Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Olej w układzie chłodzenia


Amster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Wiem,ze już kiedyś na forum był poruszany wątek dotyczący oleju

w układzie chłodzenia ale postanowiłem go poruszyć jeszcze raz ,

być może ktoś powie coś nowego na ten temat.

W moim silniku 1.9 tdi AFN pojawił się olej w zbiorniczku

wyrównawczym,doszliśmy do wniosku po opisach na forum ,że

najczęściej przyczyną takiego stanu jest nieszczelność chłodiczki oleju,była sprawdzana

na zimno i ogólnie jest szczelna-teraz podgrzewaliśmy ją do 70 st C i jest szczelna,w układzie

chłodzącym ilości tego oleju są niewielkie,dodatkowo nie ma innych objawów

takich jak bąbelki powietrza-czyli teoretycznie wykluczamy uszczelkę pod głowicą chyba ,że.......

właśnie-jeśli ktoś miał taki przypadek ,że uszczelka pod głowicą była uszkodzona

a do płynu chłodzącego dostawał się tylko olej bez spalin to prosze o opis-

w takiej sytuacji podjął bym sie zrzucenia głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to możliwe,może to dopiero sam początek .Obserwuj czy ilość oleju w płynie się nie zwiększa. Mi to wygląda na uszczelke pod głowice skoro chłodniczka została wyeliminowana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objaw, z tego co opisujesz dość nietypowy, skoro wykluczyłeś chłodnicę oleju to praktycznie wiąże nam to ręce, pozostaje jeszcze chłodnica recyrkulacji spalin ale to też wiązałoby się raczej z płynem chłodzącym niż z olejem i (pod warunkiem, że miałbyś skrzynię automatyczną), zdaje sobie sprawę, że decyzja o zdjęciu głowicy nie jest łatwa, mam podobny problem, którego rozwiązania również spodziewam się po zdjęciu głowicy mimo, iż nic nie wskazuje na uszczelkę pod nią. Koszt będzie nie mały, zwłaszcza przy moim budżecie rodzinnym ale cóż, nie pozostaje mi nic innego. Szczerze powiem, że nie spotkałem się z przedostawaniem oleju do płynu chłodzącego i odwrotnie bez padniętej uszczelki na kanale wodnym przy cylindrze - na swoim i Twoim przykładzie jednak jestem zdania, że nic co ludzkie nie jest nam obce więc zarówno Ty jak i ja nie będę w stanie zdiagnozować usterki bez zdjęcia głowicy mimo sprawnej uszczelki pod nią -koszt nie jest mały ale możliwości wyboru nie mamy zbyt wiele. Powiem jeszcze, że przy moim problemie mechanicy rozkładają ręce - ja też ale cóż poradzić. Chętnie wysłuchałbym pomyślnego zakończenia obydwu usterek ale chyba nie czas na to. Oby Ci się kolego powiodło czego i sobie życzę. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok temu miałem identyczny problem: olej w układzie chłodzenia ale żadnego wzrostu ciśnienia w układzie,twardnięcia węzy i pęcherzyków powietrza.Poprostu cały zbiorniczek wyrównawczy uwalony tłustym szlamem. Po krótkich przemyśleniach i analizie tematów na forum postanowiłem najpierw zacząć od łatwiejszej do wyeliminowania możliwej przyczyny i wymieniłem chłodniczkę oleju.Diagnoza okazała się n szczęście trafna i od tamtego czasu żadnej nawet pojedynczej tłustej plamki w zbiorniczku. Oczywiście po wymianie chłodniczki przeprowadziłem dwukrotne gruntowne płukanie układu chłodzenia.Przyczyna pojawienia się wody w oleju lub na odwrót może być przyczyną dość trudnej do zlokalizowania usterki:

1. chłodniczka oleju

2.uszczelka głowicy

3.pęknięta lub krzywa głowica

4.pęknięty lub krzywy blok silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...