Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Automat szarpie przy zatrzymywaniu


Golomb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od pewnego czasu jestem szczęśliwym posiadaczem A4 B6 1.9 tdi :) Do tej pory wszystko z samochodzikiem było cacy. Od 2 tygodni zauważyłem że na zimnym silniku gdy zatrzymuję się automat lubi szarpnąć tzn. tak jakby z opźnieniem redukował bieg. Jak tylko silnik i skrzynia się rozgrzeje to wszystko jest ok. Autko ma przejechane 206 kkm. W sumie to do końca nie wiem czy to tiptronic czy multitronic (w trybie manualnym mam 6 biegów bo chyba po tym można je rozróżnić). Czy komuś się coś takiego już przydażło?? Proszę o ewentualne sugestie co może być przyczyną? Może np. wystarczy wymienić olej w skrzyni.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart-S albo Deszcz zmieniali cewkę i było ok ... napisz do nich na PW z zapytaniem o objawy u nich :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba Deszcz, ja u siebie jeszcze nic nie grzebałem. Kolego na bank masz multitronica (6 biegów w trybie ręcznym [tip] i do tego FWD a tam wrzucano skrzynię CTV właśnie). Masz dostęp do historii serwisowej swojego autka? Czy olej ATF w przekładni był wymieniany regularnie? (co 60 tyś). Podobnie filtr (co 120 tyś). Jest jeszcze możliwość że wypadła Ci adaptacja - odłączałeś ostatnio akumulator?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę poczytałem na temat tego problemu i widzę że nie jestem sam. W ASO sprawdzałem filtr i olej były wymieniane przy ok. 105 kkm ale chyba później jeszcze była robiona w niemczech modyfikacja skrzyni do siedmiu tarczek (przy pełnym gazie redukuje obroty do ok 3200 obr./min.) a to chyba było robione przy ok. 155 kkm więc pewno olej i filtr były też wymieniane.

Teraz zasadnicze pytanie co może być przyczyną oraz ile może kosztować ewentualna napaw? Napewno olej i filtr mam już do wymiany.

Akumulatora ja osobiście nie odpinałem ale ostatnio robiłem duży przegląd i nie mam 100 % pewności czy mechanicy nie odpinali.

Czy przeprowadzenie adaptacji cos pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewności nie ma - bo nie wiemy czy wypadła, ale szarpanie to też jeden z możliwych objawów. Czy adaptacja jest OK sprawdzamy VAGiem w module skrzyni w grupach 11 i 12. Bez VAGa można sprawdzić np. ustawiając autko na wzniesieniu - jeśli po puszczeniu hamulca auto stoczy się więcej niż ok. 0.5m - to znaczy że adaptacja wypadła.

Jeśli dodali lamelę przy 155km to olej na bank wymienili - filtra pewnie nie ruszali (no chyba że ten siatkowy w środku). No to masz 50tyś po - już pora na nowy płyn ATF (magiczna granica to włąśnie 50/60tyś).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym się tym nie przejmował, u mnie też szarpie na zimnym silniku. Miesiąc temu miałem remontowaną skrzynię multitronic + 7 lamelka. Olej wymieniony już 2 raz od tego czasu (do 1 tys po naprawie i teraz mnie czeka 2 wymiana po 10 tys) i dalej szarpie przy zatrzymaniu więc myślę że ze to nie wina oleju i zepsutej skrzyni lecz norma a do tego sporo ludzi ma to samo przy zatrzymywaniu jak jest zimny silnik. U mnie zaczął szarpać przy ruszaniu i to mnie sklonilo do wizyty w serwisie, zepsuł się wałek głowny i coś jeszcze a przy okazji ją zmodyfikowali i teraz jest cacy jak ruszam ale jak hamuje to dalej jest takie lekkie szarpnięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba Deszcz, ja u siebie jeszcze nic nie grzebałem. Kolego na bank masz multitronica (6 biegów w trybie ręcznym [tip] i do tego FWD a tam wrzucano skrzynię CTV właśnie). Masz dostęp do historii serwisowej swojego autka? Czy olej ATF w przekładni był wymieniany regularnie? (co 60 tyś). Podobnie filtr (co 120 tyś). Jest jeszcze możliwość że wypadła Ci adaptacja - odłączałeś ostatnio akumulator?

wiem ze sie czepiam i robie dziure w calym ale w co drugim watku jest CTV to, CTV tamto a ten skrot jest C V T czyli Continuously Variable Transmission. to tylko tak na przyszlosc :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie mam pytanko co może być przyczyną grzejącego się drążka skrzyni biegów "TIPTRONIC" oraz obudowy "tunelu".

Muszę nadmienić, iż sytuacja ma miejsce, gdy poruszam po zatłoczonym mieście i długo stoję w korkach jednak na trasie wszystko stygnie i wraca do normy. Niema to wpływu na prace skrzyni, nie szarpie przy ruszaniu, zmiana jest płynna bez szarpnięć. Zakładam, że może to być nieszczelność na układzie wydechowym i są jakieś przedmuchy, ale może ktoś się spotkał z taką sytuacją.??

A może ktoś wie jakie parametry ma olej przekładniowy o dźwięcznej nazwie "SPECIAL OIL"??? i czy jest to tak naprawdę "special" czy poprostu serwis sobie zastrzegł nazwę tylko po to, żeby zarabiać bajońskie sumy na nas szarych użytkownikach A4.

Czy ktoś z forumowiczów wymieniał taki olej u siebie?

Będę wdzięczny za info. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chyba Deszcz, ja u siebie jeszcze nic nie grzebałem. Kolego na bank masz multitronica (6 biegów w trybie ręcznym [tip] i do tego FWD a tam wrzucano skrzynię CTV właśnie). Masz dostęp do historii serwisowej swojego autka? Czy olej ATF w przekładni był wymieniany regularnie? (co 60 tyś). Podobnie filtr (co 120 tyś). Jest jeszcze możliwość że wypadła Ci adaptacja - odłączałeś ostatnio akumulator?

wiem ze sie czepiam i robie dziure w calym ale w co drugim watku jest CTV to, CTV tamto a ten skrot jest C V T czyli Continuously Variable Transmission. to tylko tak na przyszlosc :hi:

Literówka :tongue4: Oczywiście CVT :good:

A ja bym się tym nie przejmował, u mnie też szarpie na zimnym silniku. Miesiąc temu miałem remontowaną skrzynię multitronic + 7 lamelka. Olej wymieniony już 2 raz od tego czasu (do 1 tys po naprawie i teraz mnie czeka 2 wymiana po 10 tys) i dalej szarpie przy zatrzymaniu więc myślę że ze to nie wina oleju i zepsutej skrzyni lecz norma a do tego sporo ludzi ma to samo przy zatrzymywaniu jak jest zimny silnik. U mnie zaczął szarpać przy ruszaniu i to mnie sklonilo do wizyty w serwisie, zepsuł się wałek głowny i coś jeszcze a przy okazji ją zmodyfikowali i teraz jest cacy jak ruszam ale jak hamuje to dalej jest takie lekkie szarpnięcie.

Zachwowanie twoje skrzyni na pewno nie jest "normalne" Mamy ten sam rocznik i u mnie nie ma żadnego szarpania (zarówno przy ruszaniu jak i hamowaniu). Gdybyś mógł sprawdzić jeszcze model swojej skrzyni (czwarty wiersz ostatnia kolumna na wlepce w książce serwisowej)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...