NikoA4 Opublikowano 2 Sierpnia 2009 Opublikowano 2 Sierpnia 2009 terkocze tak jak bym przy rowerze przyłożył coś do szprych,ale na zimnym jest ok.Myślałem że to może któraś z rolek pasków klinowych,ale po wymontowaniu wszystkich pasków nadal terkocze.poziom oleju w normie ,pojawiło się to juz jakiś czas temu ale nie było tok wyraznie słychać :wallbash:dźwięk wydobywa sie gdzieś po środku silnika z przodu tak jak by w okolicy koła zamachowego,dodam ze pasek rozrządu był nie dawno wymieniany + rolka,Panowie co to może być
markusp86 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Być może stuka Ci któryś z samoregulatorów zaworów. A że masz ich 20 to odszukać ten konkretny będzie ciężko :/ Spróbuj najpierw wymienić olej bo to często wystarcza żeby przestało tłuc.
NikoA4 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2009 olej byl wymieniony nie dawno,castrol 10w40,
HarryH Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 u mnie tez terkotało, aż wymieniałem wszystkie popychacze, tez maiałem zalany castrol i to właśnie przez niego, zalej valvoline 10w60 i powinien być spokój (mi pomogło)
NikoA4 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2009 kolego HarryH,mówisz ze po wymianie popychaczy dalej klepał,dopiero po wymianie oleju przestał,ale całkowicie?to ciekawe bo kiedyś miałem A6 z tym silnikiem i lałem castrol 10w40 i było ok a przebieg miałem jeszcze raz większy
HarryH Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 od razu po wlaniu oleju (castrol) nie klepał, przejechałem 4 000km i znów zaczął, a na valvoline juz zrobiłem 6 000km i cisza, zobaczymy jak się zbliży termin wymiany, wydaje mi się że w te gorąco co teraz jest castrol o wiele szybciej traci właściwości (albo na podróbkę trafiłem )
NikoA4 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2009 na tym valvoline zrobiłeś 6000km,ale wspomniałeś ze wymieniłeś popychacze,skąd wiesz ze to jednak nie one z siebie klepały?nie wiem co robić?wymienić olej?to chyba najtańsza opcja?
HarryH Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Ja na Twoim miejscu bym na początku spróbował z olejem jak nie pomoże to wymiana popychaczy ok 600zł (części)
NikoA4 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2009 600zł za komplet?A od kiedy u ciebie terkocze?na jakim oleju jeździłeś przed castrolem?Bo ja to już chyba kupiłem z tym klekotaniem, ale wcześniej było to tak ciche ze nie zwróciłem na to uwagi.Dodam ze poprzedni właściciel robił serwis dwa tyg przed sprzedażą auta i właśnie wymieniał olej,ale nie wiem na jakim jeździł wcześniej,serwis który olej wymieniał powiedział ze zalali castrola 10w40.Może faktycznie wcześniej był jakiś inny olej i właśnie od castrola zaczęło walić :wallbash:co wy o tym myślicie?A ten 10w60 to jest rzadszy czy gęściejszy?
HarryH Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 ja kupiłem po zmianie oleju od niemca, nie wiedziałem na jakim oleju wcześniej jeździł wiec zalałem castrola 10w40, i to był mój błąd 1.8t powinien jeździć tylko i wyłącznie na syntetyku 5w50 lub 10w60 i ja ze wcześniej zalałem 10w40 to wybrałem tego drugiego. zaczął terkotać jak przyprowadziłem go z niemiec, wtedy zrobiłem te popychacze hydrauliczne i łańcuch i napinacz łańcucha wałków i kilka innych pierdół przy okazji, ja polecam sprawdzić drugi olej powinno pomóc pozdro
NikoA4 Opublikowano 3 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2009 mam chęć spróbować ale czy nic się nie stanie po zmianie z półsyntetyka na pełen?Znalazłem na akp ze ta zmiana pomaga ale na krotko ?Ile już zrobiłeś po zmianie na 10w60?
HarryH Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 prawie 7tyś km i jest ok, ale ja przy zmianie "szklanek" robiłem też uszczelniacze, gęstość jest prawie identyczna więc nie powinno być problemu
kkrawat Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Witam Kolego HarryH ale Valvo 10w60 to półsyntetyk jest - co nie zmienia faktu że to b.dobry olej i do 1.8t się nadaje.
NikoA4 Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2009 ale czy mogę zmienić z półsyntetyka na full syntetyk,bez ryzyka uszkodzenia silnika?a czy full syntetyk jest gęściejszy?
kkrawat Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Full syntetyk jest rzadszy od semi ( full to 0W albo 5W ) a (semi to 10W)
NikoA4 Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2009 czyli dla mnie na to klekotanie to gęściejszy lepszy[półsyntetyk]?chyba zostanę przy 10w40 tylko zmienię markę na valvoline,a jak by zalać gęściejszy od 10 np. 15?
HarryH Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Opublikowano 6 Sierpnia 2009 Witam Kolego HarryH ale Valvo 10w60 to półsyntetyk jest - co nie zmienia faktu że to b.dobry olej i do 1.8t się nadaje. Ja wyczytałem na streetracing.pl że valvo vr1 racing 10W60 jest olejem syntetycznym, tylko ma podwyższona stabilność termiczna czyli dla mnie na to klekotanie to gęściejszy lepszy[półsyntetyk]?chyba zostanę przy 10w40 tylko zmienię markę na valvoline,a jak by zalać gęściejszy od 10 np. 15? Śmiało lej valvo 10w60, do aeb powinien być syntetyk 5w30 ze względu na turbo, ale jak zalałeś już 10w40 to teraz najrozsądniej moim zdaniem będzie zalać Valvoline VR1 Racing 10W60. Nigdy nie zalewaj 15w40 bo to mineral i turbo wtedy szybko powie papa pozdro
kkrawat Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Opublikowano 7 Sierpnia 2009 Valvo VR1 R 10W60 to semi synt Valvo VR1 R 5W50 to full synt
NikoA4 Opublikowano 8 Sierpnia 2009 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2009 to zaleje semi valvoline,tak jak radzicie.tylko nie wiem czy kupić w sklepie czy na ebay?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się