Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana świec żarowych 1.9 TDI AWX


Yaqb

Rekomendowane odpowiedzi

Wymiane zaczynamy jak zwykle od sciagniecia obudowy. pozniej bierzemy sie za wykrecanie swiec (nasadka 10mm). robimy to z wyczuciem zeby nie urkecic ktorejs lebka( czytalem gdzies ze zaleca sie je odkrecac na cieplawym silniku, ja tak zrobilem)
pierwsze trzy poszly bez bolu

dscn2226h.th.jpg

dscn2227a.th.jpg

co do czwartej trzeba wyjac filtr paliwa

dscn2230b.th.jpg

poluzowac obudowe filtra (plaski klucz + nasadka 10mm) 4 sztuki

dscn2229l.th.jpg

ja jeszcze poluzowalem mocowanie rury (13mm)

dscn2231m.th.jpg

a tak wygladaja stare i nowe swiece

dscn2228l.th.jpg

swiece przykrecamy momentem 15 - 20 Nm. pozniej wszystko skrecamy do kupy i cieszymy sie bez problemowym odpalaniem ;)

Zalecane swiece do AWXa jest dwa rodzaje (w zaleznosci od nr vin). ja zalozylem Y-741U.
A tu wyszukiwarka NGK http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=660&t=pkwgluehkerzen&lmf=AUDI&h=AUDI&m=A+4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiane zaczynamy jak zwykle od sciagniecia obudowy. pozniej bierzemy sie za wykrecanie swiec (nasadka 10mm). robimy to z wyczuciem zeby nie urkecic ktorejs lebka( czytalem gdzies ze zaleca sie je odkrecac na cieplawym silniku, ja tak zrobilem)

pierwsze trzy poszly bez bolu

swiece przykrecamy momentem 15 - 20 Nm. pozniej wszystko skrecamy do kupy i cieszymy sie bez problemowym odpalaniem ;)

Zalecane swiece do AWXa jest dwa rodzaje (w zaleznosci od nr vin). ja zalozylem Y-741U.

A tu wyszukiwarka NGK http://www.ngk.de/index.php?id=659&pd=660&t=pkwgluehkerzen&lmf=AUDI&h=AUDI&m=A+4

Brawo :good: za opis no i z tym linkiem do strony NGK pomysł pierwsza klasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja też właśnie zmieniałem parę dni temu świece w mojej niuni. Podzielę się swoim przykładem. Posiadam 1.9 TDI AWX dokładnie to auto pochodzi z 20.11.2001r w moim przypadku włożyłem świece NGK model Y-732J No4. W AWX-ach były faktycznie 2 rodzaje dł. świec u mnie były te krótsze tzn. ich dł to ok 92mm. Co do ich wykręcenia mogę dodać tyle, że tak jak pisał " Yaqb " pierwsze trzy idą bez bólu tak z 4 również nie miałem problemu, nie było potrzeby odkręcania filtra paliwa. Wystarczy klucz grzechotka oraz odpowiednia przedłużka i po sprawie- jedynie fajki od świec zdejmowałem delikatnie szczypcami, bo nie wszędzie można zmieścić paluchy. Także mój czas wymiany to było 30min bez żadnego pośpiechu. Pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego fajny opis przydał się :D chodź ta 4 swieca to skubana się nie chciała odkręcić ale poszło :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten sam problem z 3i 4 swiecą ale 2 tygodnie psikanie odrdzewiaczem firmy Orapi polecam i szło jak w maśle odkrecanie i na zimnym. Nie polecam na ciepłym prawo fizyki każdy zna ,chyba :banan:co do czwartej swiece nie trzeba odkręcać filtra paliwa wystarczy szczypce cajgery i wyciagamy fajeczke w 1 sekundzie i odkręcamy przewód który nam przeszkadza wciskamy jak się da na dół tak że bedzie dojscie do klucza i swiecy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...