Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Baza wiedzy o skrzyni biegów Multitronic w A4 B6 i B7


Bart-S

Rekomendowane odpowiedzi

A ja mam pytanie. Czy w multi występuje coś takiego jak elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (nie wiem dokładnie jak to się nazywa). Tak się pytam ponieważ jak na śniegu czy lodzie ruszam to słychać takie chrobotanie jak koła/koło wpada w poślizg. Jak miałem golfa IV tam właśnie miałem taką blokadę i się zastanawiam czy w tych skrzyniach to jest to samo czy coś innego?? :mysli:

To "chrobotanie", o którym piszesz to zapewne ingerujący ESP ;)

ESP to to nie jest, wiem jak działa esp. To co innego, nawet w tym momencie nie włącza się asr.

To się dzieje tylko i wyłącznie podczas ruszania jak przednie koła czy koło traci przyczepność. Kontrolka ESP nie miga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2.5 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Olej jest zimny i nie ma jeszcze prawidłowych parametrów - w takim przypadku, opisany przez Ciebie objaw jest całkowicie normalnym zjawiskiem.

Uff, dobrze to słyszeć :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy 270A (przod) i 245A (wsteczny) to dobre parametry multi??

Nie jest to fabryka ale jak najbardziej OK :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bart, od kilku dni skrzynia zaczęła się dziwnie zachowywać. Na zimnym silniku (po nocy) jak przyśpieszam to przez pierwsze 2-3 minuty skrzynia jakoś zawyża obroty. Jadę sobie spokojnie od 0-40 i na 40 mam już 2tyś obrotów gdzie normalnie powinno być jakieś 1500 stałe a teraz przyśpiesza jakby to był manual, obroty rosną miarodajnie do prędkości, jak puszczę nogę z gazu to spadają wraz z prędkością. Tak jest tylko przy pierwszej jeździe po nocy.

Jutro będę miał lapka to zobaczę, czy coś skrzyni się zapisało. Jeszcze coś sprawdzić?

Olej jest zimny i nie ma jeszcze prawidłowych parametrów - w takim przypadku, opisany przez Ciebie objaw jest całkowicie normalnym zjawiskiem.

Też mam taki objaw rano i przez to używam manuala aż osiągnie 90C.

PS. Bartku da radę zastosować jakiś zwijak do pierwszego postu :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niby normalne, ale kurde wcześniej nawet przy -1 tak się nie działo, a teraz na dworze +5 i tak dziwnie chodzi na początku... Bardzo mnie to denerwuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też po nocy jak olej w skrzyni jest zimny to przez 3-5min skrzynia pracuje lekko ociężale, mniejsze przyśpieszenie lekko większe obroty przy ruszaniu itp.. ale nigdy nie 2000tyś obrotów.... u mnie jest ze 100-200 więcej niż normalnie puki nie złapie większej temp i już.... zawsze tak miałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też po nocy jak olej w skrzyni jest zimny to przez 3-5min skrzynia pracuje lekko ociężale, mniejsze przyśpieszenie lekko większe obroty przy ruszaniu itp.. ale nigdy nie 2000tyś obrotów.... u mnie jest ze 100-200 więcej niż normalnie puki nie złapie większej temp i już.... zawsze tak miałem

Tja, ale weź poprawkę na to, że Frosty ma benzyniaka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też po nocy jak olej w skrzyni jest zimny to przez 3-5min skrzynia pracuje lekko ociężale, mniejsze przyśpieszenie lekko większe obroty przy ruszaniu itp.. ale nigdy nie 2000tyś obrotów.... u mnie jest ze 100-200 więcej niż normalnie puki nie złapie większej temp i już.... zawsze tak miałem

Tja, ale weź poprawkę na to, że Frosty ma benzyniaka...

Frosty tak, ale H4mm3R już nie :naughty: , na bank zachowanie benzyny może być odmienne niż klekota.... ale AVF i BLB powinno zachowywać się chyba podobnie ? popraw mnie bart jeśli się mylę ... a 2000rpm w multi tdi to chyba sporo nawet jak na zimny olej ? no chyba że jest -30C :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi też po nocy jak olej w skrzyni jest zimny to przez 3-5min skrzynia pracuje lekko ociężale, mniejsze przyśpieszenie lekko większe obroty przy ruszaniu itp.. ale nigdy nie 2000tyś obrotów.... u mnie jest ze 100-200 więcej niż normalnie puki nie złapie większej temp i już.... zawsze tak miałem

Tja, ale weź poprawkę na to, że Frosty ma benzyniaka...

Frosty tak, ale H4mm3R już nie :naughty: , na bank zachowanie benzyny może być odmienne niż klekota.... ale AVF i BLB powinno zachowywać się chyba podobnie ? popraw mnie bart jeśli się mylę ... a 2000rpm w multi tdi to chyba sporo nawet jak na zimny olej ? no chyba że jest -30C :)

Na zimnym to normalne zachowanie - u mnie też jak nie pobawię się delikatnie gazem to leci przy niskich temperaturach na 2k. Troszkę go posmyram (nie wciskam jednostajnie) i DRP łapie o co mi chodzi zmieniając bieg. U mnie i Hammera jest inna skrzynka zaworów niż u Ciebie - bardzo prawdopodobne, że to ma znaczenie (soft mamy na tym samym poziomie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbę do posiadaczy AVF z CVT. Możecie podać swoje wyniki dot. spalania w trasie? Interesuje mnie 140km/h z zapiętym tempomatem (tylko bez oszustw - podawajcie realne dane, to bardzo ważne).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę. Ma się rozumieć że auto jak i skrzynia mają być rozgrzane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro sprawdzę. Ma się rozumieć że auto jak i skrzynia mają być rozgrzane ?

Tak - test na rozgrzanym silniku (temperatura robocza osiągnięta).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 140km/h 2200obr/min spalanie według fisa 7.1-7.5/100 oponki 205/55/R16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale Bartek prosił o AVF :P

To są dane do encyklopedii :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie - 140km/h też 2200obr/min spalanie według fisa 7.5-7.7/100 Temperatura powietrza -4. Opony 205/55/16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie - 140km/h - 2300obr/min spalanie według fisa 7.3-7.7/100 Temperatura powietrza -11,5C Opony 205/55/16.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bartku mam do ciebie małe pytanie, jak mógłbyś zerknąć na ta fotke i powiedzieć mi czy ta bieżnia jeszcze sie nadaje pod nowy łańcuch?

DSC_9914.jpg

Wedlug elsy sprawdza sie bieżnie paznokciem ale jak sprawdzałem w ten sposób to nigdzie paznokieć sie nie zahacza więc chyba sie nada ale wiem że masz doswiadczenie wiec sie pytam czy to normalne ślady użytkowania po 200 tys km. Dodam ze skrzynia nie nadawała sie do jazdy po wrzuceniu biegu samochód nie chciał jechać wydawało mi sie że slizgał sie łancuch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...