mm.max Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 Wiem że wielu z was zdziwi sie na ten temat ale chodzi właśnie o sondę lambda wystepujacą w silnikach TDi z filtrem DPF. Otóż mój samochód zdaje się być mniej dynamiczny niż powinien być. Miałem zajac się kompeksowo wywaleniem DPFa zwłaszcza iż mam mody w planach ale chwilowy brak funduszy troszkę mnie przystopował. Jednakże przez przypadek znajomy chciał sprawdzić jakiś tam chiński uniwersalny tester diagnostyczny i pierwsze co mu wyskoczyło w testerze to błąd sondy lambda - po wielu kłótniach o to czy takowa sonda jest u mnie czy nie okazało sie ze faktycznie w BPW jest sonda o nr 03G 906 262G. Chciałem zweryfikować jego dianozę jednakże VAG nie pokazuje nic. Po przegrzebaniu setek stron nt diagnozy TDi jedynie otrzymałem info iż sonde mozna zdiagnozowac w trybie wypalania dpfa na kanale 74 grupa 3 (lambda wartośc między 1.0-2.0) Hmmm i tu pytanie do znawców tematu: 1. Czy sonda lambda diagnozuje sie w VAGu w inny sposób niż opisany powyżej ? 2. Z tego co wiem diagnoze sondy lambda mozna dokonac również poprzez pomiar napięcia - jeżeli tak to jakie powinno być napięcie? 3. Czy sonda lambda wpływa na parametry silnika w sposób bezpośredni - tj. czy osiągi mogą być zaniżone w przypadku błednych wartości lambda Będę wdzięczny za wszlekie rzeczowe sugestie
spanky Opublikowano 4 Listopada 2009 Opublikowano 4 Listopada 2009 Vag pokazuje blad ? co pokazuje kanal 74 z tego co kojarze to tylko 74 kanal pokazuje sprawnosc lambdy potrzebnej do regeneracji DPF-a
mm.max Opublikowano 4 Listopada 2009 Autor Opublikowano 4 Listopada 2009 Vag pokazuje blad ? co pokazuje kanal 74 z tego co kojarze to tylko 74 kanal pokazuje sprawnosc lambdy potrzebnej do regeneracji DPF-a VAG nie pokazuje błedów W trybie regeneracji nie odczytywałem wartości z kanału 74 Jednak w trybie normalnej jazdy było to od 1 do wartości powyżej 2 (z tego co wyczytałem powinno zawierać się między 1-2) Przy zdjęciu nogi z gazu wartośc jest na poziomie 25-28 ale to chyba sensowne bo skład spalin wtedy jest zupełnie inny.
spanky Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 to moze inaczej ... jest jakis problem z autem ... ? wynikami jakiegos chinskiego uniweslanego testera bym sie nie przejmowal ...
mm.max Opublikowano 5 Listopada 2009 Autor Opublikowano 5 Listopada 2009 to moze inaczej ... jest jakis problem z autem ... ? Jest deczko zmulony ... na jakiejś tam hamowni wyszedł w serii 130KM i ok. 300nm ...
spanky Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 to moze inaczej ... jest jakis problem z autem ... ? Jest deczko zmulony ... na jakiejś tam hamowni wyszedł w serii 130KM i ok. 300nm ... no to moze zacznijmy od pelnej diagnostyki [logi]
mm.max Opublikowano 5 Listopada 2009 Autor Opublikowano 5 Listopada 2009 no to moze zacznijmy od pelnej diagnostyki [logi] Logi robiłem sobie nie raz i to zanim wyszedł wynik z hamowni i jest good lub wręcz very good - choc nie moge ich zamieścić na forum z przyczyn ode mnie nie zależnych. A moje pytanie jest krótkie: Jak diagnozuje sie sondę lambda w TDI Jaki jest jest wpływ na funkcjonowanie sadzomiota
konrad_A4 Opublikowano 6 Listopada 2009 Opublikowano 6 Listopada 2009 d) Table 74 Checking the lambda probe function. Specified – required value: Position 3 max. 1.38 The check is carried out when driving in the 3rd gear at 3600 - 3800 rev/min. syganal ten jest uzywany do efektywniejszej regeneracji filtra
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się