Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Nie można uruchomić zimnego silnika


jokerrrrrr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Takie mam pytanko auto nie pali na zimnym silzniu, na cieplym jest ok. Oddalem auto do mechanika zaczelismy od wymiany rozrzadu ustawieniu kata wtrysku wymiane swiec i przekaznika, niestety nic nie dalo. Teraz mechanik mi dzwoni i mowi ze jakiś czujnik jeszcze trzeba wymienic. Jakis czujnik ktory "odpowiada za grzanie swiec i dawkowanie paliwa" dokladnie slowa mechanika. czy moze mi ktos torche temat naswietlic co to jest za czujnik konkretnie i czy moze to byc powod??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sądzę aby G62 był winą niemożności odpalenia zimnego silnika, dla pewności sam możesz odłączyć od niego wtyczkę i sprawdzić czy wtedy zimny silnik odpali, czujnik znajduje się w miejscu wskazanym na poniższym foto :

d1f36c49c501d311m.jpg23c5c52afccca7e2m.jpg

u Ciebie będzie go zasłaniała rura powietrza doładowanego idąca do kolektora ssącego, na poniższym foto widać jego niebieską wtyczkę po lewej stronie zaworu N18 pod tą właśnie rurą :

4fa1b05195ca8fb5m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemano

mam podobny problem zanim wbijesz sie w koszta paru zloty podepnij od kogos innego czujnik.

umnie sprawa wyglada podobnei zimny silnik nie pali jak tylko odepne czujnik komputer grzeje swiece i autko odpala jak nowe z salonu.

ja wymienilem czujnik kompletny rozrzad wszydkie napinacze i paski przy wymianie siadly rurki od chlodnicy oleju bo automat, wydalem 1500 zl i usterka nie zostala usunieta.

zrobilem vagiem logi zamiescilem na forum i niestety wszyscy mechanicy rozkladaja rece bo nie wiedza co jest.

boje sie wstawiac do innych warsztatow auto bo bylo juz w 3 bo kazdy kroi za diagnowe a skutkow jak nie bylo tak niema.

jak znajdziesz jakies rozwiazanie problemu daj znac

a tak na marginesie zobacz jaka jest temperatura powietrza i vagiem sie podepnij i zobacz jaka temp pokazuje czujnik jak roznica jest w 5° to wymiana czujnika ci nic nieda.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztomel powiedz mi jak się nazywa ta część w której jest zamontowany ten czujnik bo cieknie mi z tej części płyn i chcę to wymienić. Podobno są dwa rodzaje i jak byś coś powiedział na ten temat to będę wdzięczny. Silnik 1Z.

Ja też mam problem z odpaleniem z rana, muszę kręcić kilka razy za nim odpali, w ciągu dnia też to samo, bo auto stoi kilka godzin. Jak odpali i zgaszę go za raz to drugi rozruch jest już ok, pali od kopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

część w której jest zamontowany ten czujnik bo cieknie mi z tej części płyn

jest to króciec wodny głowicy lub kołnierz (nazwa z ETKI), dla Twojego silnika ma on nr 028 121 132 a jeśli cieknie Ci pomiędzy tym króćcem a głowicą silnika to jest tam pierścień uszczelniający o nr 037 121 687 o wymiarach 36x3,15.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siemano

mam podobny problem zanim wbijesz sie w koszta paru zloty podepnij od kogos innego czujnik.

umnie sprawa wyglada podobnei zimny silnik nie pali jak tylko odepne czujnik komputer grzeje swiece i autko odpala jak nowe z salonu.

ja wymienilem czujnik kompletny rozrzad wszydkie napinacze i paski przy wymianie siadly rurki od chlodnicy oleju bo automat, wydalem 1500 zl i usterka nie zostala usunieta.

zrobilem vagiem logi zamiescilem na forum i niestety wszyscy mechanicy rozkladaja rece bo nie wiedza co jest.

boje sie wstawiac do innych warsztatow auto bo bylo juz w 3 bo kazdy kroi za diagnowe a skutkow jak nie bylo tak niema.

jak znajdziesz jakies rozwiazanie problemu daj znac

a tak na marginesie zobacz jaka jest temperatura powietrza i vagiem sie podepnij i zobacz jaka temp pokazuje czujnik jak roznica jest w 5° to wymiana czujnika ci nic nieda.

pozdrawiam

No ja mam identycznie jak odpinam ten czujnik swiece sie podgrzewaja i pali bez problemu. Ma ktos moze pomysl? Juz mam powymieniane praktycznie wszystko swiece rozrzad aku i nie wiem co dalej robic z tym fantem. Ma ktos moze pomysl jakis?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj przyczyny w tym czujniku coś jest z nim nie tak skoro po odłączeniu go silnik zapala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do ilosci rodzaji czujnika to jest ich z 5 jak sie nie myle sa one firmy VDO z bialym niebieskim zoltym zielonym i czarnym kolnierzem.

bylem u elektryka podlanczalismy 15 sztuk na kazdym to samo.

wina nie lezy w czujniku.

mi powiedziano ze lezy wina w kompresji ale na chlopski rozum to bzdura.

mowia ze jak silnik rozgrzany to metal jest rozdety i niema przedmuchow, ale jak odepne czujnik "silnik zimny" grzeja swiece bo komputer dostaje sygnal ze jest -2° na dworzu i odpala bez problemu. a swiece nie sa w stanie zagrzac przez 3 sekundy bloku silnika do takiej temperatury ze rozdecie uszczelnia przedmuchy wiec jest to pzdura totalna ze wina lezy po stronie kompresji.

jeden fachowiec zekl ze moze byc to uklad elektroniczny w pompie ktory potrafi czasem sie przepalic poniewaz jest chlodzony paliwem.

ale jak by tak bylo to nie palil by przy zagrzanych swiecach ?? bo z tego co mi wiadmo dawka startowa jest taka sama czy +16° czy tez -10° bo powietrze w komorze jest itak podgrzane swiecami, ale moge sie mylic.

a takie zapytanie na marginesie, jak odpalacie autko to macie czasem strzal pozadnej chmury z wydechu ??.

zapodalem podobny temat zrobilem rowniez logi statyczne jak macie czas zerknijcie na moj temat.

jak tylko cos sie dowiem bede informowal w srode wioze auto do niemiec do serwisu bo unas w kraju kazda diagnoza to 100 do 150 zl a przyczyna jak nie bylo tak niema.

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macko jest chmura. Przy odpietym kabelku jak zapala od razu to az tak sie nie rzuca w oczy to ale jak jest podpiety i go krece namiętnie to wtedy wyraznie widac ze strasznie kopci na bialo bodajrze. Jak wrocisz z tych niemców to daj znac co ustalili zani zachodni sasiedzi;) w koncu to jest ich wymysl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

część w której jest zamontowany ten czujnik bo cieknie mi z tej części płyn

jest to króciec wodny głowicy lub kołnierz (nazwa z ETKI), dla Twojego silnika ma on nr 028 121 132 a jeśli cieknie Ci pomiędzy tym króćcem a głowicą silnika to jest tam pierścień uszczelniający o nr 037 121 687 o wymiarach 36x3,15.

Dzięki stary za pomoc :drinks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztomel a ty jak to widzisz??

skoro rozrząd i kąt wtrysku ustawiony jest prawidłowo a przy odłączonym czujniku G62 zimny silnik odpala a w innym przypadku pozostawia kłęby białego dymu to raczej przyczyn trzeba szukać gdzieś indziej, myślę że kompresja ma tu jednak duże znaczenie a dlaczego - dlatego, że przy znacznym jej spadku są problemy z wytworzeniem odpowiedniej do zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej temperatury na skutek słabszego ciśnienia powietrza w cylindrze podczas suwu sprężania, odłączenie czujnika G62 przy obecnych temperaturach otoczenia powoduje wymuszenie grzania świec żarowych co sprawia, że mimo małej temperatury słabiej sprężonego powietrza niezbędnej do zapłonu mieszanki, dogrzana świecami mieszanka zapala się, te kłęby białego dymu to niespalona ropa więc mechanik może mieć rację,

nie ma jednak racji mechanik, który wysunął teorię o przepalonym układzie elektronicznym w pompie wtryskowej gdyż ten akurat objaw dotyczy przepalającego się tranzystora w pompach wtryskowych VP44 z umieszczonym na nich sterownikiem elektronicznym i tam faktycznie przy braku paliwa, które chłodzi i smaruje pompę dochodzi do przepalania się tranzystora.

Wracając do kwestii kompresji to tylko jednorazowe podgrzanie świec żarowych podczas rozruchu umożliwia zapłon mieszanki a potem nawet przy zgaszeniu silnika po kilku sekundach od jego uruchomienia z odłączonym G62 temperatura silnika (mimo, iż pracował kilka sekund) umożliwia już prawidłowy rozruch.

Oczywiście zdaję sobie sprawę, że jest to tylko moja teoria, z którą nie musicie się zgadzać ale niech ktoś poda wtedy bardziej wiarygodną i logiczną.

Na marginesie dodam, że warto jeszcze sprawdzić Vagiem ewentualne zapisane błędy oraz sprawdzić przed rozruchem zimnego silnika wskazania temperatury płynu chłodzącego w 01 Engine, grupa 007, pole 4 oraz temperaturę paliwa w polu 1.

Warto sprawdzić kompresję u mechanika ale należy pamiętać aby silnik postał u niego najlepiej przez noc przed pomiarem - ja w takim przypadku zacząłbym od tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostalem jeszcze 2 wskazowki dzis rano ktorych nie mialem czasu jeszcze sprawdzic.

1- akumulator daje za male napiecie startowe na zimny silnik, ponoc rozrisznik dlatego za wolno go kreci "jest to ponoc na wlasne ucho nie wyczuwalne ze wolniej kreci"

2- czujnik obrotow silnika G28

jak wroce do domu bede dzialal, a kolega po sprawdzeniu kompresji niech da znac.

a pomyslal ktos moze o wtryskach juz ?? bo jak chmura nie spalonej ropy leci to moze jeden z wtryskow albo i wiecej leja ? co specjalisci na ta teorie ?

tu sa jeszcze moje logi statyczne moze ktos zerknie na to okiem lub tez zrobimy jakies porownanie.

www.republika.pl/mackoa4/000.xls

www.republika.pl/mackoa4/003.xls

www.republika.pl/mackoa4/004.xls

www.republika.pl/mackoa4/011.xls

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do akumulatora to chyba nie jest to bo ja przelozylem inny aku z passka 2006 i jest tak samonie mialem pod reka zadnego miernika zeby sprawdzic jakie tam napiecie daje. Co do sprawdzenia kompresji do dopiero pojecony mi mechanik ma czas w czwartek wiec trzebaby sie uzbroic w cierpliwość moze MACKO ty w miedzy czasie cos odkryjesz:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto jedzie w srode do niemiec do vweja bede informowal na bierzaco.

umnie przyczyna byla jeszcze taka ze jadac 40 na godzine po wiosce auto mi zgaslo i juz nie odpalilo.

w warsztacie odpieli wlasnie czujnik po 5h szukaniu i zapalil na starym rozrzadzie i na starych rolkach napinaczach i paskach.

powiedzieli ze przestawil sie kat wtrysku w pompie i rozrzad niby juz lichy bo wsumie z 50 60 tys mial najechane po wymianie wszysdkich czesci niestety autko zimne nie pali.

przyczyna mogla lezec w braku paliwa bo licznik jaki kupilem z allegro mogl zle pokazywac stan ropy w baku, no ale po zalaniu baku ropa tez nie odpalil dopiero po

zdpieciu czujnika.

i teraz nie wiadomo wkoncu co bylo przyczyna czujnik cos innego czy brak ropy czyli jednym slowem abrakadabra.

pozdr.

[br]Dopisany: 28 Wrzesień 2009, 13:03_________________________________________________UWAGA

problem rozwiazany.

ustawili rozrzad na nowo i pompe zdejmujac jedynie pokrywe od klawiatory trwalo to 30 minut i kosztowalo 0 zl czy euro :)

po wystudzeniu auta wsadzam kluczyk i odrazu krece nie czekajac na swiece i odpala jak benzynka nie potrzeba nawet pol obrotu silnika.

wiec kolego oszczedz kase na mierzeniu kompresji. jak pali bez czujnika to mieszanka sie nie zgadza tak mi wytlumaczyli. a ze sie nie znam to musze w to uwierzyc.

brak kompresji mozna w bardzi latwy sposob mi powiedzieli sprawdzic wyjmujesz bagnecik zakladasz maly balonik albo palcem przytykasz i odpalasz silnik zimny, jak sie pompuje to znaczy ze kompresja ucieka jak nie dzieje sie nic to znaczy ze wszydko gra, jest to wiadomo metoda pi razy dzwi nic manometru nie zastapi.

aha i jeszcze jedno mijaj z daleka warsztaty co ustawiaja pompe metoda na zegar. !!! robilo sie to w golfach I i II z 82 roku :)

dzieki wszydkim za rady :hi:

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mijaj z daleka warsztaty co ustawiaja pompe metoda na zegar. !!! robilo sie to w golfach I i II z 82 roku :)

czyli miałeś źle ustawiony kąt wyprzedzenia tłoczenia na pompie wtryskowej i tu był pies pogrzebany bo był maksymalnie opóźniony i dlatego zimny silnik nie startował, pokrywę zaworów zdejmowali bo wkładali liniał pod wałek rozrządu podczas sprawdzania poprawności ustawienia rozrządu - morał z tego taki :

nie wierz mechanikom, że jak ustawią rozrząd i kąt wtrysku to będzie to zrobione fachowo bo inni biorą to potem za pewnik i przyczyny usterki szukają gdzie indziej :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...