Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B5 ACK] Problem z klimatyzacją


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ostatnio zauważyłem dziwna sprawę z klimatyzacją, a mianowicie jak są takie upały +30 stopni stojąc w korku temperatura w układzie chłodzenia jest na poziomie 100-110 więc raczej norma, ale zauważyłem, że klima przez chwile no ok 1-2 minuty przestaje chłodzić po czy znów chłodzi i tak dopóki nie opuszczę korka czy to normalne, dodam, że patrzyłem na błędy i wychodzi mi tylko sonda (16518, 16538) ale mam gaz więc to norma, płyn w układzie jest ok, jedynie co mi przychodzi do głowy to kończący się czynnik w AC, czy może ktoś podpowiedzieć?

Opublikowano

sprawdz czy wentylator od klimy się kręci :gwizdanie:

Opublikowano

Powinieneś słyszeć ten wentylator jak opuścisz okno, a jeżeli masz dodatkowe wskaźniki to powinieneś zauważyć, że w momencie załączenia wentylatora mocno spada napięcie ładowania.

Opublikowano

to jest ten który widać miedzy silnikiem i chłodnicą, rozumiem, że powinien on chodzić tylko jak załączę klimę, czy jest jeden wspólny i startuje jak temperatura, idę do furki i zobaczę jak to chodzi itd. [br]Dopisany: 20 Sierpień 2009, 13:46_________________________________________________już sprawdziłem fakt są 2 jeden napędzany jest paskiem i widzę, że chodzi cały czas jak włączony jest silnik, drugi mniejszy startuje i śmiga jak uruchamiam klimę, wiedz stwierdzam, że wiatraki chodzą, a czy to możliwe, że to objaw braku już czynnika?

Opublikowano

Poobserwuj ten elektryczny czy startuje zawsze kiedy jest potrzebny, możliwe że ma zużyte szczotki i czasem nie rusza na co wskazywać by mogła też trochę za wysoka temperatura silnika. Ten wentylator ma 2 biegi więc przyjrzyj się Kolego czy zawsze chodzi na tych samych obrotach, czy przy dużyc obciążeniu zwiększa. Klimę rozłączałoby raczej gdyby czynnika było za dużo. Nie napisałeś czy poza tymi objawami wydajność ma ok, nie zaszkodzi sprawdzić w zakładzie czy jest prawidłowa ilość bo to dość istotne :wink4:

Opublikowano

czyli sumując wpierw podjechać na sprawdzenie szczelności i wymianę czynnika, a później obserwować czy przy dużym obciążeniu widoczne są zmiany prędkości oraz czy zawsze chodzi wiatrak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...