baraka Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 Witam. Jednym z najważniejszych sygnałów pomiarowych używanych przez program sterujący silnikiem spalinowym ZI jest sygnał kątowego położenia wału korbowego oraz obliczony na jego podstawie sygnał prędkości obrotowej. Bez tych sygnałów sterowanie silnikiem byłoby bardzo utrudnione. W elektronicznych systemach sterowania silnikiem spalinowym informacje o prędkości obrotowej i chwilowym położeniu wału korbowego uzyskuje się na podstawie sygnału z tego samego czujnika. Informacje te wykorzystywane są przez system sterowania głównie do sterowania kątem zapłonu i przebiegiem wtrysku paliwa. Ponadto sygnał prędkości obrotowej wykorzystywany jest w takich funkcjach sterujących jak stabilizacja pracy na biegu jałowym, usuwanie par paliwa ze zbiornika, sterowanie działaniem kolektora dolotowego o zmiennej długości, określenie pracy zmiennych faz rozrządu czy też aktywizacja wtrysku dodatkowego powietrza do kolektora wylotowego. Układ pomiarowy musi zatem charakteryzować się dokładnością, niezawodnością i trwałością. pytanko do tych ktorzy wymienili ten czujnik?gdyz moj silnik troche wariuje i lapie zamule,a po odpieciu aku i jest ok ale tylko na pare dni,,czy wymiana tego czujnika przywruci zycie niuni,skoro ten czujnik przesyla dane do kompa a ten na podstawie danych z tego wlasnie czujnika steruje wtryskami i zaplonem,,co sie dzieje z autem kiedy ten czujnik niedomaga??niech wypowie sie ktos kto mial z tym stycznosc.dzieki 1
Dev Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 Witam. Jednym z najważniejszych sygnałów pomiarowych używanych przez program sterujący silnikiem spalinowym ZI jest sygnał kątowego położenia wału korbowego oraz obliczony na jego podstawie sygnał prędkości obrotowej. Bez tych sygnałów sterowanie silnikiem byłoby bardzo utrudnione. W elektronicznych systemach sterowania silnikiem spalinowym informacje o prędkości obrotowej i chwilowym położeniu wału korbowego uzyskuje się na podstawie sygnału z tego samego czujnika. Informacje te wykorzystywane są przez system sterowania głównie do sterowania kątem zapłonu i przebiegiem wtrysku paliwa. Ponadto sygnał prędkości obrotowej wykorzystywany jest w takich funkcjach sterujących jak stabilizacja pracy na biegu jałowym, usuwanie par paliwa ze zbiornika, sterowanie działaniem kolektora dolotowego o zmiennej długości, określenie pracy zmiennych faz rozrządu czy też aktywizacja wtrysku dodatkowego powietrza do kolektora wylotowego. Układ pomiarowy musi zatem charakteryzować się dokładnością, niezawodnością i trwałością. pytanko do tych ktorzy wymienili ten czujnik?gdyz moj silnik troche wariuje i lapie zamule,a po odpieciu aku i jest ok ale tylko na pare dni,,czy wymiana tego czujnika przywruci zycie niuni,skoro ten czujnik przesyla dane do kompa a ten na podstawie danych z tego wlasnie czujnika steruje wtryskami i zaplonem,,co sie dzieje z autem kiedy ten czujnik niedomaga??niech wypowie sie ktos kto mial z tym stycznosc.dzieki cholera kolejny Koleś który mysli że na forum jest wróżenie z fusów Kolego jak masz zwalony czujnik, silnik ma zakłócenia w pracy, żle zapala, gaśnie VAG prawdę Ci powie....... :>
Rytel Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 witam mam identyczny problem jak baraka, też dużo sie naczytałem na temat tego czujnika ze duzo moze namotac w aucie...tylko ze u mnie po podbieciu vag-a wyskoczyły takie błedy 17735 - Kontrola spalania stukowego cylindra 3: przekroczona granica regulacji P1327 - 35-10 - - - Sporadyczny 17736 - Kontrola spalania stukowego cylindra 4: przekroczona granica regulacji P1328 - 35-10 - - - Sporadyczny 17734 - Kontrola spalania stukowego cylindra 2: przekroczona granica regulacji P1326 - 35-10 - - - Sporadyczny 17733 - Kontrola spalania stukowego cylindra 1: przekroczona granica regulacji P1325 - 35-10 - - - Sporadyczny co wy na to? a tak poza tym czy skanowanie vagiem powinienem zrobic na zapalonym silniku czy na zgaszonym?
baraka Opublikowano 5 Listopada 2009 Autor Opublikowano 5 Listopada 2009 mam nonstop te same bledy co ty
Rytel Opublikowano 5 Listopada 2009 Opublikowano 5 Listopada 2009 no to czekamy może ktoś pomoże i poda pomysł jak rozwiązać nasz problem w naszych autach
wojtek26 Opublikowano 6 Listopada 2009 Opublikowano 6 Listopada 2009 Skontrolowałbym kont wyprzedzenia zapłonu oraz swiece i przewody. Skoro cały czas wywala te błedy to uszkodzony czujnik lub zly kont zapłonu przez co ECU nie jest w stanie dopasowac zapłonu.
baraka Opublikowano 6 Listopada 2009 Autor Opublikowano 6 Listopada 2009 swiece mam nowki,,zamowilem tez kopulke i palec rozdzielacza gdyz w tej kopulce co mam teraz te miedziane styki sa jakies czarne .a jak sprawdzic czujnik walu na vagu??ktory numer bloku??
Dev Opublikowano 6 Listopada 2009 Opublikowano 6 Listopada 2009 czujnik masz ok jeżeli byłoby uszkodzenie VAG znalazłby błąd
Rytel Opublikowano 6 Listopada 2009 Opublikowano 6 Listopada 2009 to skąd te błędy? to nie wina czujnika spalania stukowego?
Dev Opublikowano 6 Listopada 2009 Opublikowano 6 Listopada 2009 to skąd te błędy? to nie wina czujnika spalania stukowego? błędy sa wynikiem zlego spalania tzn złej mieszanki paliw-pow.
Rytel Opublikowano 6 Listopada 2009 Opublikowano 6 Listopada 2009 no to co moze byc przyczyną braku mocy i lekkiego szarpania na wyzszych obrotach? wymienione przewody, swiece,m filtry itp...chyba cos z jakims czujnikiem bo po odpieciu aku wszystko gra
baraka Opublikowano 6 Listopada 2009 Autor Opublikowano 6 Listopada 2009 jesli ten czujnik naprawde jest u mnie w porzadku to moze przepustnica??czy zabrudzona przepustnica moze powodowac strate mocy??
Rytel Opublikowano 6 Listopada 2009 Opublikowano 6 Listopada 2009 wydaje mi sie ze przeczyszczenie przepustnicy słuzy tylko w zlikwidowaniu falowania obrotów, ale jezeli moze byc to przepustnica to co ma wspólnego odłaczenie aku i wszystko wraca do normy, jest moc, nie ma lekkich szarpnięć
baraka Opublikowano 7 Listopada 2009 Autor Opublikowano 7 Listopada 2009 no chyba ze komp nazbiera jakis lewych wartosci od przepustnicy i wariuje,a po odpieciu aku wszystko kasuje sie w pamieci,najlepiej to zrobie logi wtedy jak zlapie zamule,tylko prosilbym jakiegos znawce ktore grupy logowac w 1.6 i ile sekund poszczegolna grupe,niech ktos w tym temacie napisze
Rytel Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 jak zrobisz logi to napisz jak to sie robi bo nie mam pojecia jak to zrobić [br]Dopisany: 09 Listopad 2009, 09:51_________________________________________________pomoze ktoś?? [br]Dopisany: 11 Listopad 2009, 14:05_________________________________________________temat dosyć stary ale nadal denerwuje mnie problem w mojej mianowicie wymieniłem swiece, przewody, filtry, kopułkę i palec...problem nadal dokucza mejemu autku, kiedy silnik sie nagrzeje odczuwalne są delikatne szarpniecia i auto jest troche przymulone. Kiedy odlacze aku na 5-10min wszystko wraca do normy, auto nawet nie zajeknie, ładnie obroty rosną w górę, zero jakichkolwiek szarpnięć po prostu tylko sie cieszyć. Nie wiem co już mam kombinować a nie mam zamiaru co jakiś czas odłączać aku i znowu podłączać zeby komputer sie zresetował, coś bledne informacje wysyła do komputera. pozdrawiam Rytel
kkrawat Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Skoro powymieniałeś wszystkie te rzeczy a błąd wyskakuje dalej to moim zdaniem padl ci czujnik spalania stukowego...jakos innej opcji nie widze..A czujnik stuków to nie czujnik położenia wału..U mnie tez były błedy czujnika stuków i silnik wpadał w tryb awaryjny co prawda AEB ale moze tu byc podobnie..Spróbuj wymienicd czujnik.
bartek1605 Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 sprawdź jeszcze kąt wyprzedzenia zapłonu i ewentualnie skoryguj
Rytel Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 Skoro powymieniałeś wszystkie te rzeczy a błąd wyskakuje dalej to moim zdaniem padl ci czujnik spalania stukowego...jakos innej opcji nie widze..A czujnik stuków to nie czujnik położenia wału..U mnie tez były błedy czujnika stuków i silnik wpadał w tryb awaryjny co prawda AEB ale moze tu byc podobnie..Spróbuj wymienicd czujnik. na innym forum mechanik wypowiedział sie na temat mojego problemu ze czujnik jest dobry jeżeli tak pokazuje...nie wiem nie znam sie ale podobne błedy do moich? sprawdź jeszcze kąt wyprzedzenia zapłonu i ewentualnie skoryguj a jak to sprawdzić?
bartek1605 Opublikowano 14 Marca 2010 Opublikowano 14 Marca 2010 vagiem na biegu jałowym i przy 3k rpm 1
Rytel Opublikowano 17 Marca 2010 Opublikowano 17 Marca 2010 vagiem na biegu jałowym i przy 3k rpm a mógłbyś dokładniej mi opisać jak to sie robi vagiem krok po kroku,nigdy tego nie robiłem...najlepiej było by jakbys wrzucił jakieś foty z vaga co,gdzie i jak krok po kroku mam wchodzić i robić bede naprawde wdzięczny [br]Dopisany: 15 Marzec 2010, 10:37_________________________________________________logi statyczne : http://img42.yfrog.com/i/obrazs.png/ prosze o analize i pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się