MoKrY Opublikowano 16 Czerwca 2010 Opublikowano 16 Czerwca 2010 komputer pokazuje następujące błędy: VAG-COM Version: Release 303.1 Control Module Part Number: 8D0 907 557 H Component and/or Version: 1,6L R4/2V MOTR AT D01 Software Coding: 04031 Work Shop Code: WSC 00000 5 Faults Found: 00561 - Mixture Adaptation 12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded 00561 - Mixture Adaptation 15-00 - Adaptation Limit (Add) Not Reached 17735 - Knock-Control: Cylinder 3: Regulation Limit Exceeded P1327 - 35-10 - - - Intermittent 17736 - Knock-Control: Cylinder 4: Regulation Limit Exceeded P1328 - 35-10 - - - Intermittent 17734 - Knock-Control: Cylinder 2: Regulation Limit Exceeded P1326 - 35-10 - - - Intermittent -brakuje informacji o 1 błedzie (dzisiaj nie wyskoczył) : knock control dla 1 cylindra Czasami na zimym silniku (z reguły rano), na biegu jałowym czuc lekkie drgania budy. Błedy pojawiaja się zarówno na gazie jak i na benzynie (zazwyczaj po "kick down" ale nie ma konkretnej reguły) Dzisiaj wymieniłem świece, a oto zdjecie starych: Proszę o pomoc, co zrobi aby błędy się nie powtarzały?[br]Dopisany: 18 Wrzesień 2009, 13:34_________________________________________________Wyczyściłem przepustnice, przepływomierz i naprawiłem odme(nieszczelność), a następnie zatankowałem Vpower z shela. błąd mieszanki 561 (add) pojawił sie po 50km, skasowałem od razu po następnych 70km pojawił się błąd spalania stukowego na cylindrze2, też skasowałem 5 km dalej nic sie nie pokazało w błędach. nagrałem obrotomierz: obroty.mov powiedzcie mi czy to są falujące obroty? dodatkowo zauważyłem ze wartości wyuczone w grupie 4 vag są dość nisko display 2 ~-0,98 display 3 ~-1.02 z pewnymi odchyłkami(oscylują kolo1) przed moimi działaniami wartości były na STOPie planuje zając się przewodami podciśnienia, a jak uporam się z tymi błędami to gazownik jakiś dobry na nowa mape Macie jakiś pomysł jak odkręcić zapieczoną sondę lambda? p.s. może mam jakieś logi porobić aby rozjaśnić temat? jeśli tak jakie grupy nie chcę na darmo kasy wydawać.
baraka Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 u mnie to samo falowanie a na dodatek zamula,na polskim vagu jest ciagla linia od sondy lambdy,,takze widocznie padla juz.za niedlugo ja wymienie i mysle ze to pomoze..od czujnika spalania stukowego tez sa same zera na vagu 3.11 chociaz przygazuje..dziwne ze niema bledow od stukowego u mnie,a caly rok te bledy pokazywaly sie..chyba ecu to zignorowal w koncu.czy moze tak byc??
MoKrY Opublikowano 17 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2010 to wykrywanie spalania stukowego to nie taka prosta sprawa:D Knock control is active over the entire engine speed range from a 3 ms engine load upwards. When a 3 ms engine load is exceeded the current values for the ignition timing retardation are displayed. If the load is below this value then the ignition timing retardation is cancelled again. ◆ If there is audible knocking but no retardation of the ignition timing then increase the engine speed to above 3000 rpm for 5 seconds to initiate the knock sensor fault detection (diagnosis). ◆ If the ignition timing retardation value differs greatly from one cylinder to the others then the following faults are possible: - Loose ancillaries - Corrosion on the plug connector - Engine damage (e.g. oil combustion due to a defective piston) ◆ If the ignition timing retardation values for all the cylinders are high, the following faults are possible: - Corrosion at connector - Specified torque (20 Nm) not achieved - Open circuit - Knock sensor defective - Loose ancillaries - Poor fuel quality u mnie na vagu sonda wyglada oki... wartości zmieniają sie od 0,3V do 0,8V na PB a na gazie od 0,1V do 0,8V mam zamiennik sondy lambda ale nie mogę odkręcić tej co aktualnie siedzi tak sie zadomowiła! [br]Dopisany: 17 Czerwiec 2010, 20:03_________________________________________________http://www.bba-reman.com/content.aspx?content=hints_and_tips_audi_idle_speed_problems Wavering idle speed with cold/warm engine.Cause: A smaller vacuum hose branches off from the crankcase ventilation, which is routed as bypass around the throttle valve. Especially in winter the throttle hose and/or the vacuum hose can become clogged and/or iced up with crankcase condense water. Consequently the idle speed wavers by several 100 rpm during the phase of warming up, gradually dying down as the engine heats up. Pulsations in the air inlet hose are possible through the crankcase ventilation. This leads mainly to wavering idle speed with switched on electrical consumers and air conditioning with a warm engine. Models affected: ADP engine 1.6 l Service: Take away the intake hose complete with crankcase ventilation hose and vacuum hose. Clean the throttle hole, 2 mm (4) diameter, and hose of the vacuum (3). Take away the cylinder head cover, put in the new oil splash guard and get rid of the old one - Part No. 06A 103 544 - (unscrewed). Adjust the cylinder head cover and intake hose. Do not lose the O ring and make sure it doesn't lose itself in the neck of the crankcase ventilation hose. A tiny wavering of idle speed by approx. 50 rpm when the vehicle is still rolling and the clutch is pressed down is no cause for concern and is normal. z tego wynika ze to co widać na filmiku:D to nie as falujące obroty:D
basik9634 Opublikowano 17 Czerwca 2010 Opublikowano 17 Czerwca 2010 co do odkręcenia sondy to pikuś trzeba aby posiadać klucz do sondy i troszkę siły i niema bata musi pójść ale jak byś miał padnięto sondę to pierwsze co pewnie byś zauważył to wielkie zużycie paliwa bo to tym sie objawia no i autko jest troszkę zdławione wydech cały będzie czarny w spalinach wiec najpierw dobrze sprawdź czy masz podobne objawy a potem kup org. a co tych spalania stukowego cylindra tez kiedyś mi to wyskoczyło ale błędy skasowałem i sie nie powtarzały
MoKrY Opublikowano 17 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 17 Czerwca 2010 klucz do sondy mam... nie szlo odkręcić przy pomocy przedłużki w postaci rurki;/ spalanie 12l LPG srednio a co do zdławienia to trudno powiedzieć... w końcu to 1.6 tu trudno zauważyć braki mocy bo nigdy nie ma jej za dużo, z drugiej strony turla się dość żwawo.
baraka Opublikowano 18 Czerwca 2010 Opublikowano 18 Czerwca 2010 co do mojego adp to wiem jak sie jezdzilo pare miechow temu a jak jest teraz;/,,tak wogule to zauwazylem cos dziwnego..raz sie dobrze wkreca raz nie..raz go odpale jest ok a raz jest zamula..czy to moze byc sonda??ze czasem sie budzi do zycia??mial juz tak ktos??a co do jej odkrecenia to najlepiej zwalic cala puche z filtrem powietrza,wtedy lepsze pole manewru..i oczywiscie lac duzo wd-40
MoKrY Opublikowano 18 Czerwca 2010 Autor Opublikowano 18 Czerwca 2010 wykręć i obejrzyj ta lambdę... jak czarna to nie za dobrze, można spróbować wyczyścić (nitro potem benzynka ekstrakcyjna potem denaturat... i na koniec można dać izopropylenowy alkohol co by szybciej odparowało ) ale jak na vagu nie ma odczytów to najpierw sprawdź wiązkę jak sprawna to tylko wymiana. U ciebie sterownik przynajmniej sam cie nakierował na lambdę a mój krzyczy ze mieszanka mu nie pasuje a przyczyn może być kilka dlatego szukam kogoś kto byłby wstanie przetestować/zdiagnozować przepływomierz. jutro może zrobię 3 podejście do lambdy... ale obawiam sie ze bez palnika nie uda sie. co do stukowego jeśli błędy biorą się z "d*py" czyli nie słychać ze cos tam zlego sie dzieje w silniku nalezy sie przyjrzec wiazce
pit71 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Opublikowano 18 Czerwca 2010 Miałem kiedyś podobny problem z błędem 00561 - Mixture Adaptation 12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded. Przyznam bardzo długo mnie to męczyło ale dałem rady.W prawdzie mamy inne silniki ale przyczyna może być podobna. Błąd pojawiał się zawsze w momencie przekroczenia wartości zaznaczonej na zdjęciu, u mnie było to 14 -16 %.Teraz trzyma tak jak widać cały czas,błąd się nie pojawia. Wystarczyła kalibracja gazu, ustawienia mapy.
MoKrY Opublikowano 1 Lipca 2010 Autor Opublikowano 1 Lipca 2010 przyczynę pojawienia się tego błędu u siebie tez zrzucam na gaz! po zrobieniu 170km na benzynie się nie pojawił wystarczyło 10 na gazie i pojawia się co chwila muszę tylko jakiegoś fachowca blisko znaleźć dorwałem oscyloskop wiec będę diagnozował niedługo usterki warto usunąć bo paliwa szkoda[br]Dopisany: 20 Czerwiec 2010, 22:50_________________________________________________bład mieszanki juz się nie pojawia a bład spalania stukowego bardzo sporadycznie, ciagle nie moge sie zebrać zeby mu sie przyjrzec:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się