Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Przestawienie temperatury załączania świec żarowych


cwiro

Rekomendowane odpowiedzi

Mam do Was pytanie czy ktoś próbował przestawiać temperaturę załączania świec żarowych. seryjnie podobno jest 5 st. C, a ja bym chciał żeby się odpalały już przy np. 15 st. C.

Znajomy miał problem z odpalaniem passata w średnich tem., bo jak było zimno to odpalał bez problemu. przestawili mu tem. załączania na 16 st. C i zniknęły wszelkie problemy z rozruchem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was pytanie czy ktoś próbował przestawiać temperaturę załączania świec żarowych. seryjnie podobno jest 5 st. C, a ja bym chciał żeby się odpalały już przy np. 15 st. C.

Znajomy miał problem z odpalaniem passata w średnich tem., bo jak było zimno to odpalał bez problemu. przestawili mu tem. załączania na 16 st. C i zniknęły wszelkie problemy z rozruchem.

czego ludzie nie wymyslą.... :kox:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam do Was pytanie czy ktoś próbował przestawiać temperaturę załączania świec żarowych. seryjnie podobno jest 5 st. C, a ja bym chciał żeby się odpalały już przy np. 15 st. C.

Znajomy miał problem z odpalaniem passata w średnich tem., bo jak było zimno to odpalał bez problemu. przestawili mu tem. załączania na 16 st. C i zniknęły wszelkie problemy z rozruchem.

czego ludzie nie wymyslą.... :kox:

a najlepsze jest to ze nie ma mozliwosci zmiany temp zalanczania swiec poprzez adaptacje w ECU ...

mozna tylko zmienic ich czas pracy ... :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie poszedł opornik za czujnik.

Tylko nie jestem przekonany, czy te świece będą się załączały poniżej 16 stopni.

Temat opornika był już wałkowany na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma w ogóle o czym gadać...pewnie pompa siada i w tym jest problem :gwizdanie: Korekta softu lub naprawa pompy :decayed: Ewentualnie sprawdzic G62

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na normalnej ropie auto odpala jak złoto, natomiast na bioestrze jest czasami problem z porannym rozruchem ( niższa tem. samozapłonu) a jak wypnę czujnik od tem. i świece załączają się na pełen cykl to rozruch natychmiastowy.

powiecie pewnie że jest to argument przeciwko bioestrom, ale niestety do pracy mam niezły kawałek (120 dziennie) no i siłą rzeczy trzeba szukać oszczędności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z cyklu zabawy z vagcom-em opisze dzis jak mozna wydluzyc czas grzania swiec zarowych przydatny podczas trudnego zapalania w zime.Przypominam ze opisane tutaj informacje byly wykonane na podstawie golfa IV (silnik ALH), za jakiekolwiek spalenia,urwania lub katastrofy nie odpowiadam.Zanim zaczniecie cos grzebac w swoich autach prosze dokladnie przeczytac do konca ten material.

1-SELECT

2-01 ENGINE

3-logujemy sie za pomoca kodu 12233

4-adaptacja 10

5-wchodzimy w kanal 12

6-zmieniamy numer w adaptacji na 32768

7- test-zapisz i zamknij

8- wylacz stacyjke i ponownie ja wlacz

9-ponownie wchodzimy w silnik, az do adaptacji powinniscie zobaczyc zmiane w pozycji drugiej gdzie jest zapisany czas grzania swiec

Ten experyment byl przeprowadzony przy temperaturze cieczy chlodzacej 7.2 stopnia

vag-com_gloeispiraal-1.jpg

Pozniej przy tej samej teperaturze zmienilem (tak jak wyzej bylo opisane) wartosc adaptacji na 32700 i czas swiecenia swiec zwiekszyl sie do 2.88 sekundy

vag-com_gloeispiraal-2.jpg

I na koniec zmienilem wartosc w adaptacji na 32650.Czas grzania swiec wynosi teraz 6.61 sekundy

vag-com_gloeispiraal-3.jpg

Oczywiscie ten ostatni wynik jest za duzy, do prawidlowego grzania swiec potrzeba okolo 3 sekund, nie wiecej.Przypominam ze dla kazdego auta wartosci i czasy grzania siwec beda inne, wiec trzeba sobie samemu ustawic odpowiednia wartosc.

Uwaga!!

Dla porownania zrobilem testy przy temperaturze 13.5 stopnia

Dla wartosci adaptacji 32768 gdzie czas grzania swiec wynoscil 1,01 sekundy teraz wynosci 0.00

vag-com_gloeispiraal-4.jpg

A dla wartosci 32650 czas 2,57sekundy

vag-com_gloeispiraal-5.jpg

Wnioski

Jak widzicie czas grzania swiec zarowych nie zalezy tylko od ustawionej wartosci w adaptacji ale rowniez od teperatury zewnetrznej.Czyli jak nam auto zle zapala przy -5 stopniach to w ten dzien musimy ustawic czas grzania swiec na okolo 3 sekundy.

Oczywisice jest wiele przyczyn trudnego zapalnia silnika podczas mrozow.Chcialem jednak zaprezentowac jedno z rozwiazan,ktore moze pomoc, a nie musi.

Tekst przetlumaczylem z holenderskiej strony, nigdy tego nie testowalem, chcialem tylko zebyscie wiedzieli, ze jest taka opcja w programie vag com,a moze komus sie to przyda.

Enjoy

Skopiowane z Forum A3-Club.net

jeżeli ten post jest niezgodny z regulaminem to proszę o usunięcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz dywagujemy tylko na temat możliwości przestawienia temperatury załączania świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z A3 1.9 ktoś tam robił i dało się przeprogramować więc decyzja należy do ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to jest tylko wydłużenie czasu a nie zmieniona temperatura załączania grzania wiec koledze to i tak nie pomoże :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...