Jump to content
0
piotr20997

[B5 AFN] Jak powinno pracować wisko?

Recommended Posts

Witam

Szukałem na forum, ale nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi :confused4:

Chodzi mi o ten wentylator:

http://img4.imageshack.us/img4/1787/wisko.jpg

Czy on powinien od razu po odpaleniu się kręcić?

U mnie się kręci od razu nawet na zimnym silniku... Dodam że z dość dużą prędkością...

Czy przez to może silnik dłużej się nagrzewać? :mysli:

Proszę o opinie :hi:


logoaudi.th.gif49131fce94634066a4fbab4.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Szukałem na forum, ale nie uzyskałem jednoznacznej odpowiedzi :confused4:

Chodzi mi o ten wentylator:

http://img4.imageshack.us/img4/1787/wisko.jpg

Czy on powinien od razu po odpaleniu się kręcić?

U mnie się kręci od razu nawet na zimnym silniku... Dodam że z dość dużą prędkością...

Czy przez to może silnik dłużej się nagrzewać? :mysli:

Proszę o opinie :hi:

kręci się od razu...może termostat masz uszkodzony....co pokazuje kanał 49?

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\O A4 wiemy wszystko....inni mogą nas tylko kopiować\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat jest ok :) wymieniony w sobotę.

Na kanale 49 temperatura oscyluje w granicach 87-90*C

Chodzi o to że trzeba przejechać z 8km żeby wskazówka doszła do 90*C, a to wisko chodzi od początku jak szalone...


logoaudi.th.gif49131fce94634066a4fbab4.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat jest ok :) wymieniony w sobotę.

Na kanale 49 temperatura oscyluje w granicach 87-90*C

Chodzi o to że trzeba przejechać z 8km żeby wskazówka doszła do 90*C, a to wisko chodzi od początku jak szalone...

też tak mam i powiem wiecej,że ten typ tak ma :kox:

\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\O A4 wiemy wszystko....inni mogą nas tylko kopiować\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wentylator na zgaszonym silniku powinno dać się swobodnie obracać ręką. Po uruchomieniu silnika wentylator obraca się ale dużo wolniej niż obroty silnika dopiero gdy termostat wypuści gorącą wodę do chłodnicy gorące powietrze owiewa wentylator co powoduje jego załączenie słychać wtedy o wiele głośniejszy szum powietrza. wentylator załancza się w zasadzie przy wysokich temperaturach zewnętrznychi gdy np. stoimy w korku. W normalnych warunkach do schłodzenia cieczy w chłodnicy wystarczy jego powolne obracanie się na osi visco a podczas jazdy powietrze wlatujące przez wloty w zderzaku i grill.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurczę już sam nie wiem... :wallbash:

Spotkałem się z wypowiedziami że u niektórych to nawet po przejechaniu 3km silnik nagrzewa się do 90*C...

I teraz zastanawiam się czy to wisko może mam popsute? :mysli:


logoaudi.th.gif49131fce94634066a4fbab4.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurczę już sam nie wiem... :wallbash:

Spotkałem się z wypowiedziami że u niektórych to nawet po przejechaniu 3km silnik nagrzewa się do 90*C...

I teraz zastanawiam się czy to wisko może mam popsute? :mysli:

to zależy od warunków i stylu jazdy. Ja w mieście przy temp zewn ok 15 stopni muszę przejechac około 5-6 kilometów aby 90 na blacie było. Nie piłuję auta na zimnym tylko delikatnie w miarę zanim nie osiągnie przynajmniej 70 stopni. Sprawdź tak jak napisałem powyżej czy da radę pokręcić wentylatorem ręką na wyłączonym silniku albo czy na włączonym da radę go zatrzymać (tylko nie pchaj wtedy tam ręki tylko ostrożnie jakimś patykiem stopniowo próbuj zatrzymać)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sprawdź tak jak napisałem powyżej czy da radę pokręcić wentylatorem ręką na wyłączonym silniku albo czy na włączonym da radę go zatrzymać (tylko nie pchaj wtedy tam ręki tylko ostrożnie jakimś patykiem stopniowo próbuj zatrzymać)

Na zimnym wentylator swobodnie się obraca, a na włączonym silniku nie próbowałem szczerze tego zatrzymywać.

Dość szybko się kręci i boję się żeby tego śmigła nie uszkodzić...

Ale jutro spróbuje :)


logoaudi.th.gif49131fce94634066a4fbab4.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie chodzi o to, żebyś to zatrzymywał, niech Cię ręka B... broni :mysli: Wyłącz gorący silnik i zobacz jaki wisko ma opór... ;) Jeżeli na zimnym możesz lekko kręcić śmigłem to jest ok. Teraz sprawdź czy na rozgrzanym silniku da się je przekręcić, czy czasem nie spina się na sztywno. Na ciepłym powinno być zapięte ciaśniej ale na tyle lekko aby powietrze było w stanie je hamować - powinno się dać spokojnie przekręcić. Ja kupiłem kiedyś jakieś badziewie na allegro firmy SLR!!<--- uwaga na ten szajs!, i wiatrak mi się rozleciał w drobiazgi w czasie jazdy rozwalając chłodnicę i rozrywając dolot do filtra powietrza.


Było.jygguyg.jpg Jest.hnec.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

musi chodzic, al luzno. a tak na marginesie, to jaka powinna byc temp. na 49? 90 opni? ja mam 83, czyli termostat do wymiany? dodam, ze trzyma mi taka temp, al nagrzewa sie dosc wolno. te kilka stopni moga miec wplyw na temp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

piotr20997 Witaj :hi:

Nie patrz na to że ktoś napisał że po 3 km ma 90*C na blacie ,bo ja w to też nie wierzę ,

przy spokojnej jeździe odpalając po nocy silnik i ruszając zaraz ,to po 3 km u mnie nie pokaże więcej niż 60*C ,a 90*C osiaga dopiero po 7-8km i uważam że jest OK .

Przed Audi miałem Seata i po wymianie termostatu na nowy Oryginalny też tak mi sie nagrzewał identycznie .

Oczywiście dużo zależy od stylu jazdy i od terenu .

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestet VISCO to delikatna sprawa i można je bardzo łatwo uszkodzić ... np. podczas transportu w niewłaściwy sposób. Sprawdź czy swobodnie obraca się na zimnym na wyłączonym silniku - to najlepszy sposób. Nasze dieselki rozgrzewają się bardzo wolno - taka ich uroda.


BAT Klub member #19<br />

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wyłącz gorący silnik i zobacz jaki wisko ma opór... wink Jeżeli na zimnym możesz lekko kręcić śmigłem to jest ok. Teraz sprawdź czy na rozgrzanym silniku da się je przekręcić, czy czasem nie spina się na sztywno. Na ciepłym powinno być zapięte ciaśniej ale na tyle lekko aby powietrze było w stanie je hamować - powinno się dać spokojnie przekręcić.

Tak jak pisałem wcześniej na zimnym silniku wisko obraca się swobodnie.

A na rozgrzanym też mogę je bez problemu przekręcić.

Tak to ma być? :mysli:


logoaudi.th.gif49131fce94634066a4fbab4.th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wyłącz gorący silnik i zobacz jaki wisko ma opór... wink Jeżeli na zimnym możesz lekko kręcić śmigłem to jest ok. Teraz sprawdź czy na rozgrzanym silniku da się je przekręcić, czy czasem nie spina się na sztywno. Na ciepłym powinno być zapięte ciaśniej ale na tyle lekko aby powietrze było w stanie je hamować - powinno się dać spokojnie przekręcić.

Tak jak pisałem wcześniej na zimnym silniku wisko obraca się swobodnie.

A na rozgrzanym też mogę je bez problemu przekręcić.

Tak to ma być? :mysli:

Czyli jest ok.

Było.jygguyg.jpg Jest.hnec.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:hi:witalski na zimnym silniku delikatni reka powinienes go zatrzymac a jesli niedasz rady to jest zwarty i bedzie sie krecil po osiagnieciu wysokiej temperatury powinien osiagac duze obroty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...