Jump to content
0
kadafi

[B6 AWX] Nowe fele i drgania na kierownicy

Recommended Posts

wczoraj kupilem 18" 8.5 cali 225/40/18 widzialem jak nakladali gume na fele,wywazali i zakladali

i nie wiem dlaczego mam drgania na kierownicy,moze zle wywazyli?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A otwory centrujace sa odpowiednie..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

a Jakie kupiles fele ?


5bbe1c63628c7cf4med.jpg

.........Było B5..........Było B6...............Było B7...............Było B8 ..............Było C7 ..........Będzie ?......

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wziac suwmiarke i zmierzyc otwor w feldze, i zmierzyc piaste :wink4:

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to musze suwmiarke z organizowac i dam znac ale to napewno nie dzis,a moze jakos zle wywazyli?[br]Dopisany: 13 Wrzesień 2009, 12:21_________________________________________________pozniej zrobie zdjecia to wrzuce[br]Dopisany: 13 Wrzesień 2009, 12:23_________________________________________________

28fe28886e132885med.jpg

tak na szybko robione :>

Share this post


Link to post
Share on other sites

obstawiam wiekszy otwor centrujacy w feldze, raczej ciezko jest zle wywazyc skoro na maszynie pokazuje wyniki

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to dziwna sprawa, zajedz do innego wulkanizatora i niech ci je jeszcze raz na maszynie sprawdzi i sprawdz tez dokladnie opony moze ktoras ma jakas wade

Share this post


Link to post
Share on other sites

no to dziwna sprawa, zajedz do innego wulkanizatora i niech ci je jeszcze raz na maszynie sprawdzi i sprawdz tez dokladnie opony moze ktoras ma jakas wade

Dlaczego miałby jechać do innego wulkanizatora? Jeśli jest problem jedź do tego samego, który zmieniał Ci fele i zakładał gumy i powiedz jak sprawa wygląda. Tam też możesz poprosić o sprawdzenie felg pod kątem jakiejś wady. :good:


"TrZebA wiĘceJ nIż pAtRzEeć żEby wSzyStKo wIdZiEć..." :audi:

Moja :a4fan: ZaPrasZam Do ObLooKanIa i KoMentOwAniA

208,4KM i 415,8Nm by Rogalotti

Share this post


Link to post
Share on other sites

najpierw sprawdze suwmiarka otwor centrujacy i dam wam znac sprawdzalem gumy na przodzie i zadnych "balonow nie ma" ale we wyorek zaloze 17"cali i sie przejade zeby zobaczyc czy tez sa drgania na kieze moze cos z ukl. kierowniczym :embarrassed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wczoraj kupilem 18" 8.5 cali 225/40/18 widzialem jak nakladali gume na fele,wywazali i zakladali

i nie wiem dlaczego mam drgania na kierownicy,moze zle wywazyli?

jesli robiles to u iroli to napewno masz spieprz..one, mi zalozyli opony tak ze musiałbym smigac na wstecznym :) zeby bylo ok ,


było BFB 1.8 TQ +,było  AVJ 1.8T+, jest BFB 1.8T+

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otwór centrujący masz 57 jeśli masz nowe felgi to na kartonie masz napisany otwór centrujący :hi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

wczoraj kupilem 18" 8.5 cali 225/40/18 widzialem jak nakladali gume na fele,wywazali i zakladali

i nie wiem dlaczego mam drgania na kierownicy,moze zle wywazyli?

jesli robiles to u iroli to napewno masz spieprz..one, mi zalozyli opony tak ze musiałbym smigac na wstecznym :) zeby bylo ok ,

No to rzeczywiście magicy! :naughty: :naughty: :naughty:


"TrZebA wiĘceJ nIż pAtRzEeć żEby wSzyStKo wIdZiEć..." :audi:

Moja :a4fan: ZaPrasZam Do ObLooKanIa i KoMentOwAniA

208,4KM i 415,8Nm by Rogalotti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam niewiem czy na cos sie zda moja podpowiedz ale ja zmienilem z 15/18 i przy 120km/h zaczynaly sie drgania myslalem ze to cos z kolami ale okazolo sie ze lacznik drazka stabilizacyjnego jest zmeczony po wymianie drgania ustaly :naughty:


c2d3eafbfe6ba744m.jpg  cc5e479cf9018e01m.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

sprawdzalem otwor centrujacy i ma 57 tak jak kolega wczesniej podawal w sobote jade sprawdzic wywazenie kol i jak to nic nie da to sprawdze zbieznosc a jak i to nic nie da to sprawdze ten drozek stabilizacyjny moze to wkoncu naprawie :kwasny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciałbym podzielić sie moimi doświadczeniami po wymianie felg. Zakupiłem w warsztacie używane alusy 16 i do tego opony z demontażu w bardzo dobrym stanie. Poprzednio w samochodzie miałem alusy 18 ,ale pojazd został świeżo sprowadzony, nie jeździł po Polsce i doszedłem do wniosku że nie nadają się tak nisko profilowe opony na nasze drogi ,a na nich nie miałem żadnych drgań próbując przy szybkości ok. 150 km/h. Używane nowe opony hałasowały już przy prędkości 60 km a przy 100 drgała kierownica. Po ich zareklamowaniu okazało się iż jedna z nich jest trochę wyząbkowana :>. Zdecydowałem się na zakup nowych gum - pirelli 205/55/16. Opony zostały wyważone i założone. Przetestowałem ok.90km/h i wydawało się być dobrze. Na drugi dzień zrobiłem dokładniejszy test.Okazało się że jadąc 120 karoseria dostaje wibracji aż brzęczały tylne nie zapięte pasy. Zanikało to troszeczkę przy 150. Aby wyeliminować przyczynę asfaltu ( dywanik ułożony ok 2 mieś temu) pożyczyłem samochód od ojca i tam przy 150 km było idealnie - a więc problem w moich kołach. Udałem się do warsztatu. Wulkanizator teoretycznie przewidział moją wizytę, ponieważ do felg były założone pierścienie redukujące średnicę, ale wykonane ze stali i wydawało mu się, iż jeden jest troszkę za luźny co powodowałoby jajowatość koła.Wymienił z jednej strony pojazdu pierścienie na teflonowe i jeszcze raz wyważył koła i tu uwaga - musiał zrywać stare ciężarki i naklejać nowe - opony ułożyły się po przejechaniu ok 30 km(dokładność wyważarki 2gramy).

Po wykonanej próbie 150 km/h drgania były mniejsze aczkolwiek wyczuwalne. Znowu wizyta i wyważenie oraz wymiana pierścieni na plastiki z drugiej strony auta. Dopiero po tym wykonany test - 180 km/h - wykazał iż nie ma już żadnych drgań na kierownicy ani karoserii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja mam plastikowe te pierscienie

i bardzo dobrze, oby tylko byly dorze dobrane

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powodów jest wiele, które przenoszą drgania na auto na dużych obręczach:

Gdyby felga była krzywa powiedzieli by ci przy wyważaniu bo pewnie nie dało by rady ich wyważyć.

Układ jezdny gdy ma luzy może je przenosić na koła przy dużych obręczach i niskim profilu gumy.

Opona może być przychamowana w jednym miejscu a gdy ma "jodełke" a ma juz naśmigane może być pokrzywiona.

No i obręcze centrujące pomiędzy felgą a piastą gdy nie są założone do twojego auta będzie wózek podskakiwał i ja bym obstawiał tą 4tą przypadłość :hi:

Miałem przypadek że powstał mi luz na stabilizatorze i przy okazji przegrzałem tarcze hamulcowe a co za tym szło że gdy hamowałem kierownice z rąk chciało mi wyrwać :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I masz odpowiedź dlaczego masz drgania. Zmień opony na jakieś markowe, bo te to można powiedzieć że są "no name"

normalnie w UK nowa dobrej klasy opona kosztuje Ł100 plus

Share this post


Link to post
Share on other sites

z wulkanizatorem jestem umuwiony na poniedzialek bo nie mieli czasu zeby wywazyci mi kola :naughty:

Dziś już wtorek... Byłeś u wulkanizatora? Jakieś efekty?

"TrZebA wiĘceJ nIż pAtRzEeć żEby wSzyStKo wIdZiEć..." :audi:

Moja :a4fan: ZaPrasZam Do ObLooKanIa i KoMentOwAniA

208,4KM i 415,8Nm by Rogalotti

Share this post


Link to post
Share on other sites

I masz odpowiedź dlaczego masz drgania. Zmień opony na jakieś markowe, bo te to można powiedzieć że są "no name"

normalnie w UK nowa dobrej klasy opona kosztuje Ł100 plus

Ale żeś kolego mądrość strzelił. W markowych oponach nie występują drgania? Nawet jak są zużyte? Nawet jak je zedrzesz podczas ostrego hamowania? Bąbel w markowej oponie nie ma prawa wyskoczyć?

:doh1:

Share this post


Link to post
Share on other sites

I masz odpowiedź dlaczego masz drgania. Zmień opony na jakieś markowe, bo te to można powiedzieć że są "no name"

normalnie w UK nowa dobrej klasy opona kosztuje Ł100 plus

Ale żeś kolego mądrość strzelił. W markowych oponach nie występują drgania? Nawet jak są zużyte? Nawet jak je zedrzesz podczas ostrego hamowania? Bąbel w markowej oponie nie ma prawa wyskoczyć?

:doh1:

Czytaj proszę ze zrozumieniem.

Kolega który założył temat kupił opony nowe i po założeniu występują drgania z tej racji iż są one bardzo niskiej klasy.

Nie rozumiem twojego posta skoro rozmowa rozchodzi się o nowe opony a nie używane

Share this post


Link to post
Share on other sites

bylem u Polskiego wulkanizatora i nie zgadniecie :wallbash:

ZLE wywazone byly i to w ch... :kox: polak ktory tam pracuje nie mogl wytrzymac ze smiechu jak mu powiedzialem ze je wywazali jak zakladali gumy ale jeszcze nie sprawdzalem czy dalej sa drgania bo wszedzie korki ale jeszcze dzis sie przejade i dam znac jak drgania ustaly to takie pismo wystosuje do tej firmy w ktorej kupilem fele i gumy ze ich szczysci :naughty: :naughty:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...