[B5 AFN] Jak powinno pracować wisko?
0

    15 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam

    Szukałem na forum, ale nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi :confused4:

    Chodzi mi o ten wentylator:

    http://img4.imageshack.us/img4/1787/wisko.jpg

    Czy on powinien od razu po odpaleniu się kręcić?

    U mnie się kręci od razu nawet na zimnym silniku... Dodam że z dość dużą prędkością...

    Czy przez to może silnik dłużej się nagrzewać? :mysli:

    Proszę o opinie :hi:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Witam

    Szukałem na forum, ale nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi :confused4:

    Chodzi mi o ten wentylator:

    http://img4.imageshack.us/img4/1787/wisko.jpg

    Czy on powinien od razu po odpaleniu się kręcić?

    U mnie się kręci od razu nawet na zimnym silniku... Dodam że z dość dużą prędkością...

    Czy przez to może silnik dłużej się nagrzewać? :mysli:

    Proszę o opinie :hi:

    kręci się od razu...może termostat masz uszkodzony....co pokazuje kanał 49?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Termostat jest ok :) wymieniony w sobotę.

    Na kanale 49 temperatura oscyluje w granicach 87-90*C

    Chodzi o to że trzeba przejechać z 8km żeby wskazówka doszła do 90*C, a to wisko chodzi od początku jak szalone...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Termostat jest ok :) wymieniony w sobotę.

    Na kanale 49 temperatura oscyluje w granicach 87-90*C

    Chodzi o to że trzeba przejechać z 8km żeby wskazówka doszła do 90*C, a to wisko chodzi od początku jak szalone...

    też tak mam i powiem wiecej,że ten typ tak ma :kox:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Wentylator na zgaszonym silniku powinno dać się swobodnie obracać ręką. Po uruchomieniu silnika wentylator obraca się ale dużo wolniej niż obroty silnika dopiero gdy termostat wypuści gorącą wodę do chłodnicy gorące powietrze owiewa wentylator co powoduje jego załączenie słychać wtedy o wiele głośniejszy szum powietrza. wentylator załancza się w zasadzie przy wysokich temperaturach zewnętrznychi gdy np. stoimy w korku. W normalnych warunkach do schłodzenia cieczy w chłodnicy wystarczy jego powolne obracanie się na osi visco a podczas jazdy powietrze wlatujące przez wloty w zderzaku i grill.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kurczę już sam nie wiem... :wallbash:

    Spotkałem się z wypowiedziami że u niektórych to nawet po przejechaniu 3km silnik nagrzewa się do 90*C...

    I teraz zastanawiam się czy to wisko może mam popsute? :mysli:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kurczę już sam nie wiem... :wallbash:

    Spotkałem się z wypowiedziami że u niektórych to nawet po przejechaniu 3km silnik nagrzewa się do 90*C...

    I teraz zastanawiam się czy to wisko może mam popsute? :mysli:

    to zależy od warunków i stylu jazdy. Ja w mieście przy temp zewn ok 15 stopni muszę przejechac około 5-6 kilometów aby 90 na blacie było. Nie piłuję auta na zimnym tylko delikatnie w miarę zanim nie osiągnie przynajmniej 70 stopni. Sprawdź tak jak napisałem powyżej czy da radę pokręcić wentylatorem ręką na wyłączonym silniku albo czy na włączonym da radę go zatrzymać (tylko nie pchaj wtedy tam ręki tylko ostrożnie jakimś patykiem stopniowo próbuj zatrzymać)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Sprawdź tak jak napisałem powyżej czy da radę pokręcić wentylatorem ręką na wyłączonym silniku albo czy na włączonym da radę go zatrzymać (tylko nie pchaj wtedy tam ręki tylko ostrożnie jakimś patykiem stopniowo próbuj zatrzymać)

    Na zimnym wentylator swobodnie się obraca, a na włączonym silniku nie próbowałem szczerze tego zatrzymywać.

    Dość szybko się kręci i boję się żeby tego śmigła nie uszkodzić...

    Ale jutro spróbuje :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Nie chodzi o to, żebyś to zatrzymywał, niech Cię ręka B... broni :mysli: Wyłącz gorący silnik i zobacz jaki wisko ma opór... ;) Jeżeli na zimnym możesz lekko kręcić śmigłem to jest ok. Teraz sprawdź czy na rozgrzanym silniku da się je przekręcić, czy czasem nie spina się na sztywno. Na ciepłym powinno być zapięte ciaśniej ale na tyle lekko aby powietrze było w stanie je hamować - powinno się dać spokojnie przekręcić. Ja kupiłem kiedyś jakieś badziewie na allegro firmy SLR!!<--- uwaga na ten szajs!, i wiatrak mi się rozleciał w drobiazgi w czasie jazdy rozwalając chłodnicę i rozrywając dolot do filtra powietrza.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    musi chodzic, al luzno. a tak na marginesie, to jaka powinna byc temp. na 49? 90 opni? ja mam 83, czyli termostat do wymiany? dodam, ze trzyma mi taka temp, al nagrzewa sie dosc wolno. te kilka stopni moga miec wplyw na temp?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    piotr20997 Witaj :hi:

    Nie patrz na to że ktoś napisał że po 3 km ma 90*C na blacie ,bo ja w to też nie wierzę ,

    przy spokojnej jeździe odpalając po nocy silnik i ruszając zaraz ,to po 3 km u mnie nie pokaże więcej niż 60*C ,a 90*C osiaga dopiero po 7-8km i uważam że jest OK .

    Przed Audi miałem Seata i po wymianie termostatu na nowy Oryginalny też tak mi sie nagrzewał identycznie .

    Oczywiście dużo zależy od stylu jazdy i od terenu .

    Pozdrawiam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Niestet VISCO to delikatna sprawa i można je bardzo łatwo uszkodzić ... np. podczas transportu w niewłaściwy sposób. Sprawdź czy swobodnie obraca się na zimnym na wyłączonym silniku - to najlepszy sposób. Nasze dieselki rozgrzewają się bardzo wolno - taka ich uroda.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Wyłącz gorący silnik i zobacz jaki wisko ma opór... wink Jeżeli na zimnym możesz lekko kręcić śmigłem to jest ok. Teraz sprawdź czy na rozgrzanym silniku da się je przekręcić, czy czasem nie spina się na sztywno. Na ciepłym powinno być zapięte ciaśniej ale na tyle lekko aby powietrze było w stanie je hamować - powinno się dać spokojnie przekręcić.

    Tak jak pisałem wcześniej na zimnym silniku wisko obraca się swobodnie.

    A na rozgrzanym też mogę je bez problemu przekręcić.

    Tak to ma być? :mysli:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Wyłącz gorący silnik i zobacz jaki wisko ma opór... wink Jeżeli na zimnym możesz lekko kręcić śmigłem to jest ok. Teraz sprawdź czy na rozgrzanym silniku da się je przekręcić, czy czasem nie spina się na sztywno. Na ciepłym powinno być zapięte ciaśniej ale na tyle lekko aby powietrze było w stanie je hamować - powinno się dać spokojnie przekręcić.

    Tak jak pisałem wcześniej na zimnym silniku wisko obraca się swobodnie.

    A na rozgrzanym też mogę je bez problemu przekręcić.

    Tak to ma być? :mysli:

    Czyli jest ok.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    :hi:witalski na zimnym silniku delikatni reka powinienes go zatrzymac a jesli niedasz rady to jest zwarty i bedzie sie krecil po osiagnieciu wysokiej temperatury powinien osiagac duze obroty

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    0

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy