronizator. W sumie rozbierałem ją 4 razy w celu wymiany synchronizatora. Koszt w serwisie około 140zł x 4 = 560zł. Wkońcu się zdenerwowałem i kupiłem drugą od anglika za 700zł i śmiga do dziś bo miałem już dość ze synchronizator ciągle pada (u mnie na 3 i 5 biegu). Bez tego synchronizatora można jeżdzić. Ja tak sie bujałem 5 miesięcy zanim nie znalazłem skrzyni z pewnego źródła od angola. Ogólnie to jak padnie synchro to u mnie czasami blokował biegi i miałem trudność niekiedy włączyć bieg "1" lub wyłączyć wsteczny. Jeśli masz warunki to ściągnij ją, rozkręć i wywal szczątki starego synchronizatora aby nie blokowały zmian przełożeń i dalej śmigaj i jednocześnie szukaj drugiej skrzyni.

Opublikowano

chodzi o to że mi nie blokuje przełożeń. bieg 4 wchodzi tak jak wcześniej tylko z lekkim zgrzytem. a jak zmieniam z 3 na 4 i przytrzymam lewarek około 1 sekundę na luzie i dopiero wrzucę bieg czwarty to nie ma żadnego zgrzytu[br]Dopisany: 22 Lipiec 2009, 10:02_________________________________________________a jak wyjmę zepsuty synchornizator to bieg normalnie będzie działał?

Opublikowano

Ten synchronizator wygląda mniej więcej tak jak podany link

http://moto.allegro.pl/item690641001_synchronizator_mitsubishi_canter_fe444.html

Jest to od innego auta i w sumie trochę podobny. Jak on pada to porostu pęka i jego części walają się po skrzyni i jak się ma pecha to może gdzieś wpaść i blokować biegi. Jak wyjmiesz skrzynie i ściągniesz obudowę to nic Ci sie nie rozsypie (śmiało zrobisz to sam) i trzeba wywalić z niej szczątki pozostałego synchronizatora (dokładnie przejrzeć czy gdzieś nie ma ich więcej) Rola synchronizatora polega na wytracaniu różnić obrotów prędkości pomiędzy zębatkami, dlatego jeśli wrzucisz na luz i chwilkę odczekasz to prędkości obrotów się w miarę wyrównają i dlatego nie ma tego zgrzytu.

A ja wyciągniesz zepsuty synchronizator to biegi będą działać dalej tylko "4" będzie zgrzytać i przynajmniej będziesz mieć pewność że nie zblokuje Ci biegu. Ja raz miałem taką przygodę że nie mogłem wogóle wrzucić wstecznego. Akurat miałem szczęście bo przydarzyło mi się to niedaleko domu i poprosiłem ludzi o wypchanie mnie z parkingu i pojechałem do domu wywalić pęknięty synchronizator.

Opublikowano

przebieg mojego autka - około 187 tyś. byłem wczoraj u mechanika: synchronizator - około 150 zł, robocizna - bagatela 500 zł! ale może być tak że ten koszt wzrośnie po rozebraniu skrzyni, np. okaże się, że jeszcze coś trzeba wymienić. także powiedział, że musze mieć przygotowane 1000 zł. mechanik powiedział mi również, że pierwszy raz spotkał się żeby synchronizator skrzyni nawalił w aucie o tak niskim przebiegu (o ile jest autentyczny).

myślę, że lepiej będzie kupić całą skrzynię. tylko żeby nie trafić na jakiś złom. może kolego polecisz jakiegoś sprzedawcę czy sklep z używkami?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...