[B6 AWX] Nowe fele i drgania na kierownicy
0

    32 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    wczoraj kupilem 18" 8.5 cali 225/40/18 widzialem jak nakladali gume na fele,wywazali i zakladali

    i nie wiem dlaczego mam drgania na kierownicy,moze zle wywazyli?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A otwory centrujace sa odpowiednie..?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a jak to sprawdzic?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    a Jakie kupiles fele ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wziac suwmiarke i zmierzyc otwor w feldze, i zmierzyc piaste :wink4:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    no to musze suwmiarke z organizowac i dam znac ale to napewno nie dzis,a moze jakos zle wywazyli?[br]Dopisany: 13 Wrzesień 2009, 12:21_________________________________________________pozniej zrobie zdjecia to wrzuce[br]Dopisany: 13 Wrzesień 2009, 12:23_________________________________________________

    28fe28886e132885med.jpg

    tak na szybko robione :>

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    obstawiam wiekszy otwor centrujacy w feldze, raczej ciezko jest zle wywazyc skoro na maszynie pokazuje wyniki

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ale one byly dedykowane do audi

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    no to dziwna sprawa, zajedz do innego wulkanizatora i niech ci je jeszcze raz na maszynie sprawdzi i sprawdz tez dokladnie opony moze ktoras ma jakas wade

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    no to dziwna sprawa, zajedz do innego wulkanizatora i niech ci je jeszcze raz na maszynie sprawdzi i sprawdz tez dokladnie opony moze ktoras ma jakas wade

    Dlaczego miałby jechać do innego wulkanizatora? Jeśli jest problem jedź do tego samego, który zmieniał Ci fele i zakładał gumy i powiedz jak sprawa wygląda. Tam też możesz poprosić o sprawdzenie felg pod kątem jakiejś wady. :good:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    najpierw sprawdze suwmiarka otwor centrujacy i dam wam znac sprawdzalem gumy na przodzie i zadnych "balonow nie ma" ale we wyorek zaloze 17"cali i sie przejade zeby zobaczyc czy tez sa drgania na kieze moze cos z ukl. kierowniczym :embarrassed:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A gumy i felgi nowe czy używane?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    wczoraj kupilem 18" 8.5 cali 225/40/18 widzialem jak nakladali gume na fele,wywazali i zakladali

    i nie wiem dlaczego mam drgania na kierownicy,moze zle wywazyli?

    jesli robiles to u iroli to napewno masz spieprz..one, mi zalozyli opony tak ze musiałbym smigac na wstecznym :) zeby bylo ok ,

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Otwór centrujący masz 57 jeśli masz nowe felgi to na kartonie masz napisany otwór centrujący :hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    wczoraj kupilem 18" 8.5 cali 225/40/18 widzialem jak nakladali gume na fele,wywazali i zakladali

    i nie wiem dlaczego mam drgania na kierownicy,moze zle wywazyli?

    jesli robiles to u iroli to napewno masz spieprz..one, mi zalozyli opony tak ze musiałbym smigac na wstecznym :) zeby bylo ok ,

    No to rzeczywiście magicy! :naughty: :naughty: :naughty:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam niewiem czy na cos sie zda moja podpowiedz ale ja zmienilem z 15/18 i przy 120km/h zaczynaly sie drgania myslalem ze to cos z kolami ale okazolo sie ze lacznik drazka stabilizacyjnego jest zmeczony po wymianie drgania ustaly :naughty:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    sprawdzalem otwor centrujacy i ma 57 tak jak kolega wczesniej podawal w sobote jade sprawdzic wywazenie kol i jak to nic nie da to sprawdze zbieznosc a jak i to nic nie da to sprawdze ten drozek stabilizacyjny moze to wkoncu naprawie :kwasny:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Chciałbym podzielić sie moimi doświadczeniami po wymianie felg. Zakupiłem w warsztacie używane alusy 16 i do tego opony z demontażu w bardzo dobrym stanie. Poprzednio w samochodzie miałem alusy 18 ,ale pojazd został świeżo sprowadzony, nie jeździł po Polsce i doszedłem do wniosku że nie nadają się tak nisko profilowe opony na nasze drogi ,a na nich nie miałem żadnych drgań próbując przy szybkości ok. 150 km/h. Używane nowe opony hałasowały już przy prędkości 60 km a przy 100 drgała kierownica. Po ich zareklamowaniu okazało się iż jedna z nich jest trochę wyząbkowana :>. Zdecydowałem się na zakup nowych gum - pirelli 205/55/16. Opony zostały wyważone i założone. Przetestowałem ok.90km/h i wydawało się być dobrze. Na drugi dzień zrobiłem dokładniejszy test.Okazało się że jadąc 120 karoseria dostaje wibracji aż brzęczały tylne nie zapięte pasy. Zanikało to troszeczkę przy 150. Aby wyeliminować przyczynę asfaltu ( dywanik ułożony ok 2 mieś temu) pożyczyłem samochód od ojca i tam przy 150 km było idealnie - a więc problem w moich kołach. Udałem się do warsztatu. Wulkanizator teoretycznie przewidział moją wizytę, ponieważ do felg były założone pierścienie redukujące średnicę, ale wykonane ze stali i wydawało mu się, iż jeden jest troszkę za luźny co powodowałoby jajowatość koła.Wymienił z jednej strony pojazdu pierścienie na teflonowe i jeszcze raz wyważył koła i tu uwaga - musiał zrywać stare ciężarki i naklejać nowe - opony ułożyły się po przejechaniu ok 30 km(dokładność wyważarki 2gramy).

    Po wykonanej próbie 150 km/h drgania były mniejsze aczkolwiek wyczuwalne. Znowu wizyta i wyważenie oraz wymiana pierścieni na plastiki z drugiej strony auta. Dopiero po tym wykonany test - 180 km/h - wykazał iż nie ma już żadnych drgań na kierownicy ani karoserii.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    ja mam plastikowe te pierscienie,ale zaraz pojade do wulkanizatora zeby mi to sprawdzil :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    ja mam plastikowe te pierscienie

    i bardzo dobrze, oby tylko byly dorze dobrane

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    z wulkanizatorem jestem umuwiony na poniedzialek bo nie mieli czasu zeby wywazyci mi kola :naughty:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Powodów jest wiele, które przenoszą drgania na auto na dużych obręczach:

    Gdyby felga była krzywa powiedzieli by ci przy wyważaniu bo pewnie nie dało by rady ich wyważyć.

    Układ jezdny gdy ma luzy może je przenosić na koła przy dużych obręczach i niskim profilu gumy.

    Opona może być przychamowana w jednym miejscu a gdy ma "jodełke" a ma juz naśmigane może być pokrzywiona.

    No i obręcze centrujące pomiędzy felgą a piastą gdy nie są założone do twojego auta będzie wózek podskakiwał i ja bym obstawiał tą 4tą przypadłość :hi:

    Miałem przypadek że powstał mi luz na stabilizatorze i przy okazji przegrzałem tarcze hamulcowe a co za tym szło że gdy hamowałem kierownice z rąk chciało mi wyrwać :naughty:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jaka marka felg? a przedewszystkim opon?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    I masz odpowiedź dlaczego masz drgania. Zmień opony na jakieś markowe, bo te to można powiedzieć że są "no name"

    normalnie w UK nowa dobrej klasy opona kosztuje Ł100 plus

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    z wulkanizatorem jestem umuwiony na poniedzialek bo nie mieli czasu zeby wywazyci mi kola :naughty:

    Dziś już wtorek... Byłeś u wulkanizatora? Jakieś efekty?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    I masz odpowiedź dlaczego masz drgania. Zmień opony na jakieś markowe, bo te to można powiedzieć że są "no name"

    normalnie w UK nowa dobrej klasy opona kosztuje Ł100 plus

    Ale żeś kolego mądrość strzelił. W markowych oponach nie występują drgania? Nawet jak są zużyte? Nawet jak je zedrzesz podczas ostrego hamowania? Bąbel w markowej oponie nie ma prawa wyskoczyć?

    :doh1:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    I masz odpowiedź dlaczego masz drgania. Zmień opony na jakieś markowe, bo te to można powiedzieć że są "no name"

    normalnie w UK nowa dobrej klasy opona kosztuje Ł100 plus

    Ale żeś kolego mądrość strzelił. W markowych oponach nie występują drgania? Nawet jak są zużyte? Nawet jak je zedrzesz podczas ostrego hamowania? Bąbel w markowej oponie nie ma prawa wyskoczyć?

    :doh1:

    Czytaj proszę ze zrozumieniem.

    Kolega który założył temat kupił opony nowe i po założeniu występują drgania z tej racji iż są one bardzo niskiej klasy.

    Nie rozumiem twojego posta skoro rozmowa rozchodzi się o nowe opony a nie używane

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    bylem u Polskiego wulkanizatora i nie zgadniecie :wallbash:

    ZLE wywazone byly i to w ch... :kox: polak ktory tam pracuje nie mogl wytrzymac ze smiechu jak mu powiedzialem ze je wywazali jak zakladali gumy ale jeszcze nie sprawdzalem czy dalej sa drgania bo wszedzie korki ale jeszcze dzis sie przejade i dam znac jak drgania ustaly to takie pismo wystosuje do tej firmy w ktorej kupilem fele i gumy ze ich szczysci :naughty: :naughty:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Długo na tym jeździłeś? Gumy się nie zniszczyły? :mysli:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy