Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 ADR] Nagrzewanie się silnika


Qpeciarz

Rekomendowane odpowiedzi

ja mam teraz nie oryginalna chłodnice takzw. uniwersalna jest trochę szersza i jest taki efekt że jak przy takiej temp. poszalej to spada do 80 może to wina termostatu :mysli:

a nagrzewa sie normalnie do 5km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj przetestowane:

silnik po nocy

climatronic na LO: nagrzewa sie do 90C na 3km

climatronic na 21: nagrzewa sie do 90C na 6km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie jest taka sytuacja że teraz jak są już przymrozki w nocy i rano jak odpalam to mi najpierw chechła trzęśie i gaśnie a za drugim razem jak przekręce kluczyk to odpala bez problemu i silnik bardzo słabo się nagrzewa nawet po przejechaniu długiego dystansu, a lato nie miałem tego problemu. Może ktoś wie o co chodzi ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki czas jest potrzebny do pełnego rozgrzania się silnika (90 st C) w Waszych autach ? Zauważyłem, że od poprzedniej zimy czas/dystans mi się wydłużył. Teraz potrzebuję jakieś 10km/15min, żeby się rozgrzał.

sprawdź, ewentualnie wymień termostat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostaniesz sie do niego od spodu auta. jest przy pompie wodnej.

Jeśli zamierzasz wykorzystać płyn, musisz spuścić go najpierw z rury dochodzącej do chłodnicy z termostatu. zdejmujesz tuz przy chłodnicy. najlepiej zaraz po zgaszeniu silnika. wtedy zleci z bloku i chłodnicy ponieważ termostat nie zdąży sie zamknąć. opatulasz oczywiście rękę jakimś starym paltem :cool1:. Możesz go tez spuścić z króćca przy bloku ale wtedy spływając, zabrudzi sie o blok i miskę, a dodatkowo nie złapiesz go w całości.

jeśli nie zamierzasz wykorzystywać płynu, odkręcasz waz bezpośrednio przy termostacie (czyli tam gdzie dolny waz wchodzi do bloku silnika). w ADeRze jest wspornik do odkręcenia jeszcze (przeszkadza on w odkręceniu węza). używasz do tego imbusa. odkręcasz tylko jeden koniec, a nastepnie odchylasz i masz dostęp. odkręcasz waz, klucz 10 albo 12 (czekasz az zleci płyn), wyjmujesz stary termostat. nastepnie czyścisz gniazdo z syfu (najlepiej benzyna ekstr.), czyścisz tez gniazdo w wężu. wkładasz nowy termostat, wkładasz nową uszczelkę. ja posmarowałem uszczelkę dodatkowo silikonem. przykręcasz rurę, przykręcasz wspornik, przykręcasz osłonę silnika, zalewasz, odpowietrzasz i cieszysz sie stalą temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ja zaproponuję Ci przepłukanie nagrzewnicy mi to pomogło czas pracy ok 1 godzinki .Odepnij przewody doprowadzające płyn chłodniczy do nagrzewnicy i podepnij wąż z wodą bieżącą wodę pusczaj w przeciwnym kierunku obiegu płynu chłodniczego.Nie zapomnij podpiąć drugiego węża którym odprowadzisz cały syf z nagrzewnicy,poprostu zrobisz obieg bieżacej wody w przepustnicy i powinno wszystko grać .Jest to opisane dokładniej na forum[br]Dopisany: 28 Październik 2009, 19:14_________________________________________________

A jak on wygląda i gdzie się znajduje ten czujnik bo tego tematu jeszcze nie przerabialem ?[br]Dopisany: 27 Październik 2009, 20:36_________________________________________________Znalazlem, że czujnik temp cieczy jest niby tutaj ...

czunik.jpg

[br]Dopisany: 28 Październik 2009, 19:19_________________________________________________Nagrzewnicę masz miedzy punktem 2 a 3 są to takie 2 rurki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...