Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AVG] Proszę o ocenę logów - twarda praca i telepanie budą na jałowym biegu


tom2009

Rekomendowane odpowiedzi

zmniejszenie [zwiekszenie]dawki spowoduje ze auto bedzie sie delikatnie lepiej zbierac z dolu ... [roznie to ludzie odczuwaja inni mniej inni bardziej].

zostaw tak jak jest ... jest dobrze ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmniejszenie [zwiekszenie]dawki spowoduje ze auto bedzie sie delikatnie lepiej zbierac z dolu ... [roznie to ludzie odczuwaja inni mniej inni bardziej].

zostaw tak jak jest ... jest dobrze ...

ok no chyba że znajdę kogoś kto mi pomorze to przestawić ... Jestem ciekawy ....[br]Dopisany: 08 Październik 2009, 08:15_________________________________________________

-kierownice w turbo przycinaja sie

A tak przy okazji drążąc temat. Na, którym logu jest to widoczne, że kierownice się przycinają i co można z tym zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

011 ...

pojezdzic bardziej dynamicznie w calym zakresie obrotow ....

Na dynamicznym - chwilowe zmniejszenie doładowania w przedostatniej kolumnie ? czy na statycznym logu ? [br]Dopisany: 08 Październik 2009, 08:23_________________________________________________

wyglada na to ze statyczny kat wtrysku masz mocno opozniony stad twarda praca ... ale wklej jeszcze raz 000 Basic Settings ...

-termostat do wymiany

-dawka na wolnych niska

-kierownice w turbo przycinaja sie

-lmm do przeczyszczenia

-katalizator do wywalenia

drżenie możne być wywołane plecionka przy turbo-wydech...

Witam

Wszystko co było w powyższych zaleceniach wykonałem. Logi wrzucę jak zrobię bo na razie zimno ślisko. Auto się nagrzewa do 93 stopni a wymiana plecionki i wywalenie kata pomogło w drrzebiu na wolnych obrotach - chodziarz delikatnie czuję w samochodzie że silnik pracuje i SŁYSZĘ !!. Po wywaleniu kata i wstawieniu zamiennika z allegro zauwazyłem pewnie niepokojący objaw tzn. świst turbiny na biegu jałowym - czy to normalne ??? Do czego dążę ? A mianowicie wyczytałem, nieszczelność po między blokiem a kolektorem ssacym może dawać objaw w postaci właśnie świstu turbiny i głośniejszej pracy motoru szczególnie na zimnym silniku co ma u mnie miejsce. Zerknijcie na to foto:

9bc64a06e6b147b5med.jpg

48c233add41452b5med.jpg

50ed1b53e3367df0med.jpg

Czy to możne być przedmuch z pod kolektora ssącego czy raczej uszczelka pod klawiaturą ? Na rogu kolektora zaczyna się zbierać taka czarna maź po prawej stronie kolektora. Już wiem dlaczego silniczek był wymyty przed zakupem ....

[br]Dopisany: 16 Grudzień 2009, 11:20_________________________________________________Chłopaki nikt nie podpowie czy to z pod kolektora czy z uszczelki pod pokrywą zaworów ? Jakie jest wasze zdanie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze i spod kolektora ... [malo prawdopodobne]

na razie wyczysc i zobacz czy szybko syf sie pojawi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Syf jest zaschnięty, równie dobrze tom2009 mógł rozlać trochę oleju przy wymianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie rozlałem bo nic nie wlewałem od zmiany oleju a już przed wymianą zauważyłem że coś jest nie tak i na wymianie wyczyściłem. To co widać to jest po jakichś 6 tyś od momentu zakupu auta. Wdziałem też czasami taką grubą sadzę na pokrywie zaworów. Na pewno to jest wyciek tylko sąd ? Czy z pod uszczelki pod klawiaturą by aż tak dmuchało na kolektor ? Zastanawiam się którą pierwsze uszczelkę wymienić. Na ostatniej fotce u góry kolektora widać jakieś uderzenie młotkiem ... albo czymś ciężkim. Może coś już było dłubane przy tym kolektorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może po prostu odkręć kolektor i sprawdź czy nie było gdzieś przedmuchów, przy okazji sobie go wyczyścisz wewnątrz bo pewnie nieźle syfu się odłożyło :wink4: z tym nie ma dużo roboty a rozwiejesz wątpliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może po prostu odkręć kolektor i sprawdź czy nie było gdzieś przedmuchów, przy okazji sobie go wyczyścisz wewnątrz bo pewnie nieźle syfu się odłożyło :wink4: z tym nie ma dużo roboty a rozwiejesz wątpliwości

przy okazji zaloz nowe uszczelki... i bedzie lalka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zmienię uszczelkę i pooglądam ten kolektor. Dam fotki do posta jak sprawa wygląda ale to pewnie dopiero jak się ciepło zrobi :) [br]Dopisany: 19 Grudzień 2009, 19:31_________________________________________________

może po prostu odkręć kolektor i sprawdź czy nie było gdzieś przedmuchów, przy okazji sobie go wyczyścisz wewnątrz bo pewnie nieźle syfu się odłożyło :wink4: z tym nie ma dużo roboty a rozwiejesz wątpliwości

Uszczelka pod kolektorem ssącym wymieniona. Stara była ok i raczej przedmuchów pod tym kolektorem nie było. Obejrzałem tez z bliska kolektor wydechowy i też chyba z nim wszystko ok. No nic zobaczymy czy się wyciek pojawi a jak się pojawi to zmienię uszczelkę pod pokrywą zaworów. Zaskoczyło mnie to że kolektor nie był zawalony bardzo syfem. Logi zrobię jak się asfalt czarny zrobi bo teraz to trochę ciężko no chyba że na śniegu na ręcznym ???? Ciekawe czy były by miarodajne. A wracając do mojego problemu to silnika dalej głośno i twardo pracuje ......[br]Dopisany: 28 Grudzień 2009, 15:27_________________________________________________Witam

No więc Panowie zrobiłem dzisiaj nowe logi po:

- ustawieniu kąta wtrysku

- wywaleniu kata i wymianie plecionki - drgania trochę ustały ale jeszcze poduszki mam podejrzane

- wymianie termostatu

-zmianie dawki na biegu jałowym na tyle ile da się w vag-u

- wymiana uszczelki i czyszczenie kolektora ssącego - olej jednak cieknie z uszczelki pod pokrywą zaworów.

Objawy:

- w dalszym ciągu twarda i głośniejsza praca silnika !!!!!

- czasami jak by auto ciężej rozpędzić powyżej 100 km, jest takie przymulone i mniej elastyczne !! Zaznaczam że nie cały czas co jest dziwne !!

Proszę o ocenę poniższych logów i informację co jeszcze mogę zrobić w mojej sprawie ? Zastanawiam się jeszcze nad nastawnikiem pompy ??

Dynamiczne:

3df236688cfe15abmed.jpg

26f301b9bf448725med.jpg

468154430c23e942med.jpg

b07d987a775cb529med.jpg

bd7895829288f904med.jpg

0605cc61df51171cmed.jpg

6b3aa204a8292835med.jpg

Statyczne:

0cd3af25eadc5ed4med.jpg

e1ced5631523c275med.jpg

bb368421f16e355amed.jpg

17fcaa1f4d2b4775med.jpg

a5cc34177a3a7228med.jpg

067f1a0e268c4294med.jpg

691bebecefffa810med.jpg

Statyczne BS:

1584e4759a078379med.jpg

37edb621ff2cd15b.jpg

5503aeda70fcbfae.jpg

Brak 011 BS bo dopiero teraz się zorientowałem że nie zrobiłem.

[br]Dopisany: 16 Styczeń 2010, 20:12_________________________________________________

zostaw to 4.8 ... zeby zejsc nizej [wyzej] musialbys puknac nastawnik ... szkoda zachodu ...

Kurde było 4,8 a teraz jest 5,4 jak na początku.... dziwne[br]Dopisany: 16 Styczeń 2010, 20:21_________________________________________________No jak chłopaki zerknie ktoś fachowym okiem na te moje logi ??? Będę bardzo wdzięczny za uwagę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo,Ok,zastanawiam sie nad przeplywka(dla mnie troche podpada,ale nie mocno).Dawke mozna zwiekszyc.Choc ja sobie na 6.2 ustawilem i ma powera.Kat wtrysku ok,Termostat ok.Głośna praca moze popychacze ci zaczynaja grac??Kondycja silnika bardzo dobra,widac po grupie 013(korekcje)

zostaw to 4.8 ... zeby zejsc nizej [wyzej] musialbys puknac nastawnik ... szkoda zachodu ...

Jakiego zachodu??

Przeciez ustawienie kata wtrysku jest duzo trudniejsze.Dawka paliwa to 5min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo,Ok,zastanawiam sie nad przeplywka(dla mnie troche podpada,ale nie mocno).Dawke mozna zwiekszyc.Choc ja sobie na 6.2 ustawilem i ma powera.Kat wtrysku ok,Termostat ok.Głośna praca moze popychacze ci zaczynaja grac??Kondycja silnika bardzo dobra,widac po grupie 013(korekcje)

zostaw to 4.8 ... zeby zejsc nizej [wyzej] musialbys puknac nastawnik ... szkoda zachodu ...

Jakiego zachodu??

Przeciez ustawienie kata wtrysku jest duzo trudniejsze.Dawka paliwa to 5min.

Mi też się wydaje że coś jest nie tak z tą przepływką i chyba kierownice nadal się zacinają jak chłopaki wcześniej pisali przed wycięciem kata ale niech się fachowcy wypowiedzą. Czasami wydaje mi się że auto jest mało elastyczne i słabo się rozpędza i tak ciężko się jeździ. Co do zmiany dawki paliwa to vagiem więcej się nie da ale co jest dziwne ustawiłem na 4,8 jakiś czas temu z 5,4 i znów jest 5,4 !!! Tak jak by się sama ta dawka na biegu jałowym przestawiła no chyba że to dlatego że na polu jest zimno i jest wyższa dawka. Poniższej daje jeszcze raz logi dynamiczne wrzucone do Vaglog i proszę jeszcze innych o zerknięcie na turbo i przepływkę:

Logi dynamiczne:

Log 000

Log 001

Log 003

Log 004

Log 008

Log 010

Log 011

Mam pytanko. Jak powinien wyglądać prawie idealny log 011 dynamiczny ? Czy wartość aktualna powinna być taka sama jak zadana czy lekko większa i od jakich obrotów powinno się osiągać taką wartość w zdrowej turbinie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specified map(zadane cisnienie) musi sie pokrywac actual map(aktualne cisnienie).Ale turbo jest ok,mozesz mu troche dac po garach.Przeplywka tnie dawki przy wyzszych obrotach.Mozna jezdzic jeszcze.U ciebie turbo powinno pompowac 0,9bara.Czyli 1.9 odjac cisnienie atmosferyczne-1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale turbo jest ok,mozesz mu troche dac po garach.Przeplywka tnie dawki przy wyzszych obrotach.

Gdzie Ty widzisz te ciete dawki ? Bo ja ich jakos nie widze :wink4:

Turbo baardzo OK.

Faktycznie minimalnie pozniej sie budzi ale nie ma tragedii - lac gnojówke i ognia. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale turbo jest ok,mozesz mu troche dac po garach.Przeplywka tnie dawki przy wyzszych obrotach.

Gdzie Ty widzisz te ciete dawki ? Bo ja ich jakos nie widze :wink4:

nie jestes sam ... :naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ok i dziękuję wszystkim za poświęconą uwagę. teraz zajmę się to głośniejszą pracą silnika. W pierwszej kolejności za jakiś wypłuczę silnik i zmienię olej z castrola na mobil 10W30 (golf na mobilu mi ciszej chodził) i zobaczę może będzie jakaś różnica. No a potem zmienię rozrząd bo już czas na niego pomału nadchodzi. Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam all.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem ze nie mocno tylko delikatnie.Widac po logu 000

nic nie przycina ... rzeczywista dawka jest taka jak byc powinna .... !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki jak się edytuje temat postu ? Bo chciałbym zmienić i nie mogę ?? [br]Dopisany: 19 Marzec 2010, 16:58_________________________________________________Mam pytanko. Czy praca silnika może zalezeć od tmp. powietrza ?? Wydaje mi się że jak temp. na polu przekroczy 15 stopni to silnik ciszej i trochę łagodniej - miękko mi pracuje niż normalnie. A borykam się z tym tematem oddawana i nie mogę dojść co jest grane. Czy jakiś czujnik temperatury może to powodować ?? Filtr powietrza był wymieniany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...