Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AKN] Gdzie znajduje się vakupompa i jak sprawdzić jej działanie?


Grzegorz76

Rekomendowane odpowiedzi

Na prawej głowicy (stojąc przodem do auta) przy ścianie grodziowej. Jej działanie możesz sprawdzić za pomocą wakuometru

Rozumiem, że ona jest odpowiedzialna za działanie całego układu podciśnienia czyli tam te zaworki N75, N18, sterowanie sztangą, EGRem?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prawej głowicy (stojąc przodem do auta) przy ścianie grodziowej. Jej działanie możesz sprawdzić za pomocą wakuometru

Rozumiem, że ona jest odpowiedzialna za działanie całego układu podciśnienia czyli tam te zaworki N75, N18, sterowanie sztangą, EGRem?

nie, jesteś w błędzie Kolego

ona jest od wspomagania układu hamulcowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwo jest od hamulców tak? więc to mnie nie interesuje, chodzi mi o pompę podciśnienia odpowiedzialną za działania układu podciśnienia jw...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwo jest od hamulców tak? więc to mnie nie interesuje, chodzi mi o pompę podciśnienia odpowiedzialną za działania układu podciśnienia jw...

coś Ci sie chyba pomyliło Kolego, tam nie ma nic takiego :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prawej głowicy (stojąc przodem do auta) przy ścianie grodziowej. Jej działanie możesz sprawdzić za pomocą wakuometru

Rozumiem, że ona jest odpowiedzialna za działanie całego układu podciśnienia czyli tam te zaworki N75, N18, sterowanie sztangą, EGRem?

nie, jesteś w błędzie Kolego

ona jest od wspomagania układu hamulcowego

pompa vacum jest jedna :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serwo jest od hamulców tak? więc to mnie nie interesuje, chodzi mi o pompę podciśnienia odpowiedzialną za działania układu podciśnienia jw...

coś Ci sie chyba pomyliło Kolego, tam nie ma nic takiego :>

W takim razie skąd się bierze podciśnienie w układzie podciśnienia ?[br]Dopisany: 06 Październik 2009, 21:15_________________________________________________Pompa hamulcowa wygląda tak...

377f4d43d5eb3703med.jpg377f4d43d5eb3703m.jpg

A to jest pompa podciśnienia... chodzi tylko o to czy to jest pompa o którą mi chodzi i gdzie ona się znajduje... i jak sprawdzić prawidłowość jej działania.

0ff0f5c226b536a8med.jpg0ff0f5c226b536a8m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta pompa nie ma nic wspólnego z elementami które Cie interesuja

musisz ja rozebrac i zobaczyc w jakim stanie jest srodek

wyznacznikiem jej uszkodzenia jest słabe wspomaganie układu hamulcowego ewentualnie jego brak

a tak na marginesie N18 to jest EGR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ta pompa nie ma nic wspólnego z elementami które Cie interesuja

musisz ja rozebrac i zobaczyc w jakim stanie jest srodek

wyznacznikiem jej uszkodzenia jest słabe wspomaganie układu hamulcowego ewentualnie jego brak

a tak na marginesie N18 to jest EGR

Dobra, zapominamy co napisałem wcześniej...

Pytanie... Skąd się bierze podciśnienie w układzie podciśnienia czyli EGR, N75 itp...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prawej głowicy (stojąc przodem do auta) przy ścianie grodziowej. Jej działanie możesz sprawdzić za pomocą wakuometru

Rozumiem, że ona jest odpowiedzialna za działanie całego układu podciśnienia czyli tam te zaworki N75, N18, sterowanie sztangą, EGRem?

nie, jesteś w błędzie Kolego

ona jest od wspomagania układu hamulcowego

Jeśli nie wiesz jak to wygląda/działa w 2.5 to prosze abyś nie wprowadzał niepotrzebnego zametu...

Grzegorz vacuum pompa jest odpowiedzialna za prawidłowe działanie całego układu podciśnienia w tym także serwa i wcześniej wspomnianych zaworków

W lewym nadkolu jest też tzw. akumulator podciśnienia który ma dopilnować aby tego w całym układzie (N75,N18,i klapy gaszącej,NIE SERWA!) nigdy go nie zabrakło!

Tak w ogóle widzę ,że masz etkę :059-145-100B-to jest vacuum!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Wojtekce napisał pompa podciśnienia jest jedna - na lewej głowicy od ściany grodziowej. Zasila ona zarówno wspomaganie hamulców jak i zapewnia podciśnienie do sterowania gruchą turbiny, egr czy też klapą gaszącą.

Schemat podłączenia jest w FAQ Diagnostyka VAG - TUTAJ.

Sztanga turbiny powinna się zacząć poruszać przy 150 ± 20 mbar, a górne położenie osiągać przy 620 ± 20 mbar. Więc jeśli u Ciebie podciśnienie jest większe sądzę, że sterowanie powinno działać prawidłowo.

Na takiej plastikowej przelotce przez ścianę grodziową jest gumowa zatyczka, sprawdź czy Ci nie spadła, bez niej nie będzie podciśnienia w układzie. Również możesz mieć gdzieś rozpięty trójnik, albo dziurawy wężyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj Tomaszek, Tomaszek. Namieszałeś mi w głowie... :)

Dziękuję Panowie, teraz prawie wszystko rozumiem. :hi:

Jeszcze jedno pytanko.. Czy jeżeli pompa zdechnie to nie będę mieć ani wspomagania ani zasilania układu podciśnienia (grucha, EGR, zaworki), czy może paść tylko jedna sekcja pompy? Np wspomagania nie ma a zaworki działają, lub odwrotnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak vacum padnie to nie będą działały zaworki ani serwo hamulca

czy może paść tylko jedna sekcja pompy?

nie

najlepiej podłączyć vacuometr i zmierzyć wydajność pompy jak masz jakieś wątpliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...