Skocz do zawartości
IGNOROWANY

piana w zbiorniczku płynu


ookon

Rekomendowane odpowiedzi

A jak odkręcasz korek przyjacielu to ciśnienie jest duże?

Jeżeli jest to+spieniony płyn+brązowy odcień= jak nic wygląda na wypaloną uszczelkę spod głowicy :exclaim: :exclaim: :exclaim:

Jeżeli odczułeś dodatkowo lekki nawet spadek mocy( choć nie zawsze ), albo świst przy wyższych obrotach ( też nie zawsze ), to na bank uszczelka spod głowicy. :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy jest cisnienie bo kiedy to zobaczyłem miałem go juz w garażu i wyjechałem do norwegii,auto jest w polsce.ale zaniku mocy raczej nie ma,mozna jaos sprawdzic czy to uszczelka??(auto mam kilka dni)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to+spieniony płyn+brązowy odcień= jak nic wygląda na wypaloną uszczelkę spod głowicy :exclaim: :exclaim: :exclaim:
albo oznaka że zalewane bylo jakies gó.no a nie płyn np. woda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna jaos sprawdzic czy to uszczelka??(auto mam kilka dni)
można sprawdzić ciśnienie na każdym cylindrze, ale w tym przypadku wynik może być nie miarodajny, bo wystarczy że uszczelka spod głowicy nadpali się tylko "ciut", ale już to wystarczy aby ogromne ciśnienie z komór spalania wpadło do kanałów z cieczą chłodzącą, a objawiać się to będzie tym że w zbiorniczku wyrównawczym będzie efekt butelki szampana, tzn. że będzie duże ciśnienie, a korek będziesz odkręcał jak porządnie nabumblowaną butelkę coli, a dodatkowo daje do myślenia ta brązowawa barwa- może uszczelka puściła też na kanale olejowym

pojeździj autem, rozgrzej go i sprawdź jak zachowuje się płyn przy odkręcaniu korka :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mozna jaos sprawdzic czy to uszczelka
są odpowiednie odczynniki które po pobraniu próbki płynu ze zbiorniczka wchodzą w reakcję z ewentualnym dwutlenkiem ze spalin i zabarwiają się na jakis kolor, kiedys w w jakims aukcie tak mi sprawdzali i faktycznie trafnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woda się nie pieni.

Chyba że ktoś coś pomieszał i dało taki efekt.

Ale piana z reguły oznaczą lekką nieszczelność uszczelki głowicy (no albo głowicy ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może był dolewany jakiś specyfik do uszczelniania, tak jak piszą koledzy najpierw wylej t co masz i zalej świeżym, wtedy zbacz czy w zbiorniku nie pojawiają sie bąbelki powietrza

Trzeba dobrze odpowietrzyć układ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak odkręcasz korek przyjacielu to ciśnienie jest duże?

Jeżeli jest to+spieniony płyn+brązowy odcień= jak nic wygląda na wypaloną uszczelkę spod głowicy

1000% racji w tym :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyobraźcie sobie, że w moim przypadku zapienienie w zbiorniczku chłodnicy spowodowane bylo tym, ze poprzedni właściciel lub ktoś inny (jakas włoska oferma) wlała plyn do spryskiwaczy, w wyniku czego płyny się zważyły. Przynajmniej taka była diagnoza mojego mechanika. Toż to szok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe. Wiesz przypadków blonndynek wlewający wszystko gdzie popadnie ciężko sie doagnozuje;).

U mnie (nomen omen też ialiano) do wspomy wlał chyba dwa różne bo i pieniło i wyło - wymieniłem, przepłukałem i jak ręka odjął a już chciałem sie brać za łożysko pompy wspomagania (jak nic dźwięk był "łożyskowy" ).

Co do uszczelki.

Zalej świeży (lub destyl wodę jak nie jesteś pewnień bo w przypadku pesymistycznym będzie trzeba i tak zlać ;). Dobrz go odpowietrz i zobacz co się dzieje.

Ja kiedyć miałem takie uszkodzenie uszczelki że malutkie bąbelki leciały ale układ się nie zapowietrzał płynu nie ubywało, dopiero po 3 tygodniach jeżdzenia walneło między 3 a 4 cylindrem tak że chodził na 2 gary - brakowało 3 cm uszczelki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sewisowej księdze jest napisane ze płynu chłodniczego sie nie wymienia,chyba ze podczas remontu itp.zalecany płyn zimowy to G11 zielony,zgodny z napisem na opakowaniu TL VW774C do 1996roku a od 1996 roku jest czerwony G12,lub inny środek zgodny z napisem VW/audi TL-774-D,do nowych modeli jest dostępny środek G12Plus(TL-VW-774F)koloru fioletowego i wolno go mieszac zarówno z zielony jak i czerwonym G11,G12.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest to+spieniony płyn+brązowy odcień= jak nic wygląda na wypaloną uszczelkę spod głowicy :exclaim: :exclaim: :exclaim:
albo oznaka że zalewane bylo jakies gó.no a nie płyn np. woda

Ja miałem dokładnie taki przypadek, Niemiec lał wodę jak się okazało. Płyn przy wymianie rozrządu i pompy był wymieniony bo wyglądał jak brązowa breja. Po zalaniu nowego i przejechaniu paru kilometrów znów zaczął nabierać takiej barwy. Najpierw myślałem że to uszczelka, ale jak płyn znów został spuszczony to popłynęły też płaty kamienia, nowy płyn przpłukał układ i kamień zaczął się odklejać i odpuszczać. Cały układ przepłukałem kilka razy, kamienia wypłynęło bardzo dużo i na pewno jest jeszcze ale płyn już ma normalny kolor i przejrzystość i nic się nie dzieje :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy to się na coś przyda ale mieszkam pod gdańskiem i przejechałem nim do zakopanego i z powrotem,podobno gdyby to była uszczelka to nie miałbym nawet co myśleć o przejechaniu tylu km.co Wy o tym sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spewnoscia nie masz sie czm martwic bo to nic powaznego. tez przerabialem to w B3 poporstu robi to sie wowczas gdy zmiesza sie rozne plyny chlodnicze itp

ale tak jak powyzej napisano dobrze by bylo przeplukac uklad i zalac odpowiedniego swiezego plynu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...