Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 all]-CNG


schiller

Rekomendowane odpowiedzi

Światowym liderem w liczbie samochodów napędzany CNG jest Argentyna.
Według danych „The Gas Vehicle Report” w Argentynie znajduje się 1 400 000 tego typu pojazdów.
Na drugim miejscu znajduje się Brazylia z 921 tysiącami samochodów na CNG, na trzecim zaś Pakistan z 475 tysiącami samochodów. 
Polska zajmuje odległe miejsce z 771 pojazdami napędzanymi CNG.

Dane wg wikipedii, więc wątpie żeby ktoś z forumowiczów miał taką instalkę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

Światowym liderem w liczbie samochodów napędzany CNG jest Argentyna.
Według danych „The Gas Vehicle Report” w Argentynie znajduje się 1 400 000 tego typu pojazdów.
Na drugim miejscu znajduje się Brazylia z 921 tysiącami samochodów na CNG, na trzecim zaś Pakistan z 475 tysiącami samochodów. 
Polska zajmuje odległe miejsce z 771 pojazdami napędzanymi CNG.

Dane wg wikipedii, więc wątpie żeby ktoś z forumowiczów miał taką instalkę

spoko spoko :afro:

będzie dużo więcej samochodów. CNG to paliwo z perspektywami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

będzie dużo więcej samochodów. CNG to paliwo z perspektywami.

dlatego Polacy ładują się w LPG ?

Może ktoś napisać dlaczego w Polsce bardziej popularny jest LPG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

będzie dużo więcej samochodów. CNG to paliwo z perspektywami.

dlatego Polacy ładują się w LPG ?

Może ktoś napisać dlaczego w Polsce bardziej popularny jest LPG ?

Instalacje CNG są duuużo droższe, to po pierwsze. Po drugie, w Polsce jest tylko 19 stacji oferujących metan. Po trzecie, jeszcze w stosunku do LPG mało firm jest mało fimr montujących instalacje CNG.

Z ciekawostek to powiem wam, że szacuje się, że za 10 lat co dziesiąty samochód w Europie będzie zasilany metanem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś tak ropki jest na XX lat a gazu ziemnego na XX razy 3 :P

Dużo tego jest w podziemiach, ale instalka ciężka i droga (coś o 10 kołach słyszałem). Renault Kangoo wychodził z taka instalka fabrycznie, można sie zainteresować. No i zasięg ujowy, z butla 70l z małym silnikiem max 150km bez buta w podłodze. Hardcorowcy mogą zrobić sobie stacje do przetaczania metanu z kuchenki do samochodu, ale trzeba być ostrożnym, ale trudne nie jest, ale jednak przydomowa 'stacja' troche kosztuje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

a gazu ziemnego na XX razy 3 :P

metan może być w bardzo łatwy sposób uzyskany przez produkcję metodami rolniczymi. To bardzo dużo +

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gazu ziemnego na XX razy 3 :P

metan może być w bardzo łatwy sposób uzyskany przez produkcję metodami rolniczymi. To bardzo dużo +

Czyli energia odnawialna?

To czemu my błądzimy, wszyscy po CNG :P

Jakbym miał kase zainteresowałbym się tym bliżej i kto wie.. ale narazie spróbuje z TDI sie zmierzyć ; ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do metanu to powiem tak: kazda krowa co 40 sekund produkuje troche metanu :cheesy::wink:

i to nie sa zadne jaja, ostatnio ogladalem program gdzie przeprowadzali jakie badania i wyszlo ze "one" jesli chodzi o zanieczyszczenie powietrza wcale duzo nie odbiegaja od naszych niunii poniewaz nasze niunie wydalaja CO2 a krowki wlasnie metam ktory jest bardziej uciazliwy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

kazda krowa co 40 sekund produkuje troche metanu

dokładnie tak jak mówisz. Można również innymi bio-metodami go uzyskiwać. To jest bardzo duży plus.

Do minusów można zaliczyć te nieszczęstne zbiorniki. Metalowe są bardzo ciężkie dlatego zastępuje się je zbiornikami z kompozytów polimerowych. Są one cały czas udoskonalane ale jeszcze żadne nie weszły do produkcji na masową skalę stąd też ich ceny.

W tej chwili porzuca się kompozyty z włóknem szklanym na poczet innych materiałów o lepszych parametrach. Dzięki temu będzie można "upakować" w zbiorniki więcej metanu.

Nawiasem mówiąc ostatnio brałem udział w testowaniu zbiorników na metan :afro:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kaziu_Wichura

typowe testy zmęczeniowe materiału. Testowany zbiornik stoi sobie już chyba z miesiąc. Gaz jest ciagle wtłaczany i odsysany z niego. Sprawdza się oczywiście jego szczelność. Poza tym ewentualne odkształcenia materiału.

Nic ciekawego.

W próbach technologicznych kompozytu, z którego jest wykonany zbiornik nie brałem udziału więc nie wiem jak wypadły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...