kiniogs Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 mam problem z obrotami biegu jałowego, gdy wciskam sprzegło to obroty skaczą jak szalone, ale nie zawsze. wymienilem juz czujnik temperatury, adaptowalem przepustnice,pomoglo na krótko. czy ktos moze zna innie sposoby na ten problem?na gazie i na benzynie jest to samo.czy to moze byc ze łapie gdzieś "lewe powietrze"?
wojtek26 Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 Na poczatek zaznacz ze masz LPG a po drugie napisz jaki typ instalacji posiadasz.
Sajmon Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 Mnie falują i się nie przejmuję. Daj spokój. Jak nie gaśnie i nie przerywa szkoda czasu na zabawę.
grzesu3 Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 Przeczyścić przepustnicę i adaptacja potem. A najlepiej podpiąć VAGA na początek:) tak radzą inni użytkownicy forum. U mnie to samo wchodzi na obroty, które spadają do 300 i gaśnie , dzieje się tak jak jest mroźna noc. Za drugim razem jest ok. Zakupiłem Vaga (ale jeszcze poczta nie przyniosła) i w pierwszej kolejności go podepnę i sprawdzę błędy.
M.Audi Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 http://www.a4-klub.pl/smf/faq_forum_silniki_pb-t5137.0.html proponuje temat Falowanie obrotów cz.I Falowanie obrotów cz.II
juby_p Opublikowano 13 Listopada 2009 Opublikowano 13 Listopada 2009 Koledzy ale tu trzeba jasno określić czy problem jest tylko na gazie bo jeśli falują tez na benzynie to chyba nie ten dział. Jesli faluja na benzynie proponuje reset stałych wyuczonych w ECU benzyny i sprawdzenie poprawności dzialania silnika tylko i wylacznie na benzynie jesli wszystko ok to przechodzimy do LPG. Jeśli falują tylko i wyłacznie na gazie to czy falowały od początku czyli zaraz po zależeniu instalki czy jakoś nagle po przejechaniu kilku dziesięciu tysięcy zaczęły falować? Jeśli odrazu to znaczy ze niechlujny montażysta źle zamontował instalację - trzeba ja poprawić. do sprawdzenia długości wężyków miedzy wtryskami a nawiertami w kolektorze maja być idealnie równe oraz miejsca nawiertów w kolektorze ssącym maja być w tej samej odległości i pod tym samym katem do głowicy. Jeśli falują po przejechaniu kilkudziesięciu tysięcy to proponuje czyszczenie wtrysków bądź wymianę na nowe oczywiście filtr FL też potem reset stalach wyuczonych w ECU benzyny przejechanie kilku dziesięciu km na benzynie i kalibracja LPG od zera najlepiej w sterowniku LPG przywrócić ustawienia fabryczne i poustawiać wszystko od początku.
pieckinn Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 mój sposób na falujące obroty : ,, depnąć troche '' , jeżeli w trasie to na biegu depnij do podlogi na pare sekund, żeby przepustnica otworzyła sie na max ( u mnie otwiera sie na max 88 stopni (kąt ) ) i wtedy powinno ustąpic falowanie, na początku bardzo mnie to denerwowało ale z czasem przyzwyczaiłem się,
Grzes A4 Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 Kolega wyżej ma racje, jeśli Ci falują obroty to raczej ten temat pasuje do silników benzynowych, a pozatym juz było o tym sporo, najprościej 1 Vag...2...wymontować przepustnice wyczyścic skręcić zaadaptować i powinno ustać, miałem podobny problem i mi pomogło, mam nadzieje ze jakoś sie z tym uporasz
pieckinn Opublikowano 14 Listopada 2009 Opublikowano 14 Listopada 2009 w mojej a4 przepustnica od 5 lat nie była czyszczona, a była czysta, cuda ? a obroty falują tylko wtedy jak docisne troche na drodze
juby_p Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 Kolega wyżej ma racje, jeśli Ci falują obroty to raczej ten temat pasuje do silników benzynowych, a pozatym juz było o tym sporo, najprościej 1 Vag...2...wymontować przepustnice wyczyścic skręcić zaadaptować i powinno ustać, miałem podobny problem i mi pomogło, mam nadzieje ze jakoś sie z tym uporasz Chcialem tylko uczulić żeby rozdzielić falowanie obrotów na benzynie i na LPG, falowanie na LPG jest dość częstym zjawiskiem i jest skutkiem xle zamontowanej instalacji.
pieckinn Opublikowano 15 Listopada 2009 Opublikowano 15 Listopada 2009 na benzynie dość rzadko zdarza sie falowanie obrotów, jak falują to tylko troche, w zakresie 1000 do 1500, na lpg mogą od 900 do 2000 a potem rosną nawet do 4 tys, nie przeszkadza mi to, bo zdarza sie bardzo rzadko, najprostszy sposób na falowanie obrotów to wrzucic wyższy bieg i docisnąć na max żeby przepustnica ruszyła się troche, potem powinno być ok ;]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się