wampir Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Witam Po aż 4 miesiącach spokojnej jazdy pojawił się kolejny problem, a mianowicie, auto 1-2s po zapaleniu nagle gasło i można było cudować, gazować, a i tak gasło. Przy odczytywaniu vagiem pojawiły się następujące błędy: 00561 - Kontrola dodawania mieszanki ( ten błąd mam od ponad roku i pomimo czyszczenia przepustnicy, przepływomierza, czujnika temperatury, termostatu, wymiany świec na NKG, zawsze błąd powracał po przejechaniu 100-150km. Auto spala w mieście 10-12l (odcinki 10km), w trasie 8l więc uważam to za normę. Obroty są stabilne i auto nie ma spadków mocy. Nie spotkałem jeszcze ADR, żeby nie miał problemu z tym błędem. 01249 -Cylinder 1 – usterka wtrysku – N30 01250 - Cylinder 2 – usterka wtrysku – N30 01251 - Cylinder 3 – usterka wtrysku – N30 01252 - Cylinder 4 – usterka wtrysku – N30 ( te cztery błędy pojawiają się także jako towarzyszące do błędu – 00561 i nie wydaje mi się, aby faktycznie był problem z wtryskami, dodawałem już 2x STP, ale nie odczułem żadnej różnicy, błędy pojawiły się nadal po jakimś czasie ale nie wszystkie naraz tylko co jakiś czas dochodził kolejny. 17978 - Contr.Module Locked – To jest nowy błąd. (Czytałem, że może to być immobilizer, który to powoduje odcięcie zapłony dlatego też auto gaśnie. Zgodnie z opisem rozkręciłem kierownice , odpiąłem wtyczkę do immo i psiknąłem środkiem do czyszczenia elektroniki. Teraz pozostaje czekać, czas zweryfikuje czy to była przyczyna błędu.) 01247 -Zawór kanistra regulatora odpowietrzającego EVAP – N115. To jest nowy błąd. (Wg vag „tank vent is on” i faktycznie zawór głośno cyka także przypuszczam, że wszystko z nim OK.) Znając te błędy ponownie wyczyściłem przepływomierz i przepustnicę, psiknąłem także styk immo, wyciągnąłem także bezpieczniki i psiknąłem styki, oraz sprawdziłem jak wyglądają świece. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale świece były wymieniane 2000km temu i teraz widzę, że jest na nich ciemny suchy nagar. Tak ma być ? Wszystkie filtry i olej były wymieniane jakiś 1000km temu. Gdy założyłem wyczyszczoną przepustnicę przyszedł czas na jej adaptację, ale po przekręceniu kluczyka nic nie było słychać spod maski więc wyłączyłem zapłon i zapaliłem auto. Silnik pracował bardzo nierówno i obroty falowały. Okazało się, że wtyczka zasilająca (sterowanie) do przepustnicy nie była założona (bez komentarza). Odpiąłem akumulator, skręciłem wszystko, podpiałem akumulator i zrobiłem adaptację. Silnik po zapaleniu już pracował równo i pozostawiłem go aby się nagrzał do 90C. Poprosiłem potem kumpla aby prowadził, a sam siadłem z lapkiem i cofamy sobie na puszczonym gazie aby wyjechać na drogą i nagle po przejechaniu 20m do tyłu auto zaczęło przerywać, jak kumpel nacisnął sprzęgło to obroty delikatnie falowały i brzmiało to tak, jakby silnik pracował na 3 gary. Zgasiliśmy silnik, zapaliliśmy i jeździliśmy potem znowu gasiliśmy i zapalaliśmy i wszystko było już OK. Po tym nieudanym adaptowaniu odczytałem błędy i pojawiły się : 00670 Czujnik pozycji przepustnicy – G127 16507 Obwód czujnika A pozycji przepustnicy – wysokie napięcie wejściowe Ale to rozumiem, przez wpadkę z odpiętą wtyczką więc tego nie analizuje. Aha w połowie jeżdżenia podjechaliśmy na Orlen bo był najbliżej aby zatankować. Ostatnie kilka miesięcy tankuje tylko na SHELU ale mam do niego dość daleko. Na stacji przypomniałem miałem problem z odbijającym pistoletem. Ma go od kilku miesięcy przy tankowaniu. NIE DA RADY ZATANKOWAĆ TEGO SAMOCHODU DO PEŁNA. Pistolet odbija i koniec. Na schelu też to miałem, ale myślałem, że to wina dystrybutora. Niestety na Orlenie jest to samo. Nawet naciskałem na przycisk odpowietrzenia (chyba do tego służy), który jest przy wlewie paliwa i był słychać „pssssss”. Po przekręceniu kluczyka brakowało jakieś 1/5 lub 1/6 do ostatniej kreski. Kiedyś pamiętam, że przy normalnym tankowaniu do pełna wskazówka wychodził nawet poza ostatnią kreskę. Co się dzieje ? Problem z zaworem węgla aktywnego? Przecież cyka… a może pływak się zablokował w baku o ile taki tam jest, albo wskazówka się zacina i nie dochodzi do końca skali ? Po usunięciu błedów, auto przez 2 dni odpala i pracuje poprawnie,gdyby jednak coś znowu zaczeło wariować to co robić oraz co z tym tankowaniem ? Pomóżcie zanim stracę wiarę w tą markę, bo doi mnie to auto niemiłosiernie, a ja jak głupi ładuje kasę i traktuje z sercem , a ono jak dziwka puszcza się na lewo i prawo.
aju Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Pomóżcie zanim stracę wiarę w tą markę pewnie to była okazja cenowo... funkel nieśmigana igiełka z niecofanym licznikiem Z paliwem zaczął bym od tego że paliwo w baku na 99% jest, kwestia raczej uszkodzonego pływa, wiązki czy też zegarów (zrób test vag-iem zegarów) Sprawdź bezpieczniki 29, 32 i 34 oraz sprawdź (podmień na inny o takim nr od kogoś) przekaźnik 372 Numer przekaźnika 372 Oznaczenie 4D0951253
wampir Opublikowano 25 Października 2009 Autor Opublikowano 25 Października 2009 Nie ja kupowałem ten samochód, ale teraz już nie ma co płakać tylko trzeba żyć dalej, widziałem gorsze egzemplarze. Ta tableke już widziałem i wymieniałem te bezpieczniki oraz psikałem ich gniazda aby wyczyścić, a gdzie jest ten przekaźnik 372, o którym pisałeś, na co ona ma wpływ ? [br]Dopisany: 25 Październik 2009, 15:49_________________________________________________pytanie jak zrobic test zegarow ?
aju Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 przekaźnik pompy paliwa i jej pracy, znajomy podmieniał w ADR jak miał podobne błędy z tym że jego nie chciała palić adres 17 potem output test i wcisnąć start 17 -> 03 i start[br]Dopisany: 25 Październik 2009, 16:13_________________________________________________przekaźnik pod deską od strony kierowcy, na pewno znajdziesz
wampir Opublikowano 25 Października 2009 Autor Opublikowano 25 Października 2009 Dzięki za pomoc, oby to było to, chyba tylko dzięki temu forum jeszcze mam ten samochód. W srodę zabiorę sie za wymiane kostki i kusi mnie jeszcze wymienić przewody WN i może cewkę, czy one moga miec wpływ nato, że na świecach jest czarny suchy nagar ?
aju Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 taki osad może być na świecach
sroka65 Opublikowano 25 Października 2009 Opublikowano 25 Października 2009 Zmień sobie czujnik temperatury, ja miałem to samo ale w silniku 2400 ccm
wampir Opublikowano 25 Października 2009 Autor Opublikowano 25 Października 2009 Czujnik temperatury czego ? gdzie go znajde, pamietasz moze jego nr ?
wampir Opublikowano 27 Października 2009 Autor Opublikowano 27 Października 2009 A jak on wygląda i gdzie się znajduje ten czujnik bo tego tematu jeszcze nie przerabialem ?[br]Dopisany: 27 Październik 2009, 20:36_________________________________________________Znalazlem, że czujnik temp cieczy jest niby tutaj ... a tak na marginesie to coś takiego mi kiedyś wpadło elstra za free, czy to jest ten czujnik ?
wojtek26 Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 Ja tez ADR-a i nie mam tych błedów jak Ty, u mnie jest czysto w ECU. Co do problemu to wyglada jakby immo co s szwnkował sprawdx czy jak gaśnie to nie mruga czasem lampka od immo.
duluki Opublikowano 28 Października 2009 Opublikowano 28 Października 2009 Mam ADR już ponad 2 latka i nigdy nie miałem z nim problemów oprócz listwy z wtryskami gazu
piterra Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 Trafna uwaga z tym immo albo mogą się zaczynać problemy z pompą a wskazania poziomu paliwa to da się skorygować ale ilość paliwa powinieneś rozpoznać po spalaniu i będziesz wiedział czy masz do pełna zatankowane czy nie a wtedty będzie wiadomo czy to pływak lub wskaźnik wali w pręta czy żeczywiście nie da się zatankować do pełna
aju Opublikowano 29 Października 2009 Opublikowano 29 Października 2009 podmieniles w koncu ten przekaznik?
wampir Opublikowano 31 Października 2009 Autor Opublikowano 31 Października 2009 Od ostatniej soboty auto zrobiło 400km i póki co zapala poprawnie, jutro sprawdze vagiem czy jakies bledy sie pojawily, jak zacznie szwankować to wymienie przekaźnik... Sprawdze też te zegary vagiem chociaż tego nigdy nie robiłem i nie wiem jak to wygląda. Czy vag zgłosi mi błąd,a jeśli tak to co wtedy należy zrobić, czy też może skalibruje jakoś sam wszystko ?[br]Dopisany: 30 Październik 2009, 02:06_________________________________________________Po przejechaniu 500km powrocil jedynie blad mixture adaptation czyli 0562. Ten zawsze powracał wiec go można olać... Auto odpala i jeździ poprawnie... Zrobiłem też test zegarów, wszystkie wskazówki ustawily sie na 100%, a później 50% więc chyba jest OK ? PS: czy Wam na luzie,po zapaleniu też tak auto delikatnie drga,trzęsie na boki ? Czy to normalne boj już auto ma 13 lat czy też może jakas kolejna oznaka awarii ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się