Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Problem z licznikiem Jager 1/2 Fis (film)


baltazar645

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Naczytałem się już ile tylko można szukałem na stronach niemieckich i angielskich jedyne co znalazlem to że problem występuje dość często w tych licznika rano gdy jest chłodniej szaleje wszystko co tylko możliwe licznik to 1/2 fis nieszczęsny Jager może ktoś podpowie jeśli to zimny lut to gdzie mam grzać licznik rozbierałem jest tam podwójna płytka drukowana wszystko w technologi smd bardzo delikatne.

Wszystkie wskazówki bedą cenne.

Pozdrawiam

Link do filmu

http://www.youtube.com/watch?gl=DE&hl=de&v=4Dk53DlxvBg

[br]Dopisany: 29 Wrzesień 2009, 12:25_________________________________________________Dodam jeszcze z Vag nie pokazuje żadnych błędów....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:) ja mam podobny problem tylko oznaki delikatniejsze.mi szwankuje wskażnik temperatury płynu z rana pokazuje 70c a na rozgrzanym silniku 120,115 c.i pali się kontrolka ostrzegawcza,a drugie oznaki to wskażnik paliwa szwankuje jak nic jak mam mniej niż pół zbiornika opada i wraca.dziwi mnie ze jak go potraktuje z ręki to nieraz mam spokój na jakiś czas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nic nowego tak jak myślałem całe forum przewaliłem i to nie jedne mam tylko wątpliwość bo wylutować i wlutować to sobie poradze tylko problem może być z zaprogramowaniem czy ten procesor to w nim jest cały wsad czy on jest tylko wykonawcą steruje silnikami i zasilaniem chodzi mi o to czy bede musiał mu wgrać wsad od nowa taki procesor znalazłem na allegro za 40 zł na diag u za 79???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Niestety nie jest to problem z procesorem ale z zasilaniem,

mam taki sam licznik i już wymieniałem procesor, po wymianie wszystko było ok, a objawy zepsutego procesora to np wędrująca wskazówka poziomu paliwa, lub temperatury, nawet po włączeniu zapłonu, na postoju

Tak więc kolego nie słuchaj że jest to problem z procesorem.

widać na filmie wyraźne braki zasilania i przeskoki, jeden kolega rozwiązał to przez zmianę tranzystora ( szkoda ale nie chce napisać którego)

Ja jestem aktualnie na etapie wymiany tranzystora jeśli to ten napiszę i pomogę będę go zmieniał w tym tygodniu

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to będę wdzięczny za wszelkie wskazówki ponieważ ponownie przymierzam się do rozebrania licznika i do podgrzania procka, u mnie jest jeszcze również taki objaw jeśli wskazówka mi czasem się przestawi po rozgrzaniu licznika tzn. np obrotomierz zaczyna się od 200o tyś obr, wyłączę stacyjkę, wracam do samochodu patrze a wskazówka jest już w innym miejscu czase zeruje się łądnie a czasem staje sobie gdzie chce, u mnie również występuje wędrowanie wskazówki paliwa raz jest cały czas pełna a raz wskaźnik działa poprawnie, dzwoniłem ostatnio do fachmana który to naprawia i mówi że to procek, powiedział mi nawet że kilka naprawił na szybko właśnie poprzez podgrzanie procesora i o dziwo działało, zdradził również patenty chłopaków którzy cudują i zakładają jakieś mini grzałki na procesor które podgrzewają go do optymalnej temperatury pracy tj. ok 50 stopni..znalzłem w warszawie taki procesor kosztuje 79 zł dodatkowo zajmują się programowanie czyli wysyłąm im swój oni kopiują mi cały eprom i flash i odsyłają cena programowania to 50 zł, przekopałem już chyba wszystkie fora na ten temat i wszyscy mówią że to procek aha i jeszcze jedno problem występuję nie tylko w audi ale także w vito, renówkach itp, jest również taka możliwość że wymieniłeś na procesor z defektem czyli jakiś leżak magazynowy który ma tą wadę i może dlatego nic to nie pomogło, zamówiłem na allegro hot aira czekam aż dojdzie i bedę grzał gość w serwisie powiedział że grzać długo temp 150 - 200 stopni. Czekam na wyniki wymiany tranzystora, pozdrawiam[br]Dopisany: 06 Październik 2009, 17:24_________________________________________________A jeśli chodzi o tranzystor to czytałem gdzieś na forach że ludzie rzeczywiście wymieniali ale to były wszystko starsze liczniki bez cyfrowego zegara......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak tam panowie sprawa z tym tranzystorkiem???? bo mnie ten licznik już wk.......... jak pokarze ze mam 110 c to klima mi nie działa i ostrzega ze płyn się gotuję........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja czekam, aż kolega afaberr napisze co i jak z tym tranzystorem dzisiaj dostałem hot aira i chyba w następnym tygodniu będę dogrzewał procek, a jeśli to nie zda egzmainu to chyba wyśle procek do autodiaga do warszawy i poprostu wymienie go na nowy.....a wskaźnik paliwa rano tak mocno stuka o ograniczenie że niedługo może się coś wyrwać.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak go przegrzejecie to będzie dopiero wtedy :thumbdown: bo nikt wam za darmo nie da wsadu do niego. Procki te po długim grzaniu po prostu pękają, ale jak to się mówi jest ryzyko jest zabawa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

afaberr czym grzałeś ten procesor i jak długo bo jak grzałeś suszarą do włosów to szkoda czasu trzeba hot airem, natomiast jeśli chodzi o wsad to możesz go zgrać vag tacho, ale to jeszcze nie wszystko jak nie masz programatora to nie zaprogramujesz tego procka i go poprostu nie uruchomisz fachowcy mają podstawke i programator i wiedze, ktora jest kluczem do wszystkiego, więc zostaje chyba tylko usluga fachowca afaberr może spisałeś wszystko to co jest napisane na procesorze to może bys podał czy to napewno MC68HC908AZ60, a i powiedz mi jeszcze bo w sumie do połowy rozebrałem raz już licznik ale nie chciałem rozbierać go całego, procesor jest na plycie od strony wskazówek i trzeba zdejmować tarcze czy od tyłu po zdjęciu tylnej obudowy...miałem problem z tymi białymi plastikami obok silników krokowych.....dzisiaj rano co prawda licznik swiecił ale obrotościomierz nie działał a wskazówka paliwa po prawej stronie za skalą.........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam baltazar645

Procek ma nr. MC68HC908AZ60 (2J74Y) jest od tyłu nie musisz całkiem rozbierać licznika, pod tylną obudową zwykły kwadraciak ten mniejszy

Najgorsze jest to że ja już raz go wymieniałem u fachowca i działał przez rok ok, więc nie wiem czy jest jakikolwiek sens zmieniać go jeszcze raz ładować kasę na jakiś czas spokoju, muszę poszukać, może jakiś zamiennik, lub wymiana całego licznika może na VDO ???

NORMALNIE KOSMOS Z TYM DZIADEM

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci tak afaberr

Ja rozglądam się już ok ponad miesiąć za licznikiem vdo z pełnym fisem tylko ciężko jest dostać w dobrej cenie z dwoma cyfrowymi zegarami w dobrej cenie bo za 500 zł to można szybko znaleźć, u nas jest sprawa prosta bo są pociągnięte wszystkie sygnały do kostki tj spalanie, temp oleju wysarczy tylko pociągnąć sterowanie manetki i krańcówki drzwi, ale jak kupisz bez pinu to trzeba kase dać z za odczytanie i zaprogramowanie dlatego chciałem zabrać się za to dopiero po zimie ale jest coraz gorzej prawdziwe mrozy jeszcze nie przyszły a tu już licznik siada.....jak chcesz to moge podać ci namiary na sklep w warszawie gdzie ten procek kosztuje 79 zł dzwoniłem i pytałem czy skopiują zawartość i zaprogramują to kosztuje to dodatkowo 50 zły no to chyba nie jest drogo 79 + 50 + przesyłka w dwie strony oczywiście pod warunkiem że poradzisz sobie z wylutowaniem i wlutowanie procesora.....przyznam że też nie wiem co mam robic....spróbuję go podgrzać ale dopiero w następnym tygodniu bo teraz nie mam czasu i auto potrzebne....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

afaberr może mi potwierdzić czy ten mniejszy procesor to MC68HC908AZ60 ??? ponieważ u mnie na nim jest jakaś biała naklejka gdzie jest napisane tylko hc908 i nie wiem czy to napewno ten. Z góry dzięki poniżej zdjęcia.

1v58616471j

1v62669474j[br]Dopisany: 13 Październik 2009, 09:40_________________________________________________Jakby zdjęcia się nie wczytały to podaję linki

http://yfrog.com/1v62669474j

http://yfrog.com/1v58616471j

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...